Siis Selittäkää mulle nyt rakkaat palstalaiset että mikä mua vaivaa!!! (Saattaa ällöttää)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paikat haisee kuolemalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paikat haisee kuolemalle

Vieras
Mun alapää haisee aivan järkyttävän hirveelle!! :ashamed:
Se on oikeestaan aina haissu lievästi mutta nyt jälkivuodon (tai menkkojen? ) aikana käryää erityisen pahalle. Jäi eilen tän takia saamatta :ashamed:
Mä en pese sitä vahvoilla pesuaineilla yleensä vedellä kun niin on neuvottu ja pesen ton hajun takia sen 3-4krt päivässä.
Eikä mulla oo hiivaakaan jos se ei sitten voi olla jatkuvaa ja ilman muita oireita.
Ahdistaa itseänikin kun paikat haisee ja hävettää mennä iltaisin miehen viereen kun pelkään että miestä oksettaa ja inhottaa olla siinä vaikka ei kuulemma haista muutoin kun meinataan alkaa touhuumaan.

Mitä ihmettä mä voin sille tehdä??? Jotain vinkkejä?

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Mene lääkäriin.

olen maininnut gynelle aina että paikat haisee ja sen jälkeen kun olivat kolme kertaa käskenyt hakea hiivalääkityksen sanoin ettei ne auta. Lääkäri totesi ettei voi sitten tehdä asialle enempää... Ihanaa tk palvelua...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mene lääkäriin.

olen maininnut gynelle aina että paikat haisee ja sen jälkeen kun olivat kolme kertaa käskenyt hakea hiivalääkityksen sanoin ettei ne auta. Lääkäri totesi ettei voi sitten tehdä asialle enempää... Ihanaa tk palvelua...

Tk:ssa tuskin on erikoislääkäreitä. Pyydä lähete eteenpäin, labroja tms. Mene yksityiselle tai jotain. Tulehdushan se varmaan on.

Mene lääkäriin.

Tk:ssa tuskin on erikoislääkäreitä. Pyydä lähete eteenpäin, labroja tms. Mene yksityiselle tai jotain. Tulehdushan se varmaan on.

Eikö tulehdukseen liity mitään muita oireita? Oon kaksikertaa ollu raskaanakin eikä koskaan ole yksikään maininnut paikkani hajusta ainakaan ellen ole erikseen sanonut? :ashamed:
Ja se tosiaan kun on haissut ennen raskautumistakin. Ja monet kerrat on tulehdus arvot otettu eli en jotenkaan jaksa uskoa että olis tulehduskaan.

Mene lääkäriin.

Mene toiselle lääkärille!
Jokainen tajuaa, että on muitakin tulehduksia kuin hiiva (mikä ei edes käryä noin) mikäli on vähääkään pätevä lääkäri.

Mene lääkäriin.

Eikö tulehdukseen liity mitään muita oireita? Oon kaksikertaa ollu raskaanakin eikä koskaan ole yksikään maininnut paikkani hajusta ainakaan ellen ole erikseen sanonut? :ashamed:
Ja se tosiaan kun on haissut ennen raskautumistakin. Ja monet kerrat on tulehdus arvot otettu eli en jotenkaan jaksa uskoa että olis tulehduskaan.

Tulehdusarvot eivät nyt liity tähän asiaan!
Sulta täytyy ottaa EMÄTTIMESTÄ näytteet, myös sukup.tauti näytteet.
Joskus haju ainoa tulehdusoire.

Mene yksityiselle.

Hiiva ei aiheuta voimakasta hajua, mutta bakteeritulehdus voi aiheuttaa. Synnytyksen jälkeen limakalvot voivat olla kuivat varsinkin jos imettää, ja silloin hajuun auttaa paikallinen estrogeeni. Tarvitsisit valkovuodon viljelyn mahdollisen bakteeritulehduksen selvittämiseksi ja tarvittaessa paikallisen estrogeenin.

Kannattaisiko kokeilla esim apteekista saatavia maitohappobakteereja? Vaginoosihan aiheuttaa "kalan hajua" ja lisääntynyttä valkovuotoa, Siihen on olemassa myös antibiootti Flagyl, mutta noilla maitohapoilla voisi testata aluksi. bakteerivaginoosi näkyy ainoastaan papassa, ei muissa testeissä.

kokeile maitohappobakteereja sinne alapäähän. Itsellä ollut samantapaista ongelmaa, mutta hiivalääkkeet eivät ole auttaneet, ainoastaan pahentaneet. Apu on löytynyt maitohappobakteereista, esim. lactal, gynophilus yms.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Kannattaisiko kokeilla esim apteekista saatavia maitohappobakteereja? Vaginoosihan aiheuttaa "kalan hajua" ja lisääntynyttä valkovuotoa, Siihen on olemassa myös antibiootti Flagyl, mutta noilla maitohapoilla voisi testata aluksi. bakteerivaginoosi näkyy ainoastaan papassa, ei muissa testeissä.

Mulla otettu papa viime raskauden alussa, ei mitään löydetty.
Tuli yhtäkkiä mieleen että voiko mulla olla ph päin mäntyä???

Oletko koittanu laktaalia, joka tasoittaa alapään PH tasapainoa. Toinen juttu joka voi vaikuttaa tuohon hajuun on runsas peseminen ja sen kautta limakalvot kuivuu. Siihen ehdottaisin alapään pesua vauvaöljyllä. Vesikin kuivattaa, varsinkin noin usein käytettynä. Pesukerroissakin kohtuus kaikessa. Aamuin illoin pitäis riittää, ja jos öljyllä peset niin ei ne limakalvot niin kuiva. Laktaali on aika kallista, mutta siitäkin voi löytyä apu kiusalliseen ongelmaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
kokeile maitohappobakteereja sinne alapäähän. Itsellä ollut samantapaista ongelmaa, mutta hiivalääkkeet eivät ole auttaneet, ainoastaan pahentaneet. Apu on löytynyt maitohappobakteereista, esim. lactal, gynophilus yms.

Onko toi lactal kallista saako käyttää jälkivuodon aikana???

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Jospa nyt vaan menisit lääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja SH:
Oletko koittanu laktaalia, joka tasoittaa alapään PH tasapainoa. Toinen juttu joka voi vaikuttaa tuohon hajuun on runsas peseminen ja sen kautta limakalvot kuivuu. Siihen ehdottaisin alapään pesua vauvaöljyllä. Vesikin kuivattaa, varsinkin noin usein käytettynä. Pesukerroissakin kohtuus kaikessa. Aamuin illoin pitäis riittää, ja jos öljyllä peset niin ei ne limakalvot niin kuiva. Laktaali on aika kallista, mutta siitäkin voi löytyä apu kiusalliseen ongelmaan.

Hmmm, mä kokeilen tota vauva öljyä nyt ainakin. mulla voi olla paikat joskus niin kuivat että ei tartte seksiä harrastaa kun ei sinne mee ees sormi :ashamed:

Lisään:

-hinnat löydät mm. yo-apteekin sivuilta tai apteekista
-neuvot saat apteekista / lääkäristä
-jälkivuoto voi haitata lääkkeiden vaikuttamista (voi vuotaa pois...)

Jälkivuodon imelä haju tuossa vaiheessa voi sinänsä olla normaalia, vaikka minusta se on kyllä paha/ällöttävä haju. Jos epäilyttää, käy lääkärissä. Mä luulen kyllä että kse on ihan normaalista jälkivuodon hajusta.

en tiedä saako käyttää, mut apteekissa jos käyt niin näet hinnat ja muut maitohappobakteeri valmisteet.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Sulla on ehkä epäspesifi tulehdus, johon on saatavissa trikozol niminen lääke. Sanoppas lääkärille tämä, pyydä tätä lääkettä. Minulla auttoi.

Selvä mä kysyn tätä lääkettä :)

Tulipa vaan mieleen että voiko runsas seksi aiheuttaa pahan hajun?

Runsas seksi voi aiheuttaa tulehduksen emättimeen, eli aina seksin jälkeen alapesu ja pissi! :) Mulla on usein emätintulehdus ja syytä ei tiedetä..mut toi haju vois viitata bakteeri tulehdukseen!

Yhteistyössä