Siis mitä te ostatte kirpputoreilta?!

Viime aikoina olen jonkun verran kierrellyt Turun kirpputoreja ja mitään en ole löytänyt... Ylihinnoiteltua paskaa pöydät pullollaan. Lähinnä olen katsellut lapsille vaatetta tai sisustusjuttuja ja astioita, mutta eipä ole mitään tarttunut mukaan koska:
a) en tajua millä ihmiset saa lastenvaatteet niin kamalaan kuntoon?!Nyppyisiä, tahraisia, haalistuneita, muodottomiksi venuneita, värjäytyneitä rättejä
b) se että haalarissa lukee Reimatec ei tarkoita sitä että joku olisi siitä valmis maksamaan 30e, varsinkin kun polvet on kulunut puhki ja pukua ei ole edes pesty
c) kuka oikeasti ostaisi linttaan astuttuja likaisia kenkiä?!
d) jos vaate on ihan ok, ehkä hiukan pesunukkainen ja joka tapauksessa käytetty niin en todellakaan maksa siitä lähes samaa hintaa kuin uutena, esim. H&M:n tai Anttilan tavispaita 5e
e) Ikean tavaraa myydään kalliimmalla kuin uutena (ja Ikea on Raisiossa)
f) Iittalaa ja Arabiaa kaupitellaan samaan hintaan kuin kaupassa, vaikka astiat olisi rikki.

Mitä te sieltä kirppiksiltä ostatte ja miten onnistutte tekemään löytöjä? Ainoa mitä tänään edes harkitsin oli Lennen vauvan toppahaalari, mutta hyllyyn jäi sekin, syynä että hintaa oli 30e eikä puku kuitenkaan uudenveroinen vaikka hyvässä kunnossa olikin.
 
Gluteus maximus
vaikka mitä! Tänään löysin kerran pidetyn juhlamekon (siis aivan ihastuttavan mekon ) tytölle, farkut pojalle ja paidan tytölle. Farkut todella siistit ja maksoi 1 euron.
 
mie
Nykyään tulee harvemmin ostettua mitään ja syynä just noi sun luettelemat seikat. Lasten vaatteet ovat yleensä siinä kunnossa etten itse edes kehtaisi ilmatteeksi antaa ja osalla on vaatteet hinnoiteltu roimasti yläkanttiin .
 
Vaatteita, astioita, tavaroita, kirjoja. Tosi harvoin mitään löydän, mutta usein käyn toiveikkaana kattelemassa :)

Olen huomannu saman, et ihan järkkyjä hintoja pyydetään. En osta itselleni kympillä käytettyä paitaa, lapsille 5e tahraista paitaa, 40e rikkinäistä ulkohaalaria. Toisaalta sit ymmärrän sen ,et yritetään saada rahaa, ku ne viikon pöytämaksut on musta aika isoja. Mullaki olis tavaraa ja vaatetta ja harkitsin jo pöytää mut sit harmittas ihan hulluna jos ei sais paljoa myydyksi ja jäis miinukselle. Mieluummin sit vaan lahjoitan kaiken ylimääräisen pois.
 
peesaan
Olen ap kanssasi täysin samaa mieltä ja nykyään en enää kirppareilla kierräkään juuri tuon takia, että ihmiset myyvät paskaa kauheeseen kiskurihintaan!

Ja se, että ihmiset eivät osaa pestä vaatteitaan, pitää täydellisesti paikkaansa! Kuka ostaa jonkun H&M:n Snoopy bodyn nukkaisena ja porkkanatahraisena hintaan 3,5 e, kun sen saat alesta 5,90?

Minusta kirppisten pitäjienkin olisi hyvä valoittaa ihmisiä, joiden pöydissä pyörivät samat rätit vuodesta toiseen, että alentaisi hintoja tai kantaisi suoraan kaatopaikalle.
Toiset nyt vaan ovat sitä mieltä, että jollei jumalatonta hintaa saa jokaisesta kasarirytkystä, se säästetään itsellä vaikka hautaan asti.

Tekee niin pahaa välillä ostaa uuttaa vaatetta, kun suosin kuitenkin ekologisuutta ja meille kelpaisi siisti käytettykin vaate, mutta on pakkokin ostaa uutta, kun mistään et saa edullisesti käyttövaatetta :(.
 
Tänää löysin tytölle muutaman kerran pidetyt kengät. Viimeks itselle ihanat valkoset caprit. Lasten vaatetta yleensä ostan, nykyään kylläkin harvemmin löytää mitää tai jos löytää ne huiman kalliita.
Joku aika sit löysin ison kassillisen vaatetta kahdelle lapselle, hyväkuntoisia ja kohtuuhintaisia.
 
Minä olen huomannut saman. Itse en nykyään ostakaan juuri muuta kuin kirjoja ja askartelutarvikkeita tms. Itse kun olen tavaraa vienyt myytäväksi, mietin tarkkaan, mitä vien ja ostaisinko itse ko tuotteen. Pöydälläni onkin aina tosi hyvin kauppa käynyt kun vaatteet on siistiä, ehjiä, pestyjä, silitettyjä, oikein hinnoiteltuja jne. Ei ne lumppukasat edes houkuttele penkomaan.
 
Niinpä :)
Olin itse just myymässä vaatteita ja tavaroita itsepalvelukirpparilla, hinnat laitoin aika alakanttiin, mutta ihan mukavasti tuli rahaa niin että pöytävuokran sai katettua ja jäi ylikin. Sen mukaan laitoin hinnat, mitä itse olisin valmis maksamaan käytetystä. Kun niitä muita pöytiä katsoi niin oli kyllä sellaisia lumppuja että en olis itse kehdannut tuoda niitä edes myyntiin...
 
Täältä harvoin mitään löytää. Joskus jotain pojalle. Valikoima 1v pojalle olematon ja jos niin ylihintasta riepua. Äiti on tehny Turun seudulla tosi hyviä löytöjä pojalle ja sieltä olen tilannut vaatetta kun on ollu tulossa käymään.
 
storm
ennen ostelin jonkin verran mutta nykyään en löydä itselleni mitään ja tytölleni olen löytänyt muutaman ihan kivan vaatteen mutta hinnat ovatkin sitten sitä luokkaa että melkein sama kun ostaisi kaupasta. Lasten leluja on joitakin ihan ok ja kirjoja myös
 
nääs
Mä olen kierrellyt jonkin verran kirppareilla ja usein siellä myydään kymmenen vuotta vanhoja kolmella lapsella olleita vaatteita. Yleensä löydän nättiä vain tytölle. Pojalle en juuri koskaan mitään. Täytyy vain käydä useasti ja joskus tekee löytöjä. Esim. kuravaatteita olen ostanut paljon. Sellaiset yhdistysten ym. järjestämät kirpputoritapahtumat ovat usein hyviä.
 
Paljonkin hyvää ja erittäin käyttökelpoista lastenvaatetta. =)

Huonojakin on tarjolla mielin määrin, mutta ei niitä tarvitse ostaa.

Viimeksi sain mm. uuden Lassien suprafill haalarin puolilmaiseksi, uudenveroiset talvihaalarit molemmille pienille ihan järjettömän halvalla ja kaikkiin sopivat asusteet todella hyvään hintaan. :)
Minkä lisäksi uudenveroisia mekkoja, housuja ja paitoja 2?/ kpl. =)

Harvoin tuollaisia löytöjä tekee, mutta kun tarpeeksi usein "koluaa" lähi kirppikset niin noitakin tulee eteen. ;)
 
äitykkä
Eipä tahdo enää hyväkuntoista tavaraa löytyä ja kallistunu on hinnat tosiaankin! Itse vein tavaraa myyntiin hintahaarukassa 0,05-3,50e. Kunhan ei tarvisi enää kotiin haalata tilaa viemään.
 
Suzyanne
Helsingistä Valtterin kirppikseltä ainakin löytää hyvää tavaraa, samoin jäähallin kirppikseltä. Mm. hyväkuntoista lastenvaatetta löytää usein halpaan hintaan, ja aikuisten vaatetta myös. Tulevalle vauvalleni olen ostanut suurimman osan vaatteista em. kirppiksiltä.

En tiedä sitten, onko muissa kaupungeissa jotenkin huonompi taso kirppiksillä kuin Helsingissä. On täälläkin tuota huonokuntoista ja ylihinnoiteltua toki jossain, mutta hyvääkin todella paljon.

Esimerkkinä monista hyvistä kirppislöydöistäni voisin mainita vaikka Reimatecin toppahaalarin , uudenveroinen, koko 68, hinta 15 e, ja Lassien haalarin koko 74, myöskin uudenveroinen, 6 e. Pari kertaa käytetty matkasänky 10 e, Fisher Pricen puuhamatto lelukaarella 5 e, myöskin erittäin hyväkuntoinen. Ja paljon, paljon muuta.

Kannattaa Helsingin reissulla pistäytyä em. kirppiksillä kauempaakin!
 
Itselläni on juuri kirpparilla vaatteita myynnissä; lasten vaatteita suurin osa. Ei vaan mene kaupaksi vaikka hinnat ovat mielestäni vähintäänkin kohtuulliset. Bodeista pyydän kaikista 10-20 senttiä enkä yhtään vienyt myyntiin sellaisia bodeja jossa olisi ruokatahroja taikka reikiä tmv. Tyttöjen housuja on hintaan 0,50-1?, nekin puhtaita, ehjiä ja vain muutaman kerran käytettyjä. (on ollut päällä siis "vauva-aikana") Paitoja, mekkoja, ym. jotka olleet myös vain muutaman kerran päällä samassa hintaluokassa.

Mutta kaupaksi ei vaan mene! :/ Myyntiin vein vaatteet lähinnä sillä mielin että on itselle jotain tekemistä ja olisihan se kiva ollut pöytävuokra saada takaisin. Kaikki vaatteet jotka jää, vien SPR:n kirpparille jossa ne myydään eteenpäin.... ja olen ihan varman että paljon kalliimpaan hintaan. :kieh: Mietin vaan että ilmaiseksiko vaatteet pitäisi antaa.... :|

Muks. Kallein myytäväni oli täysin hyväkuntoinen Tutan kaksiosainen toppahaalari, 4?. Se näkyy menneen kaupaksi mutta muuten melko hiljasesti kauppa käynyt....
 
poipi
Ostan suurimman osan lasten vaatteista kirpparilta. Kun viikottain kiertää, niin varmasti joskus löytää, mutta on kyllä taso huonontunut... En osta lumppuja, ainoastaan hyväkuntoisia ja en ole valmis maksamaan kirpparilla bodysta 3 euroa enkä kauheita hintoja muutenkaan. Itse myin pari vuotta sitten vaatetta ja tavaraa 200 euron edestä ja osa oli sellaista minkä olin kirpparilta ostanut lapsilleni, mutta hinnat näytti olevan kohdallaan kun lähes kaikki meni... Toki vaatteet oli puhtaita ja silitettyjä myös.
Välillä on tosi kauniita vaatteita ja hyväkuntoisia, mutta hinnat ovat aivan järjettömiä, niin en kyllä osta!!!!
 
Turussa asun, ja teen aika useinkin loistavia löytöjä kirpputoreilta. Lastenvaatteita ja leluja lähinnä, jotain sisustusjuttuja kuten verhoja olen myös sieltä ostellut.

Mulle kelpaa vain uudenveroinen/todella hyväkuntoinen tavara, enkä suostu maksamaan siitäkään paljoa. Esimerkiksi uudenveroinen Remu-talvihaalari maksoi kirppiksellä 4 euroa ja se oli sopuhinta :D

Ihan aina ei jää mitään käteen, mutta useimmiten kuitenkin. Käyn Linkkikirppiksellä, Real-kirppiksellä, Eurokirppiksellä, Kirppis-Centerissä (molemmissa), Kodin ykkösen alakerrassa, ja Kaarinan kierrätyskeskuksen kirppiksellä.
 
Turkulainen
Saman olen huomannut ja nimenomaan TURUN kirppiksillä, kuin ap! Törkeitä hintoja paskasta ja rikkinäisistä/kulahtaneista lastenvaatteista. Esim. H&M:n nuhjuiset bodyt ja paidat sitä luokkaa, että uuden saat kun maksat pari euroa enempi!
HARVOIN tekee enää löytöjä!
 

Yhteistyössä