Siis näinkö ihanaa mun elämä olisi, jos olisin kotiäiti!? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voivitsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voivitsi

Vieras
Aamulla saatoin esikoisen koiran kanssa kouluun. Ihana aamulenkki!

Kaksoset heräilivät sillä aikaa isänsä kanssa ja kun hän lähti töihin, kiireettömästi syötiin aamupala. Tuossa ne nyt leikkivät joululahjalegoillaan, sänpylätaikina on kohoamassa ja lounaskeitto kiehumassa. Kaksi koneellista pyykkiä on pesty ja yksi silitetty aamuteeveetä katsellessa.

Lounaan jälkeen lähdetään yhdessä ulkoilemaan ja koululaista vastaan. Iltaruoka suunniteltiin kaksosten kanssa yhdessä ja kipaistaa ulkoilureissulla hakemassa lähikaupasta täydennystä ilta-ateriaan. Lisäksi ajateltiin leipasta viimeinen piparitaikinanjämä pakkasesta illalla. Ehkä vielä saunaankin tänään iltalenkin jälkeen... AAH...

Täytyy nauttia näin lomalla. Ensi viikolla sitten taas minuuttiaikataululla työn ja kodin väliä..... Haluan kotiäidiksi! :)

Olen jo vanha ja työuraa takana pitkään. Ammattini on "lapsiystävällinen". Lapsetkin yli 3 -vuotiaita kaikki. Eli eipä oikeasti kukaan minua kotona tarvitsisi tässä elämänvaiheessa. Töissä koen itseni tarpeellisemmaksi tällä hetkellä.

Että eipä taida tulla kotiäitiä minusta enää: seuraavaksi jään eläkkeelle. ;) Voihan sekin olla kivaa!

En usko, että se olisi tuollaista auvoa joka päivä. Jos mies ei ole aina aamulla kotona, niin siinähän pakkaat myös kaksoset mukaan koirankusetuslenkille ja esikoisen saattolenkille. Ruoalaittoa on jatkuvasti, samoin pakkojen siivoamista ja tiskiä tulee hirmuisesti. Lapset kitisevät ja tappelevat keskenään, kun eivät pääse touhuamaan muiden kaverien kanssa.

Minun pääni ei kestäisi enää täysipäiväistä kotonaoloa. Lyhennetty työviikko on kyllä ihan mukava tai lyhennetty työpäiväkin menisi.

Kai sulla vapaa- tai lomapäiviä on ennenkin ollut? Eipä ne juuri "kotiäidin" arjesta eroa, paitsi että ovat palkallisia, toisin kuin kotiäideillä.
Samat hommat siellä kotona odottaa tekijäänsä, oli sitä töissä tai ei.
Olen ollut sekä kotona vuosia että töissä. Kyllä minä lottovoiton sattuessa kotiin jäisin, vaikka kaikki lapset ovatkin ensi syksystä alkaen jo koululaisia :D

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;29404381:
Kai sulla vapaa- tai lomapäiviä on ennenkin ollut? Eipä ne juuri "kotiäidin" arjesta eroa, paitsi että ovat palkallisia, toisin kuin kotiäideillä.
Samat hommat siellä kotona odottaa tekijäänsä, oli sitä töissä tai ei.
Olen ollut sekä kotona vuosia että töissä. Kyllä minä lottovoiton sattuessa kotiin jäisin, vaikka kaikki lapset ovatkin ensi syksystä alkaen jo koululaisia :D

Onhan toki lomia ollut. eka kerran vaan on sellainen tilanne, että lapsi on koulussa, mies töissä ja minä lomalla. Yleensä lomaillaan yhdessä. Että ehkäpä siksi ei tunnu "lomalta" vaan "kotiäidin arjelta".

Ja ihanaa, että kotityötkin saivat jotain hohtoa tästä oudosta tilanteesta. Täytyy äkkiä alkaa siivota, ennen kuin taika katoaa... :D

• Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
Mä nautin ainakin juuri tuosta lomilla ja viikonloppuina!
Jos sitä samaa tekee joka päivä niin ei se ole enää niin kivaa. Olen ollut itsekin kotiäitinä lasten ollessa pieniä ja olihan se tasapaksua olemista ja lapset hyppivät tylsyyttään välillä seinille.
Työn ja perhe-elämän yhteensovittaminen tuo elämään rytmin, vaihtelua ja mielekkyyttä.
Vapaapäivinä nauttii ihan eri tavalla lasten kanssa ulkoiluista ja touhuamisesta ja antaa sille arvoa kuin jos se olisi 24/7 hommaa.
Kyllä se usein on niin että hampaita ne kotiäidit puree ja ei se paljon puhuttu "läsnäolo" ole aina sitä mitä annetaan ymmärtää.... Lapset möllää DVD:tä ja mamma surffaa.

Loma on aina erilaista kuin arki. Kotiäidin arjessa pitää miettiä mm. raha-asioita vähän toisesta vinkkelistä. Näin lomaillessa voi käydä kaupoilla kun huvittaa tai kun sattuu tekemään mieli jotain erityistä, mutta ihan tavis kotiäitinä ei ole mahdollista elää täysin huoletonta elämää. Veikkaisin, että aika nopeasti hohto katoaisi kotiäidin arjesta. Hyviä puolia siinä tietysti on, mutta itselleni riittää nämä huolettomat lomaviikot.

Yhteistyössä