Siis mitä kauheeta on haluta hyvä elintaso?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mona

Vieras
Mä en vaan tajua. Meillä nuorimmainen oli reilu 2,5v. kun menin töihin. Olisin voinut toki olla kauemminkin kotona, mutta päätettiin että lisätulot ei olisi pahitteeksi. Lapset sopeutuivat hyvin päiväkotiin, ei se ole heille mikään vankila. Jos he sen niin kokisivat, niin varmasti jäisinkin pois töistä.

Halusimme paremman elintason, niin meille vanhemmille kuin lapsille. Rahaa tulee kuussa pari tonnia enemmän. Sillä lyhentää mukavasti lainaa talosta lisää, on varaa matkustella sukulaisperheiden kanssa tai mies saa mageemman auton. Ei tarvi riidellä rahasta ja lapsille saadaan sukset ja luistimet kyynelehtimättä. En mä sitä sano etteikö voitais viettää lomat kotona perheen kanssa ja olla onnellisia, mutta mitä jos me halutaan viettää lomat etelässä tai lapissa? Mitä jos me halutaan hienompi ja suurempi koti? Ei meidän lapset kärsi siitä että ovat päiväkodissa ja lomilla etelässä..

Jokainenhan tekee oman ratkaisunsa, tämä meille paras..

eihän tuossa mitään kauheeta olekaan, muksusi on kuitenki ollu jo 2,5 vee. Mun mielestä on vähän hölmöö tehdä lapsi jos tietää ettei voi edes koko vauva-aikaa hänen kanssaan olla. En tuomitse, mut vähän hölmöltä kuulostaa.

Joku tassa nyt mattaa, Nina Mikkonen taisi sohaista tietamattaan muurahaispesaan.
Mutta on tosiaan naurettavaa vaitella ihmisten yksilollisista ratkaisuista. Joku haluaa olla sinkku, joku haluaa menna naimisiin, joku haluaa jaada kotiin lapsia hoitamaan ja joku toinenkin haluaa mutta tuntee ettei siihen ole varaa koska sitten joutuisi elamaan kadesta suuhun. Ihan tosissaan, meita on joka lahtoon ja hyva niin. Miten toisen ratkaisu voi olla toiselta pois . Maailman sivu on tullut uraaitien lapsista ja kotiaitien lapsista kunnon ihmisia ja kunnottomiakin. Kaikki on kiinni korvien valista.

Alkuperäinen kirjoittaja ei:
Siinä ei ole musta mitään pahaa, mutta tapa, millä asias esität, tuntuu miten sen nyt sanos... No, enpä sano mitään.

Noh joo, esitin asian vähän kärjistetysti. Mutta siis tarkotus oli vaan sanoa että mitä pahaa siinä on jos äiti lähtee töihin saadakseen lisää rahaa, vaikka ois rahallisesti pärjännyt kotonakin..

Alkuperäinen kirjoittaja mona:
Mä en vaan tajua. Meillä nuorimmainen oli reilu 2,5v. kun menin töihin. Olisin voinut toki olla kauemminkin kotona, mutta päätettiin että lisätulot ei olisi pahitteeksi. Lapset sopeutuivat hyvin päiväkotiin, ei se ole heille mikään vankila. Jos he sen niin kokisivat, niin varmasti jäisinkin pois töistä.

Halusimme paremman elintason, niin meille vanhemmille kuin lapsille. Rahaa tulee kuussa pari tonnia enemmän. Sillä lyhentää mukavasti lainaa talosta lisää, on varaa matkustella sukulaisperheiden kanssa tai mies saa mageemman auton. Ei tarvi riidellä rahasta ja lapsille saadaan sukset ja luistimet kyynelehtimättä. En mä sitä sano etteikö voitais viettää lomat kotona perheen kanssa ja olla onnellisia, mutta mitä jos me halutaan viettää lomat etelässä tai lapissa? Mitä jos me halutaan hienompi ja suurempi koti? Ei meidän lapset kärsi siitä että ovat päiväkodissa ja lomilla etelässä..

Jokainenhan tekee oman ratkaisunsa, tämä meille paras..

Noh noh, kyllä siihen parempaan elintasoon voi olla mahdollisuus vaikka vain toinen kävisi töissä ...

Jokaisen oma asia päättääkö olla kotona vai töissä, sitä en ymmärrä ettei enää suvaita kuin se yksi päätös ja mahdollisuus ...

Yhteistyössä