siis miten tollanen suppo pitäs laittaa

Panadol peräpuikot
Panadol -peräpuikot (60 mg, 125 mg ja 250 mg)

Yli 3 kuukauden ikäisille lapsille. Alle 3 kuukauden ikäisille ainoastaan lääkärin ohjeen mukaan. Laske oikea annostus lapselle näppäilemällä laskimeen lapsen paino. Laske täsmällinen annostus lapselle

Peräpuikko on hyvä vaihtoehto pienille lapsille ja jos lapsella on nielemisvaikeuksia, pahoinvointia tai kun hän oksentelee eikä suostu ottamaan lääkettä suun kautta. Peräpuikko asetetaan paikalleen tylppä pää edellä, jotta se ei pääse liukumaan ulos. Peräpuikot tulee säilyttää huoneenlämmössä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oon sitten aina laittanu väärin päin
no sitten on meille koulussa opetettu väärin päin, samoin sairaalassa laitetaan väärin päin :whistle:
samoin suppoa ei saisi puolittaa poikki, vaan pitkittäin, koska toista puolta ei silloin voi käyttää...
 
"mammanen"
Suosin Panadol-liuosta jos lasta lääkitään, joskus jossain sanottiin että se tehoaakin paremmin kuin suppo.
Mutta juu, aikoinaan kun ei ollut tuota liuosta niin jouduin laittamaan esikoiselle supon ja tein sen sitten näköjään väärin kun laitoin suippo pään edellä...
 
vierailija
pidä vähän aikaa sormea edessä.. kyllä se kohta sinne jää ;)
ETKÖ OO PERÄPUIKKOA KOSKAA LAITTANU PYLLYYSI KUN ET TIERÄ KUINKA PERÄPUIKKO LAITETAAN NO MEET SÄNGYLLE MAATEN OTA RENTO ASENTO JA TYÖNNÄ PERÄPUIKKO PERÄSUOLEEN EN MÄKÄÄ KYLLÄKÄÄN OON PERÄPUIKKOA ITSELLENI LAITTANU ENKÄ NIITÄ AIKUISENA SAANU KOSKAA LAPSENA SAIN KUUME JA KIPULÄÄKKEENÄ PERÄPUIKON ENKÄ KYLLÄ ANTAISI SELLAISTA PEPPUUN LAITTAAKKAA SAATI ITSE LAITTAA ITSELLE
 
vierailija
Suppo on hyvä vaihtoehto ja ainut silloin, kun lapsi/aikuinen ei kykene nielemään lääkettä tai on vaarana oksentaa lääke pois. Kun on tarpeeksi kipeä, ei aikuinenkaan hanttiin laita.

Tylppä pää edellä. Supon tylppää päätä voi sormilla pyöristää hieman (sulaa käden lämmöstä). Apuna esim. Bepanthen voidetta supon päähän ja pepun reiälle.
Voide hillitsee peräaukon poltetta ja ärsytystä.
 

Yhteistyössä