Siis onko nykyään joku 3,3-kiloinen vauva hirmu pieni?

  • Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
?
Sain pojan rv 42 käynnistettynä, mitat 3310grammaa 50cm py 35,5, eikä kukaan kyllä sanonut että olisi pieni, eikä istukka ollut kalkkeutunut, eikä virtauksissakaan ollut häikkää. Ihmettelen vaan että onko nykyään jotenkin poikkeuksellista saada tuon kokoinen lapsi?
 
Äityli
No mulle kätilö sanoi pojan synnyttyä (42+0), että ei oo koolla pilattu (3205, 50, 34). En sitten tiedä, onko poikkeuksellista keskimääräisesti, mutta kyllä mun tuttavapiirissä vauvat on olleet noilla viikoilla paljon isompia.
 
juu
eikö normaali lapsen paino ole juuri se 3,3?
ainakin gyne sanoi minulle että noin 3,3-3,4g painaa noin suht normaalinkokoinen vauva.
en sitten tiedä onko siitä ylimenevä tai alimenevä liian iso/pieni.
tuskin.
 
nykyään jättiläisiä syntyy
Alkuperäinen kirjoittaja emmamma:
Meiän 3300g oli mini (syntyi 36+6). Isommat sisarukset oli syntyessään 4000g ja 3920g.
Mun v36 syntynyt pqinoi 2040g ja painavin lapsi 3110g, täysiaikainen kuten muutkin. Pituudewt 44-49cm ja pitkiä ovat pojat, tytär pieni, äitiinsä tullut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nykyään jättiläisiä syntyy:
Alkuperäinen kirjoittaja emmamma:
Meiän 3300g oli mini (syntyi 36+6). Isommat sisarukset oli syntyessään 4000g ja 3920g.
Mun v36 syntynyt pqinoi 2040g ja painavin lapsi 3110g, täysiaikainen kuten muutkin. Pituudewt 44-49cm ja pitkiä ovat pojat, tytär pieni, äitiinsä tullut.
Toinen ollu tosi pieni =) Ite oon painanu 2920g rv 42, joten vähän ihmetyttää miten nuo lapset noinkin isoja olleet.
 
no ei
2900g ja toinen 3200g. Tosin mulla ahdas lantio ja molemmissa oli tosiaan tekeminen. Harvoin lapsi kasvaa isommaksi kun on tilaa tulla. Keskimääräinen suomivauva taitaa nykyään olla 3.6kg ja 50cm. Muistaakseni näin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
eikö normaali lapsen paino ole juuri se 3,3?
ainakin gyne sanoi minulle että noin 3,3-3,4g painaa noin suht normaalinkokoinen vauva.
en sitten tiedä onko siitä ylimenevä tai alimenevä liian iso/pieni.
tuskin.
Normaali on eri asia kuin keskiarvo.
 

Yhteistyössä