Siis mitä h*lvettiä, 1.1 menee liiton rahasta veroja 25%!?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pian työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pian työtön

Vieras
Superin työttömyyskassan sivulla lukee näin:

17.12.2015 | Yleistä

Ansiopäivärahan ja vuorottelukorvauksen verotus muuttuu 1.1.2016

1.1.2016 alkaen ennakonpidätys suoritetaan vähintään 25 prosentin mukaisesti maksettaessa sekä työttömyyspäivärahaa että vuorottelukorvausta. Kuitenkin, jos etuudensaaja kuitenkin toimittaa työttömyyskassaan ETUUTTA varten annetun muutosverokortin, vero pidätetään muutosverokortin mukaisesti ilman korotusta.

Onko työttömät muka niin hyvätuloisia, että heiltä voidaan ottaa veroja noin paljon?!? Onko tuossakin joku aivopieru taustalla, että tuolla saataisiin väki työllistymään paremmin. Aivan kuin siinä, että liiton päiviä vähennettiin. Siis miten helvetissä ne työt tuolla tavalla lisääntyy????? Kun ei ole töitä niin ei ole töitä! Ihmisten ajaminen ahdinkoon ei helpota asiaa mitenkään, kuinka joku idiootti voi edes sellaista kuvitella?!

Ihan turha tulla tähän huutamaan, että kyllä hoitoalalla on töitä. No ei ole täällä! On useita hoitajia työttömänä ja niin olen itsekin kuukauden päästä kun määräaikainen työsopimus loppuu. Meitä jää tuolloin useampi sijainen työttömäksi. Pian valmistuvalla lähihoitaja-ryhmällä ainoastaan muutamalla on töitä tiedossa, aiemmin oli niin päin että ainoastaan muutamalla ei ollut niitä töitä. Joka paikassa säästetään eikä väkeä palkata vaikka työtä riittää.

Mä ainakin aion hakea muutosverokortin koska en helvetissä ala maksamaan veroja päivärahasta enemmän kuin mitä maksan lähihoitajan palkasta!

Kuten viestissäkin sanotaan voit toimittaa muutosverokortin etuutta varten liittoon (verottaja laskee sopivan veroprosentin sulle kun ilmoitat bruttotulosi) ja jos et toimita ne ottaa 25%. Huomaa että olet työtön kun luetun ymmärtäminen on noin vaikeaa...

• Tykkää
Reactions: Mandala
Työttämänä ei saa tiettyjä vähennyksiä joten kokonaisprosentti on helposti isompi. Onhan kelan etuuksistakin otettu vuosikaudet vähintään 20%. Noita voi saada pienemmäksi laskettamalla oikean veroprosentin tulojen mukaan, kun tietää, mitä on saamassa.

Mutta hei, sehän vaatii jotain aktiivisuutta itseltä :rolleyes:

Kuten viestissäkin sanotaan voit toimittaa muutosverokortin etuutta varten liittoon (verottaja laskee sopivan veroprosentin sulle kun ilmoitat bruttotulosi) ja jos et toimita ne ottaa 25%. Huomaa että olet työtön kun luetun ymmärtäminen on noin vaikeaa...

Sä et osannut lukea. Mähän kirjoitin hakevani muutosverokortin. Mä ihmettelen nyt korotusta tuohon veroprosenttiin kun aiemmin se on ollut 20%.

Enkä muuten vielä ole työtön. Eli kenellä tässä on ongelmia luetun ymmärtämisessä. Kaksi asiaa meni pieleen etkä ymmärtänyt aloituksen pointtia.

Työttämänä ei saa tiettyjä vähennyksiä joten kokonaisprosentti on helposti isompi. Onhan kelan etuuksistakin otettu vuosikaudet vähintään 20%. Noita voi saada pienemmäksi laskettamalla oikean veroprosentin tulojen mukaan, kun tietää, mitä on saamassa.

Mutta hei, sehän vaatii jotain aktiivisuutta itseltä :rolleyes:

Sä taidat olla yhtä tyhmä kuin tuo edellinen viisastelija. Mikähän kova homma on muuttaa veroprosentti kun sen saa itse tehtyä netissä. Haloo. Helvetti kun täällä on tyhmää porukkaa. Paskaa sataa niskaan aiheesta kuin aiheesta. Säkään et tajunnut tämän aloituksen pointtia joka oli se, että miksi tehdään tuollainen korotus yhtäkkiä. Sitä mä tässä ihmettelen, mutta päde sä tuon toisen tollon kanssa ja esittäkää fiksuja.

Sä taidat olla yhtä tyhmä kuin tuo edellinen viisastelija. Mikähän kova homma on muuttaa veroprosentti kun sen saa itse tehtyä netissä. Haloo. Helvetti kun täällä on tyhmää porukkaa. Paskaa sataa niskaan aiheesta kuin aiheesta. Säkään et tajunnut tämän aloituksen pointtia joka oli se, että miksi tehdään tuollainen korotus yhtäkkiä. Sitä mä tässä ihmettelen, mutta päde sä tuon toisen tollon kanssa ja esittäkää fiksuja.
Sinä se ainoalta tollolta täällä vaikutat. :LOL: Normaaliverokortin rajoilla tulee äkkiä mätkyt, sen takia menee noita vakirajoilla tehtyjä verotuksia. Osalla prosentti voi olla reilusti liian korkea, joillakin se taas ei välttämättä riitä. Aloitus vain kuulosti, että sen lasketetun verokortin hankkiminen on aivan liian työlästä (naputella siis ne muutamat lukemat nettiin pankkitunnusten kanssa).

Elämäni ainot mätkyt olen saanut kelan kotihoidontuella ollessa, vaikka oli laskettu verokortti ihan sitä varten. Mistään suuresta summasta ei ollut kyse.

Sinä se ainoalta tollolta täällä vaikutat. :LOL: Normaaliverokortin rajoilla tulee äkkiä mätkyt, sen takia menee noita vakirajoilla tehtyjä verotuksia. Osalla prosentti voi olla reilusti liian korkea, joillakin se taas ei välttämättä riitä. Aloitus vain kuulosti, että sen lasketetun verokortin hankkiminen on aivan liian työlästä (naputella siis ne muutamat lukemat nettiin pankkitunnusten kanssa).

Elämäni ainot mätkyt olen saanut kelan kotihoidontuella ollessa, vaikka oli laskettu verokortti ihan sitä varten. Mistään suuresta summasta ei ollut kyse.

Niin, että heti on palstan ämmien mielestä tollo jos ei purematta niele kaikkia asioita. Miksi mä olen tollo sen takia, että ihmettelen miksi on yhtäkkiä nostettu tuota veroprosenttia.

Aika tyhmä pitää ihmisen olla jos ei osaa lukea, että itse aion hakea muutosverokortin. Tyhmyys vielä korostuu kun väittää aloituksen viittaavan siihen ettei aio sitä muutosverokorttia hakea. Palsta on kyllä niin tunnettu siitä, että tehdään aivan omituisia päätelmiä ja kuvitellaan tietävänsä toisten ajatukset ja teot.

Niin ja mä olen ollut aiemmin työttömänä liiton rahalla enkä todellakaan saanut mätkyjä vaikka veroprosentti ei ollutkaan 25.
Ehkä joku muu saa niitä tuolla prosentillakin.

Mitä tekemistä kuvittelet verotusprosentin korotuksella olevan itse työllistymisen kanssa. Verotus suoritetaan, tuli ne tulot etuisuuksina tai palkkatulona. Nyt vaan viedään tuo 25 niiltä, jotka eivät sitä varten erikseen toimittele verotustietoja. Johonkin se raja on vedettävä ja tuo on varmaan katsottu sellaiseksi sopivaksi rajaksi. Varmaan ovat saaneet ruikutuksia siitä, että on joutunut makselemaan mätkyjä entisellä rajalla. Joku saa varmaan tuolla 25:lläkin mätkyjä, joku toinen palautuksia. Aika tyhmästä aiheesta vedet herneet nenuun.

ketjun alkupäässä jo kerrottiin, että työttömänä ei saa tiettyjä vähennyksiä, ja siksi vero% on yleensä isompi, kuin jos olisit töissä. ja sama hommahan se on äitiyslomalla/hoitovapaalla ollessa.

mielestäni hyvä muutos. uskon, että monelle työttömälle pienituloiselle tulee mätkyt shokkina, ja koko talous on ongelmissa muutaman satasen vuoksi. joten hyvä vain kun prosenttia nostetaan, jos sillä keinolla pystytään pelastamaan jonkun elämä.

Yhteistyössä