Siis mitä hittoa? Olen tehnyt monta vuotta osa-aikaista työtä (25h/vko) ja vasta nyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieraampi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieraampi

Vieras
Mulle selvisi että voisin saada lisäksi Kelalta soviteltua päivärahaa laskurin mukaan melkein 15e/päivä?!?
Siis jos menen ilmoittautumaan työkkäriin ja jatkan nykyisessä osa-aikatyössä.
Meneekö oikeasti näin???

Ai että nyt, kun olet jo osa-aikatöissä, joilla olet tullut toimeen vuositolkulla, voisit yhtäkkiä ilmoittautua työttämäksi työnhakijaksi, vaikka et sitä ilmiselvästi ole.

Ei mene.

Noo mä teen 50% eläkeläisen sijaisuutta ja saan liitolta päivärahaa siihen päälle jonkun verra,riippuu kuukausituloista se määrä..sitä ennen sain kelalta rahaa,kunnes tuli ne tarpeelliset päivät täyteen ja aloin saamaan liitolta..

"...kunnes tuli tarpeelliset päivät täyteen ja aloin saamaan liitolta"

Voi helevetti sentään. Eikö teitä tosiaankaan kiinnosta saada rahaa työstä, jonka olette tehneet?

Liiton päivät loppuu, sitten joutuu taas kokopäiväisiin töihin, yhyy, nyhynyhy...!

Ei se toimeentulo tule ilmaiseksi kenellekään. Paitsi nyt siivelläeläjille, mutta ei perhana tämä meno voi jatkua iankaikkisesti. EIEIEI!

Liittoon en kuulu että Kelalta tulisi. Ja siis jos menisin työkkäriin ilmoittautumaan KOKOPÄIVÄTYÖN hakijaksi, kaupan alalla olen ja sielläpä ei niitä kokoaikaisia sopimuksia kirjoitellakaan vaikka halua työntekijöillä olisi.
Joka kk rahat loppu ja kyllä vituttaa jos koko aika olisin ollut oikeutettu soviteltuunkin rahaan!

[QUOTE="Vastarannan kiiski";29259085]"...kunnes tuli tarpeelliset päivät täyteen ja aloin saamaan liitolta"

Voi helevetti sentään. Eikö teitä tosiaankaan kiinnosta saada rahaa työstä, jonka olette tehneet?

Liiton päivät loppuu, sitten joutuu taas kokopäiväisiin töihin, yhyy, nyhynyhy...!

Ei se toimeentulo tule ilmaiseksi kenellekään. Paitsi nyt siivelläeläjille, mutta ei perhana tämä meno voi jatkua iankaikkisesti. EIEIEI![/QUOTE]EIkö osa-aikasenakin kartuta näitä liitonpäiviä vaikka niitä samalla "kuluttaakin"? Vai onko se systeemi muuttunut?

[QUOTE="Vastarannan kiiski";29259085]"...kunnes tuli tarpeelliset päivät täyteen ja aloin saamaan liitolta"

Ei se toimeentulo tule ilmaiseksi kenellekään. Paitsi nyt siivelläeläjille, mutta ei perhana tämä meno voi jatkua iankaikkisesti. EIEIEI![/QUOTE]

Mitä sä siellä meuhkaat?Siis,eikö se oo hyvä et jollain on EDES osa-aikasta työtä,jos koknaista ei oo tarjolla??Ja miks ei sitte sais ottaa niitä 100-200 euroa keleta tai liitolta..en mä ainakaa niin rahassa pyöri,etten niitä ottais jos ne on mulle tarjolla!Ja,ei ole siitä kysymys,että kun ne liiton rahat loppuu,niin JOUTUU kokopäivä työhön,vaan kenties sinne PÄÄSEE.
Eli,kun on työttömänä,niin silloinkaan ei sais nostaa työttömyyskorvausta,sehän on jostain pois sekin,täällä logiikalla..Rauhotu ja tee niitä koko päivähommia vaan ahkerasti!!

[QUOTE="Vastarannan kiiski";29259064]Ai että nyt, kun olet jo osa-aikatöissä, joilla olet tullut toimeen vuositolkulla, voisit yhtäkkiä ilmoittautua työttämäksi työnhakijaksi, vaikka et sitä ilmiselvästi ole.

Ei mene.[/QUOTE]

Minä teen osa-aikatöitä, olen tehnyt jo vuosia ja totta kai nostan sovitellun, vaikka tulisin ilmankin toimeen ;)

Yhteistyössä