siis oon ollu laiharilla 2 kuukautta ja paino edelleen sama..

  • Viestiketjun aloittaja tiku
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minimii:
Älä stressaa! mulla itselläni pysyi samassa vissiin 4kk, sulla vaan lihakset kehittyy ja ne on painavemmat kuin läski.

ja toiseks mun työkaveri aloitti laihduttamisen vuoden vaihteessa ja tammikuun vikapäivä kävi vaa'alla niin painoa oli tullut lisää 5kg :)
No se on sit lihonut. KUKAAN ei voi saada viittä kiloa lihasta kuukaudessa =)
 
Mäkin suosittelen tota kiloklubia! Kannattaa alkaa merkkaamaan syömisensä tarkalleen ylös ja mitata/punnita ruuat ennen lautaselle ottoa. Sitä helposti kuvittelee syövänsä vähän ja kevyesti, mutta todellisuus onkin sitten toista.
 
tiku
ok, kiitokset personal trainerille.. pitää yrittää noudattaa noita sun ohjeita, vaikka aika paljon mielestäni niiden mukaan jo elänkin. kaipa tää joskus sit antaa tulosta. ja jos ei anna niin oonpahan sit ikuisesti läski
 
V-ivian
oliko hesen kanasalaatissa mukana majoneesi?

Nopeasti kalorilaskurin avulla laskettuna:
Jogurtti 6oog (6dl) 206kcal
Makaronilaatikko 300g 539 kcal
hesburger kanasalaatti 219 kcal (hesen sivuilta katottu :D )
Sämpylä (jos hesen ) 150 kcal
marjoja lasketaan nyt vaikka 2 dl 80 kcal

jos oli kastike salaatissa niin 212 kcal /annos/eli se pussi

Yhteensä: 1406 kcal

Mitä joit? söitkö mitään muuta?
 
vieras
Olet lpettanut imettämisen suht hiljan että sekin varmaan vielä vaikuttaa. Mulla ei ainakaan imetysaikana lähde grammaakaan, ainut millä saa vähän muokattua on aktiivinen liikunta vähintään 5 kertaa viikossa ja pitkäkestoisesti.
 
tiku
joo hesen salaatiss oli kevytmajoneesi mukana. join light mehua ja vähän pepsi maxia, tarkoitus ei ole laihduttaa tosi nopeaa tahtia vaan pikkuhiljaa vaan aloittaa kevyempi ruoka valio ja liikunta. jos syön näin tästä eteenpäin elämäni loppu ajan niin laihdunkohan ees joskus?
 
personal trainer
Alkuperäinen kirjoittaja tiku:
ok, kiitokset personal trainerille.. pitää yrittää noudattaa noita sun ohjeita, vaikka aika paljon mielestäni niiden mukaan jo elänkin. kaipa tää joskus sit antaa tulosta. ja jos ei anna niin oonpahan sit ikuisesti läski
Et varmasti ole ikuinen läski! Älä edes ole sellaisella ajatuksella. Elä päivä kerrallaan ja iloitset jokaisesta pudonneesta grammasta. Välillä tulee painonjumituksia, koska keho taistelee säilyttääkseen rasvavarostoja nälkävuoden varalle (niitä meille tuskin enää tulee). Lainaa kirjastosta ravitsemusaiheisia kirjoja ja perehdy niihin syvällisesti, jotta on helpompi ymmärtää, mistä oikeasti on kyse. Unohda pikadieetit, vaikka joskus niitä tekiskin mieli kokeilla. Muista nauttia myös elämästä ja hanki sellainen liikuntaharrastus, josta aikuisten oikeesti tykkäät ja jota jaksat harrastaa päivästä ja viikosta toiseen. Ihanne olis, että lajeja olis vaikka 3 erilaista, jotka tukevat toinen toisiaan :) Säästä rahaa ja hanki kunnon sykemittari, sillä se oikeesti motivoi todella paljon, kun voi seurata kehitystään ja onnistumistaan! tsemppiä!!
 
tiku
joo uinti on kyllä mukavaa, tällä hetkellä ei oo mahdollista lasten takia harrastaa sitä kun 2 kertaa viikossa mutta sen tunnin minkä siellä oon niin uin kyllä koko ajan.. liian tarkkoja ruokailu aikoja ja tapoja en voi itselleni laittaa koska tiedän että lopulta niihin tuskastun ja palaan entiseen. jatkan nyt vaan tätä linjaa että mahdollisimman paljon salattia ja vähän makaronii,riisii ynm.. ja illasta en sit syö muuta kun tuota jugurttii ja marjoja, ja lauantai on sellanen päivä että herkuttelen jos siltä tuntuu
 
minimii
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minimii:
Älä stressaa! mulla itselläni pysyi samassa vissiin 4kk, sulla vaan lihakset kehittyy ja ne on painavemmat kuin läski.

ja toiseks mun työkaveri aloitti laihduttamisen vuoden vaihteessa ja tammikuun vikapäivä kävi vaa'alla niin painoa oli tullut lisää 5kg :)
No se on sit lihonut. KUKAAN ei voi saada viittä kiloa lihasta kuukaudessa =)
Niin oli lihonnut, ei mahtunut housut enää jalkaan... Mut idea olikin tsempata, et parempi pysyä paino samana kun vaihtoehtona on myös noususuunta
:)
 
kysyn kans
aina sanotaan ettei liikunta laihduta vaan auttaa painonhallinnassa.
Olen viikkoja harrastanut raskasta liikuntaa, syönyt ihan normaalisti, vähentänyt herkut minimiin.
Olen pudottanut 3 kg ja kiinteytynyt.
BMI nyt 27.
Aion jatkaa näin pääpainona reipas liikunta ja mahtava olo.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tiku:
joo hesen salaatiss oli kevytmajoneesi mukana. join light mehua ja vähän pepsi maxia, tarkoitus ei ole laihduttaa tosi nopeaa tahtia vaan pikkuhiljaa vaan aloittaa kevyempi ruoka valio ja liikunta. jos syön näin tästä eteenpäin elämäni loppu ajan niin laihdunkohan ees joskus?
Paljonkos siinä kevytmajoneesissa oli kaloreita.. ei muista nyt.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja tiku:
laitoin jo edelliselle sivulle
Jos olisin sinä, jättäisin ne kastikkeet pois täysin, en söisi leipää ollenkaan, vettä juotavaksi ja pari litraa päivässä.

Esimerkkipäivä

Aamupala = esim kaurapuuro ja hedelmä
lounas = salaattia ja vaikka tonnikalaa tms.
välipala = raejuustoa ja marjoja tms
päivällinen = normiruokaa soppelisti
iltapala: rasvaton jugurtti ja vaikka vielä sitä raejuustoa ja marjoja(ei sokeria).

Kerran viikossa herkuttelupäivä, jolloin saisi syödä jotain herkkujakin.
Tuota.... Juu ei. Missä hyvän rasvan lähteet? Vähintään 30% ihmisen päivittäisestä energiasta tulisi tulla rasvasta.
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja tiku:
laitoin jo edelliselle sivulle
Jos olisin sinä, jättäisin ne kastikkeet pois täysin, en söisi leipää ollenkaan, vettä juotavaksi ja pari litraa päivässä.

Esimerkkipäivä

Aamupala = esim kaurapuuro ja hedelmä
lounas = salaattia ja vaikka tonnikalaa tms.
välipala = raejuustoa ja marjoja tms
päivällinen = normiruokaa soppelisti
iltapala: rasvaton jugurtti ja vaikka vielä sitä raejuustoa ja marjoja(ei sokeria).

Kerran viikossa herkuttelupäivä, jolloin saisi syödä jotain herkkujakin.
Tuota.... Juu ei. Missä hyvän rasvan lähteet? Vähintään 30% ihmisen päivittäisestä energiasta tulisi tulla rasvasta.
Oliviöljyä salaatinkastikkeena + mausteet ja öljyt muutenkin mukaan ruoanlaittoon esim paistamiseen, jos paistaa...itse yleensä teen paljon ruokaa uunissa. Itse syön myös auringonkukansiemeniä yms raejuuston ja rasvattomien jugurttien kanssa, mutta en niitä nyt tähän laittanut, ku en edes uskonut, että kukaan tuota noin tarkkaan lukee :). olisi varmaan pitänyt laittaa :). Noihin prosentteihin tai grammoihin en ota kantaa, ku itse en punnitse tai mittaa niin tarkkaan. Tosin nyt raskaana, enkä edes syö niin säntillisesti ku aiemmin. Lähinnä terveellisesti järki mukana.
 

Yhteistyössä