Siis minkälainen ihminen ottaa tappajakoiria lemmikikseen? esim amstaffeja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä kotona luultavasti yksi yleisimmistä "tappajakoirista" eli dobermanni, ja toisena koirana sitten pienen pieni koira, mutta kyllä tämä iso rontti vaan on paljon helpompi kasvattaa lasten ohella kuin pieni, paljon rauhallisempi ja pitkähermoisempi. Olen sitä mieltä että kuten monesti ketjua lukiessa tulikin vastaan, koirista kasvatetaan vihaisia. on tietenkin varmaan paljon koiria joilla synnynnäisiä luonnevikoja. yleensä vaan törmää siihen että samassa taloudessa on useampi koira ja kaikilla selvästi luonnevikaa, ei voi olla mahdollista että jokainen niistä syntynyt sellaisena..

Esimerkiksi minä, useammankin tappajakoiran omistaja, yksi edesmenneistä tappajakoiristamme profiilissa, hui kamala tappaja :laugh:. Ainoa huono puoli koiriemme omistamisessa on ap:n kaltaisten ahdasmielisten yleistäjien kohtaaminen :headwall:

Tappajakoiria?! Mikä helvetin termi toi nyt on? Ihmiset on itse joitain koiria jalostanut koiratappeluihin, joten tämäkään ei koiran vika ole. Toiseksi, ne ovat vain koiria. Eli niiden käytös johtuu täysin ihmisen toiminnasta. Ne eivät luonnostaan mitään pahaa tee.

Voisin yhtä hyvin kysyä, minkälainen äitä synnyttää murhaajan?!? Ihmisen, joka tappaa toisia ihmisiä?!?!? IIIKKK.. Niin..

Mä en ylipäätään tajua miks lapsiperheisiin edes otetaan koiria. ne on arvaamattomia ja vaarallisia. Ja aina toitotetaan että vika on omistajassa. No niin yleensä onkin, jees ai nou.

Mulla jo toinen "tappajakoira" niin tuli tossa mieleen, kaikki jotka olemme tavanneet ovat yhä elossa. Katsokaapa tilastoja:kuinka monta ihmistä, koiraa, kissaa ym. ihmiset ovat tappaneet ja kuinka monta nämä rakkaat pusuttelijat. Ihmiset voittaa. Ei ole koiran vika, jos ihmiset on sairaita ja näitäkin kultia usuttavat toisten kimppuun.

Aika rajuu tekstii ihmisilt jotka ei tiä mitään amstaffeista... Lukekaa läksyt tutustukaa rotuun muutenkin kuin lehtien juttujen kautta soittakaa ja kyselkää kenneleist se on ihan sama mikä rotu on kysees http://koirauutiset.blogspot.com/search/label/hy%C3%B6kk%C3%A4%C3%A4v%C3%A4t%20koirat

Meidän tappajakoira (rotikka) pelkää imuria. Kaverin vielä isompi tappajakoira pelkää kissoja.
Naapurin pörröinen söpö pikkukoira puri ihmistä niin että piti laittaa monta tikkiä., toisella kerralla puri toista koiraa.

Ei ole olemassa mitään rotua joka olisi tappajakoira, kaikista koirista saa tappajan väärällä kasvatuksella.

En jaksanut lukea kaikkea, mutta mikä ihmeen tappaja koira rotikka on? Rotikka luetaan palveluskoiriin. Pitit ei käsittääkseni ole virallinen rotu Suomessa ja amstaffit luetaan seurakoiriksi.

Kattokaa vaan purutilastoja: kultainen noutaja on pahempi vaara lapsille kuin rotikka. Puhumattakaan kouluttamista laukkukoirista... Voisin jopa väittää että kouluttamaton chihu on lapselle vaarallisempi kuin koulutettu amstaffi.

Itse väitän, että sellainen ihminen ottaa tappajakoiran, joka
-pelkää oman turvallisuutensa puolesta,
-jolla on huono itsetunto suhteessa muihin kavereihin ja
-haluaa näyttää toisille omaa vahvuuttaan koiran kautta,
-joka haluaa hallita ja näyttää pystyvänsä hallitsemaan jotakin eli koiraa tässä tapauksessa,
-haluaa huomiota toisilta ihmisiltä ja ,
-herättää pelkoa ja kunnioitusta toisiin

Meille tuli amstaffi aikoinaan HOITOON,mutta kun koira oli pari kk ollut hoidossa ei sitä enään pois voinut laittaa,kun oli kotiutunut ja sopeutunut..
Ei mul käynyt mieleskään,et haluisin näyttää jollekkin omaa vahvuuttani tms...

Edelleenkin puudelistakin saa sekopäänjos omistaja on sekopää...

Heippa! Itselläni on narttu amstaffin ja rotikan sekotus ja uros on amstaffi! Ja tosiaankaan ole mitään tappajakoiria! Mistä ihmiset repivät tän "taistelukoira" tai "tappajakoira" . Meillä on narttu niin kiltti ja ulkoillessa ja koirapuistossa on 4 kertaa sen päälle käyty ja se ei ole ikinä kenenkään päälle käyny.. aina alistunut tai lähteny tilanteesta pois / yrittänyt lähteä ku toinen on hyökännyt. Viimesimmän kerran hyökkäs kaks akita/pystykorva jotain sekotuksia niin päälle ja koira makas selälteen ja minä menin repimään sitä sieltä alta! Ja toinen omistaja ei reagoinut mitenkään! Ei edes anteekspyyntöä tai pahoittelua. Tästä episodista meidän nartulta halkes korva joka jouduttiin tikkaamaan ja hampaan jälkiä kaulassa ja kyljissä.. onneks mulla on niin reipas likka että ei oo hätkähtäny tilanteesta, tulee toimeen kaikkien koirien kanssa, mutta puistoon enkä tuntemattomien koirien kanssa enään vie. Meillä molemmat rakastaa lapsia ja vieraat on kaikkein parhaimpia ollaan niin innoissaan että ei tiedetä miten päin ollaan. Ulkona tekisivät tuttavuutta kaikkien ihmisten kanssa mutta täälläkin moni kiertää vaan ihan ulkonäön takia koiran kaukaa.. meidän uroksella on kans et toisten urosten kanssa ei tule toimeen mutta se on ihan normaalia. Ja nämä pikkufifit , kultaset noutajat ym niin oletteko tietoisia että tää perheen unelmakoira kuten kultanennojtaja johtaa purenta tilastoja ja jopa labbikset menee edelle.. että ei nää amstaffit ynnä muut ole niin pahoja mitä luullaan. Menneisyys on koiralla huono ku jotku idiootit niitä tappeluissa käyttänyt, tänä päivänä se on hihnan päästä kiinni miten se koira käyttäytyy.

Mä en nyt jaksa kahlata koko keskustelua läpi, mutta Keittikseltä kyllä kysyisin, että miksi täällä avautuu omasta malamuutistaan, koska malamuutti EI ole molossi, eikä taistelukoira, joita tällä keskustelulla nähdäksenmi haettiin. Malamuutti ei normaalisti ole edes kovin ihmislaumasidonnainen rotu, se on kehitetty vetämään raskaita kuormia arktisilla alueilla, Sillä ei ole rodunomaisesti puolustus, metsästys tai suojeluviettiä.

Ymmärsin niin, että aloittaja tarkoitti sitä, että miksi ihan tavalliset taatelintallaajat ottavat koirakseen jonkun amstaffin, jos tarkoitus on saada koira vaan lenkkikaveriksi ja sohvaperunaksi? Sanoohan sen jo järkikin, että vahvaluonteinen koira keksii kyllä kaikenlaista muuta puuhaa, jos omistaja ei osaa/halua/pysty koiraansa kouluttamaan kunnolla ja tarjoamaan sille vieteilleen ominaiista tekemistä. Itse en myöskään tajua kaikkia rotuja ns. "perhekoirina". Nykyään esim. laumanvartijakoiria asutetaan jo rivitaloissa, joissa ne eivät todellakaan pääse toteuttamaan alkuperäistä tehtäväänsä, ja ongelmiahan siitä syntyy.

Kannattaakin siis miettiä ihan ensiksi koiransa käyttötarkoitusta, aktiivisella harrastajalle sopivat ihan eri rodut kuin tavis lähiöperheelle.

Yhteistyössä