Siis mitä mä alan opiskelemaan?kauhee paniikki ku ei tiiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ongelma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"ongelma"

Vieras
en sitte tiedä yhtään mitä vois opiskella. Pitkään olen haaveillu farmaseutin ammatista mutta se nyt on täysin poissuljettua koska sitä ei voi täällä opiskella ja muutto ei mitenkään ole mahdollista.

Merkonomin tutkinto löytyy mutta se ala tai mitään siihen liittyvää ei kiinnosta ei yhtään ei kiinnostanut edes silloin kun sen aloitin.

terveysala ei käy. pyörryn pienestäkin veren pisarasta eikä musta olis pesemään vanhusten pyllyjä tai olla tekemisissä kuoleman kanssa.

ja tää samperin käpykyläkin ei tääl voi opiskella paljon mitään..

Ajoneuvoasentaja
Asiakaspalvelu ja myynti
Automaatioasentaja
ICT-asentaja
Kodinhuoltaja
Kokki
Koneistaja
Matkailupalvelujen tuottaja
Levyseppähitsaaja
Putkiasentaja
Sähköasentaja
Talonrakentaja
Talous- ja toimistopalvelut

kristillisopistossa
joku Lapsi- ja perhetyön perustutkinto

siinäpä ne on...

Onko siellä tuppukylässä mahdollista opiskella ammattikorkeakoulussa, nuo mainetsamasi linjat taitaa olla ammattiopiston juttuja?

Noista valitsisin talonrakentajan tai talous- ja toimistopalvelut, rakennus puolta olis hyvä hyödyntää kotini remontoimisessa tai talous puolelta mua kiinnostais kirjanpito.

juu en taida käydä noita kaikkia. mulle opiskelu on aina ollu tosi haastavaa enkä ole kovin hyvin koskaan menestynyt. joskus epäilen että mulla on joku oppimisvaikeus/häiriö tms kun on opiskelu ollut niin vaikeaa.

[QUOTE="vieras";25806656]Onko siellä tuppukylässä mahdollista opiskella ammattikorkeakoulussa, nuo mainetsamasi linjat taitaa olla ammattiopiston juttuja?

Noista valitsisin talonrakentajan tai talous- ja toimistopalvelut, rakennus puolta olis hyvä hyödyntää kotini remontoimisessa tai talous puolelta mua kiinnostais kirjanpito.[/QUOTE]

ei taida täällä olla ammattikorkeakoulua. naapuri kunnassa varmaan vois olla..

[QUOTE="eee";25806722]Miks sun pitää jäädä sinne tuppukylään, jos naapurikunnista löytyy enemmän opiskelumahdollisuuksiakin?[/QUOTE]

naapurikuntaan on matkaa, mulla ei autoa... muuttoa ei voi tehdä kun just ostettu talo ja muutettu tänne tuppukylään..

täällä on vaan amis/kauppis ja se kristillinen opisto.

[QUOTE="ongelma";25806586]en sitte tiedä yhtään mitä vois opiskella. Pitkään olen haaveillu farmaseutin ammatista mutta se nyt on täysin poissuljettua koska sitä ei voi täällä opiskella ja muutto ei mitenkään ole mahdollista.

Merkonomin tutkinto löytyy mutta se ala tai mitään siihen liittyvää ei kiinnosta ei yhtään ei kiinnostanut edes silloin kun sen aloitin.

terveysala ei käy. pyörryn pienestäkin veren pisarasta eikä musta olis pesemään vanhusten pyllyjä tai olla tekemisissä kuoleman kanssa.

ja tää samperin käpykyläkin ei tääl voi opiskella paljon mitään..[/QUOTE]

Kemiaa on monessa ammatissa.
Ammattinetti - Ammattialat

Homeopatia ja yrtit on kemiaa! Ja niitä voi lukea kansanopistoissa!

Yhteistyössä