Siis saako kotihoidontukea puolelta kuulta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pohojalaanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pohojalaanen

Jäsen
15.02.2008
161
0
16

Kävin äsken Kelassa ilmoittamassa että palaan kouluun elokuun puolessa välissä ja lapset menevät hoitoon. Sanoi siellä että elokuulta maksetaan tukea joku määrä....oon käsittänyt että kotihoidontukea maksetaan vain koko kuulta...kuinka on? :o

Varmaan jos kyseessä on pitemmän jakson alku tai loppu??? Eli siis jos päättäisit, että olet joululomalla ja pidät silloin hoitovapaata 15 päivää, niin silloin et saisi mitään.

Meillä lapset menevät elokuun puolessa välissä tarhaan ja mulla ainakin kotihoidontuki loppuu samana päivänä kun lasten päivähoito alkaa eli luulisi että tukea maksetaan siihen asti kunnes kotihoidontuki lakkautetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Norppaliini:
Siis lapset ovat olleet kotihoidossa tuohon päivään saakka ja aloittavat hoidon tuolloin 11.8.

Juu saat sitä siihen päivään asti kun lapset on kotihoidossa, mä sain viime vuonna 4.8. asti, kun silloin aloitin työt. Meillä alettiin kuntalisääkin maksaa elokuun alusta niin sain sitäkin muutamalta päivältä :)

Siis oothan sää ollu pitempään kotihoidontuella kuin 2 viikkoa? Eli tuki maksetaan 10.8. saakka. Jos kelasta on tullut jo lopetuspäätös, niin siitä voit tarkistaa asian (kelan nettisivuilta vaikka, kohdasta asiointi).

Voi kun kiva kuulla! Kyllä opiskelijan lompakkoa lämmittää jo toi 10 päivän kotihoidontukikin...varsinkin kun ainut tulo jatkossa on opintotuki (ja tietty miehen palkka, joka ei tosiaankaan oon mikään 4000? käteen/kk.

Yhteistyössä