siis onko totta, joulukorttien lähetyksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nytkyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nytkyn

Aktiivinen jäsen
09.01.2007
3 276
0
36
et jos on varustanut kortin sillä 0.55? merkillä ne ei mene heti perillä vaan ne panttaa niitä postilla?et laittavat sitten jotenkin yhtäaikaa kaikki jakoon? itse kun laitoin aikaisemmin tarkoituksella kun ristiäiskutsu samassa, niin aikaisemmin ja eivät ole perille vielä saapuneet kun olen kysellyt :headwall: :headwall: että ottaa päähän, ois tästäkin voinut jossain sanoa et joulumerkein varustetut lähtee jakoon vasta silloin ja silloin, oisin silloin laittanut 0.70?merkit niihin....eikä tuota myöhempää jakoa varten ole ne punaiset pussit???? että ottaa päähän :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: |O |O

Onhan siitä jotain mainintaa postissa että joulutervehdykset jaetaan viikoilla 50 ja 51.. tosin nyt on jo viikko 50. mua ärsyttää silti myös toi postin nykyinen tapa, mun lapsuudessa oli niin ihanaa kun kortteja tuli postista pitkin joulukuuta. Koskas ne on ristiäiset, että ehtiikö kutsut perille?

Sehän se idea tuossa halvemmassa postimaksussa on, että niitä voidaan lajitella ja jakaa silloin kun on vähemmän normaalimaksuluokan postia liikenteessä. Ennen joulua ovat kuitenkin perillä, jos postitettu viim 14.12.
Halvalla vähän hitaammin!!

Luulisin, että niissä punaisissa kuorissa olevat kortit jaetaan vähän ennen joulua ja suoraan postilaatikkoon laitetut, joulumerkeillä varustetut kortit, jaetaan heti. Varma en kyllä ole tästä...

Siis miten, saako noita joulumerkillisiä laittaa tavalliseenkin postilaatikkoon? Mä kun luulin, et vaan siinä punaisessa kuoressa tavalliseen laatikkoon tai sitten yksinään joulukorteille tarkoitettuun.

Niin ja lukeehan siinä punaisessa kuoressa, että aletaan jakaa 10.12. alkaen.

Jos oot maksanut joulumerkin verran = 0,55e, niin kyseiset lähetykset luvataan toimittaa jouluun mennessä. Joulukortteja liikkuu n.55 miljoonaa, niin ei niitä tosiaankaan jaeta päivässä parissa. Sinun olisi pitänut laittaa kirjeisiisi ykkösluokan maksu 0,70e alunperinkin ja tietysti myös, jos haluat ne päivässä perille.

mun joulumerkeillä lähetetyt kiitoskuvat olivat saajillaan jo seuraavana päivänä, sikäli hyvä tuuri :) luulin kans että ne jumittaa sielä postissa vähintään siihen 14. päivään ennenkö lähtevät edes matkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis miten, saako noita joulumerkillisiä laittaa tavalliseenkin postilaatikkoon? Mä kun luulin, et vaan siinä punaisessa kuoressa tavalliseen laatikkoon tai sitten yksinään joulukorteille tarkoitettuun.

Niin ja lukeehan siinä punaisessa kuoressa, että aletaan jakaa 10.12. alkaen.

itse vein kortit postin tiskille, kortteja oli n. 50 kpl eli ei olis mahtunu kaikki yhteen kuoreen. ja perillä tosiaan olivat tänään kun olin ne maanantaina postiin vienyt.

Joo ei kortteja tarvi siinä punaisessa kuoressa laittaa, jos laittaa se helpottaa lajittelijoiden työtä kun ovat erillään tavallisesta postista.
Mä en ole siihen kuoreen ikinä alittanut kun se tulee aina heitettyä jo roskiinkin, meillä on postissa laatikko johon laitetaan pelkät joulukortit. Vien sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja rapu:
Joo ei kortteja tarvi siinä punaisessa kuoressa laittaa, jos laittaa se helpottaa lajittelijoiden työtä kun ovat erillään tavallisesta postista.
Mä en ole siihen kuoreen ikinä alittanut kun se tulee aina heitettyä jo roskiinkin, meillä on postissa laatikko johon laitetaan pelkät joulukortit. Vien sinne.

Mutta siis voiko ne tipauttaa tavallisenkin postin joukkoon? Siis pelkkinä kortteina.

Kortit jotka on punasessa kuoress niin ne lähtöö jakelukeskukseen sellasenaan ja siinä ottaa oman aikansa ku ne avataan postikeskuksessa ja laitetaan eteen päin.Irralliset on nopeempaa perillä.Ja nyt kun postittaa kortteja niin ei kannata orottaa et ne on heti seuraavana päivänä perillä koska niitä on niin mahroton määrä et se ei torellakaan onnistu.Ens viikko on kiireisin aika.

Eli hitto vie, ajattelin, että korttini saapuvat vastaanottajille ensimmäisten joukossa, kun vein punaisen kuoren jo hyvissä ajoin, mut tuskin sitten...matti myöhästen kortit jaetaan ensin :(

ristiäiset on 5.1, mutta ilmoittautumiset olen pyytänyt 24.12 mennessä, eli jos menee kovin ensi viikolle niin jotkut eivät välttämättä pääse kun kutsu tullut "liian" myöhään, kun he ehtineet jo sopimaan muuta...

ja missä se on sanottu ettei saisi samassa laittaa kutsua, joka on siinä kortissa samassa? mut joo sitten taitaa olla tosiaankin pienet ristiäiset :(

Alkuperäinen kirjoittaja Perfekta:
ristiäiset on 5.1, mutta ilmoittautumiset olen pyytänyt 24.12 mennessä, eli jos menee kovin ensi viikolle niin jotkut eivät välttämättä pääse kun kutsu tullut "liian" myöhään, kun he ehtineet jo sopimaan muuta...

ja missä se on sanottu ettei saisi samassa laittaa kutsua, joka on siinä kortissa samassa? mut joo sitten taitaa olla tosiaankin pienet ristiäiset :(

Ei kai kukaan estä laittamasta kortin lisäksi jotain muuta, mutta turha sitten itkeä, jos kuori ei olekaan postiin jättöä seuraavana päivän perillä, kun ne jaetaan sitten tiettyyn aikaan ne joulumerkillä olevat kortit/kuoret.

no joo mutta kun mie luulin et ne ois ollu perillä jo...en mie tienny et se myös pelkällä postimerkillä olevat menevät jonnekin "panttiin" et ne ei niitä lähetä etiäpäin ennenkuin pe...ois voineet kertoa sen niin kuten aikasemmin kerroin olisin laittanut ne joulukortit ja kutsut sitten sillä 0.70e merkillä :headwall:

Punaisessa kuoressa postitetut jaetaan vasta joulun edellä. Muut jaetaan normaalissa tahdissa. Eriasia on, jos olet laittanut ne postissa johonkin nimenomaan joulutervehdyksille varattuun laatikkoon, ne voidaan jakaa samoin kuin punaisten kuorien kortitkin.

Yhteistyössä