Siis mitä V****a??

Jos oot lapsellinen opiskelija, et ole oikeutettu saamaan opintotuen asumislisää?????? :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Oikeus siinä tapauksessa yleiseen asumistukeen, johon tietenkin vaikuttaa puolisontulot! Että mua kyrsii koko kela.

:kieh: :kieh: :kieh:

Juu, sorry vitutus katossa!! :hug:

vuokranmuutoksen äiti
Meillä laski asumistuki kun vauva syntyi. Kahden opiskelijan opintotuen asumislisät olivat suurempi kuin se yleinen asumistuki.

Kela ilmoitti meille opintotuen asumislisän katkeamisesta kirjeellä, missä luki, että koska ette ilmoittaneet vuokranmuutoksesta etukäteen, tuki katkaistaan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tigru87:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Mutta eikös tuo yleinen asumistuki ole lähtökohtaisesti suurempi kuin asumistuki?
On varmaa, mutta en mää sitä mitenkään saa, kun puolisontulot ylittyy reippaasti sen rajan.. :headwall:
Tottakai teidän tulot lasketaan yhteen ja siitä katsotaan tarvitsetteko asumistukea.

just
Älä muuta viserrä! Luulis että just lapsien kanssa niitä lisiä tarviit, mut ei! Antaa niitten kenellä on rikas avopuoliso jäädä kotiin katsomaan telkkaria ku ne joilla on lapsia, saa käydä koulun ohella töissä!

Muutenki ottaa toi koko koulu päähän!!!

Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
On varmaa, mutta en mää sitä mitenkään saa, kun puolisontulot ylittyy reippaasti sen rajan.. :headwall:
No sit vain mies makselemaan vuokran :)
Näin se on tähänkin asti mennyt, mutta kuvittelin saavani jotain opintotuen lisäksi, kun se laki muuttui siitä asumislisästä..

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
No tottakai se menee noin. Perhe on perhe, jolla on yhteiset tulot ja menot.
Kyl mä tän ymmärän, mutta en sitä, että miksi lapseton on ainoastaan oikeutettu asumislisään??
En mäkään sitä oikein tajua. Mun mielestä asumislisän ja yleisen asumistuen pitäisi olla sama juttu, eli tulosidonnaisia.

sikojakaikki
No meillä mies työttömänä ja minä äitiyspäivärahalla kotona kahden lapsen kans niin asumistukea saadaan jotai 60 euroa 61 neliön asunnosta. Ihan sikamaista. Voisivat tosiaan korottaa tuota tulorajaa, ei mitään järkee...

Alkuperäinen kirjoittaja sikojakaikki:
No meillä mies työttömänä ja minä äitiyspäivärahalla kotona kahden lapsen kans niin asumistukea saadaan jotai 60 euroa 61 neliön asunnosta. Ihan sikamaista. Voisivat tosiaan korottaa tuota tulorajaa, ei mitään järkee...
Sulla on varmaan hyvät äitiyspäivärahat ja/tai miehellä hyvät liiton rahat.

mää
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Kyl munki ymmärtääkseni se yleinen asumistuki on suurempi. Se kummiski on sen 80% vuokrasta
Yleinen asumistuki ei tosiaan ole 80 prossaa vuokrasta!
Opiskelija asumislisä ainaki on jos saa täyden. Mun mielestä pitäs asumistuenki olla sama, riippuu missä asuu jne...

vieras
Joo olis kiva saada kaikki sosiaalitukimuodot yhtäaikaa ja päällekkäin ja vielä molemmille yhdessäasuville. Mahtava raha-automaatti. Jos perheentulot on riittävällä tasolla, niin ei tietenkään yhteiskunna tukia tarvita. Ahneudellakin pitää olla joku raja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo olis kiva saada kaikki sosiaalitukimuodot yhtäaikaa ja päällekkäin ja vielä molemmille yhdessäasuville. Mahtava raha-automaatti. Jos perheentulot on riittävällä tasolla, niin ei tietenkään yhteiskunna tukia tarvita. Ahneudellakin pitää olla joku raja.
voi hyvää päivää!!!!

niin
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja sikojakaikki:
Sulla on varmaan hyvät äitiyspäivärahat ja/tai miehellä hyvät liiton rahat.
mul on minimi mut ei miehelläkää mikää suuri ole tulot yhteensä ehkä jotai 1500 jos sitäkään. ostappa siinä sitte lapsille ja itelle kaikki ruuat ja vaatteet ym kun nuistaki menee veroa vaik kui paljon.. köyhyysrajoilla täs eletään.

essi
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Kyl munki ymmärtääkseni se yleinen asumistuki on suurempi. Se kummiski on sen 80% vuokrasta
Yleinen asumistuki ei tosiaan ole 80 prossaa vuokrasta!
Opiskelija asumislisä ainaki on jos saa täyden. Mun mielestä pitäs asumistuenki olla sama, riippuu missä asuu jne...
Juu, opiskelijan saattaa ollakin, mutta yleisestä nyt puhuttiin

Paljonko se yleinen asumistuki on? Mie ku oon ymmärtäny et se ois sen suurimmillaan 80%? Eikös siihenkin vaikuta missä asuu, eli jos asuu suuremmassa kun on tarvis ni ei välttämättä saa mitään. Vai oonko ymmärtäny iha väärin?

Paljonko se yleinen asumistuki on? Mie ku oon ymmärtäny et se ois sen suurimmillaan 80%? Eikös siihenkin vaikuta missä asuu, eli jos asuu suuremmassa kun on tarvis ni ei välttämättä saa mitään. Vai oonko ymmärtäny iha väärin?
Näin se menee, summaa en tiedä..

vieras
Asumistuen määrä lasketaan vähentämällä asumismenoista ruokakunnan tulojen perusteella määräytyvä perusomavastuu. Asumistuki on 80 % näin saadusta määrästä.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/050901130444HV?openDocument

Yhteistyössä