Siis mistä tämmöinen kauhea "iho-ongelma"?? Voikohan johtua hormoneista, kellään ollut samaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Näppynaama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Näppynaama

Vieras
Mun kasvoihin, lähinnä poskiin, ohimoille, kaulan alueelle ja hiusrajaan tuli tossa noin viikko sitten ihan järkyttäviä näppyjä. Muistuttaa lähinnä finnejä. Ei kutia, mutta osa on kipeitä. Mulla ei oikeesti koskaan ole oikein ollut edes finnejä, joten nyt mun kasvot on aika kauhean näköiset. Mä sain keskenmenon parisen viikkoa sitten ja siitä muutaman päivän päästä nämä näpyt ilmaantuivat. Koskaan kahden aikaisemman raskauden aikana tollasia näppyjä ei ole ollut. Voiskohan tää olla jotain hormoniperäistä? Jos nää nyt ei oikeesti ala pian häipymään, niin mä painun johonkin lääkäriin.. Oon yrittänyt putsata ja rasvata ja olla rasvaamatta. Mutta mitään vaikutusta ei oikeastaan ole ollut. Onko kellään ollut mitään samanlaista? Tuntuu ihan teini-ikäisen meiningiltä, vaikka ikää on jo 30v...

Mulla tuli esikoisen odotusaikana aknea ja se räjähti synnytyksen jälkeen päälle vielä pahempana. Toista odottaessa ei tapahtunut samaa, mut kun otin hormonikierukan niin alkoi tulemaan sellaisia megapaiseita, jotka oli todella kipeitä, pitkäkestoisia ja ns. umpinaisia, eli niihin ei tullut edes sitä inhaa valkoista päätä, että olis saanut puhkaistua ja putsattua tehokkaammin (?). Hormonaalisia siis ne sunkin oletettavimmin. Sain vihdoin sen kierukan pois ja heti loppui niiden isojen paiseiden tulo, mut edelleen akne vaivaa ja odotankin vaan, että noi hormonit tasaantuis vihdoinkin. Pääsis ns. normaalitilaan ->tuntuu tosiaan teiniltä ja mäkin hilkkuu vaille vilkku 30v. Olen hoitanut nyt laadukkailla tuotteilla useamman kuukauden ja toivossa elän, että tää puunaaminen alkais näkyy.. :(

Yhteistyössä