Siis pitääkö niille pk:n tädeille viedä jotkut lahjat vai?

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Kaikille omien lasten ryhmissä oleville? Niihinhän menee iso tukku rahaa? Miksi tälläinen käytäntö? Mistä syystä? Varsinkin jos yhteinen taival vielä jatkuu?
Ymmärtäisin jos lapsi jättää pk:n jo taakseen, mutta pitääkö sittenkin kaikille oma? Vai jokin kiva yhteinen? Ja mikähän sekin voisi olla? Kukkia? Suklaata lapsien kiusaksi?

No mä olen varmaan moukka kun en joulunakaan älynny hoitotätejä muistaa mitenkaa..Mut kun lapset vaihto hoitopaikkaa, vein kahvia ja keksiä..

Mä näen ettei ole mun hommani lahjoa ihmisiä joille maksetaan siitä mitä tekevät, siis toki mä arvostan heidän työtään ja olen kovin tyytyväinen heihin, mutta mä myös maksan siitä aika ison rahan jo muutenkin, joten jos lapset ei halua heille mitää askarrella, en mä ala niille mitää ostaa.

har
Saa viedä muttei ole pakko. Itse ei tänä vuonna viety kun en vaan saanut aikaiseksi järkätä mitään. Ehkä sitten ensi vuonna kun lapsi "valmistuu" eskarista. Onneksi ensi vuonna ryhmässä jatkaa samat hoitajat kuin tänä vuonna.

"poikia3"
Minä olen ostanut, sillä minusta hoitajien palkka on kovin pieni, ja tekevät tärkeää työtä. Hoitajille on viety meiltä n. 5 - 15 euron lahjoja. Esim. yhtenä keväänä vein kaikille pokkarit kesälukemiseksi. Olen ostanut Arabian mukeja, Iittalan kivituikkuja, Pentikiltä jotain kaunista. Ajatus tavaroissa on ollut se, että niitä voi helposti antaa myös eteenpäin, jos itse ei tavarasta satu tykkäämään. Kukkia emme vie, sillä koskaan ei tiedä, onko joku vaikka juuri lähdössä reissuun, ja kukat ovat silloin täysin turhi.

Mutta mikään pakko, ei ole hoitajille lahjoja antaa.

pkn keittiössä töissä
[QUOTE="poikia3";28592481]Minä olen ostanut, sillä minusta hoitajien palkka on kovin pieni, ja tekevät tärkeää työtä. Hoitajille on viety meiltä n. 5 - 15 euron lahjoja. Esim. yhtenä keväänä vein kaikille pokkarit kesälukemiseksi. Olen ostanut Arabian mukeja, Iittalan kivituikkuja, Pentikiltä jotain kaunista. Ajatus tavaroissa on ollut se, että niitä voi helposti antaa myös eteenpäin, jos itse ei tavarasta satu tykkäämään. Kukkia emme vie, sillä koskaan ei tiedä, onko joku vaikka juuri lähdössä reissuun, ja kukat ovat silloin täysin turhi.

Mutta mikään pakko, ei ole hoitajille lahjoja antaa.[/QUOTE]

Siis. Palkat on heillä pienet :stick:
Käsittääkseni hoitajat saavat parempaa palkkaa kuin ne HENKILÖT jotka ruokkivat lapsenne.
Peräsuoli pitkällään joutuu juoksemaan että ruuat saa lähtemään ja lapset ruokaa. Minkä takia keittiö henkilökuntaa ei sitten muisteta. Tärkeää se tämäkin työ on lasten kannalta. .

no höh
Ei tietenkään ole pakko.

Itse muistan joka joulu ja kevät sekä lasten opettajia että päiväkodin oman ryhmän hoitajia. Tänä keväänä ostin siis kuusi lahjaa, rahaa niihin meni n. 60 €. Lisäksi vien päiväkodin kahvihuoneeseen jotain herkkuja koko henkilökunnalle.

Mä haluan sillä tavalla osoittaa heille, että arvostan heidän työtään. Ja haluan myös uskoa, että hoitajatkin arvostavat tätä elettä.

Yhteistyössä