Siis millanen vanhempi ei mene lapsensa kevätjuhliin?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Törmäsinpä sitten tällaiseenkin ihmetykseen. Juteltiin naapurin kanssa, ollaan vasta muutettu ja tutustuttu. Koulut lapsilla pysyny samana. Tää äiti ei ole menossa lapsen kevätjuhliin ja todistusten jakoon! Onko tämä yleistäkin? Ymmärrän, jos useampi lapsi, niin jokaiseen mahdoton päästä mutta kai nyt hyvää kesää voi koululla käydä toivottaas? Heillä on kaksi lasta, eikä isä eikä äiti mene kummankaan juhlaan. Yleistä???
 
Riippuu joskus lapsistakin, ja niiden iästä. Itselläni tuli vaihe jo ala-asteella; sanoin suoraan vanhemmille, ettei tarvitse tulla, ja keksin peruseita: hurjan määrän selityksiä, miksei siinä ole mitään järkeeee. Taisi olla jo kolmannen luokan jälkeen.
Nyt samaa jutskaa on myös lähipiirissä, kyse on jo isommasta nuoresta: Vielä eiliseen asti oli varma tieto, että vain isä saa tulla. Eilen illalla sekin kääntyi: isäkään ei saa mennä. "Ei se mitään", ajattelivat siitä kaikki; "Mennään sit vaikka yhdessä hampurilaisille! jossain vaiheessa... tai siis, noh, sitten kun nuorelle itselleen sopii " :D.
 
vierailija
Poika tuossa valmistautuu lähtemään. Ensi vuonna mennään kun pääsee ysiltä. Ihan tarpeeksi olemme kärsineet puuduttavissa kevätjuhlissa. Onneksi ei tarvitse mennä.
T. Huono äiti
 
vierailija
Ei tuonne yläkouluun vanhempia huolita. Ei huolittu omaanikaan. Tai aina sinne kai joku yli-innokas vanhempi änkeää.

Yhdessä alakoulussa juhlat oli aina arki-aamuna. Aika vähän oli aina vanhempia :D Kaikki ei mahtuisi sisään, ei tarvitse rajoittaa tulijoita, kun suurin osa on töissä. Lauantai on sitten vain koululaisille.
 
vierailija
Ala asteella nyt ymmärtää jos käy mutta ei kuudennesta luokasta eteenpäin enää mitään kevätjuhlia ole,todistukset vain haetaan ja syödään joku jätski ja sitten kotiin.
 
vierailija
Eikö se lapsi saa todistusta ilman vanhempia vai miksi sinne pitäisi mennä? Oletan, että samat vanhemmat myös saattavat yläkoululaisensa joka aamu kouluun.

No vähän kärjistin. Ymmärrän tietenkin miksi joku haluaa mennä paikalle, mutta en ymmärrä miksi sitä pidettäisiin minkäänlaisena sosiaalisena välttämättömyytenä. Omat vanhempani eivät tavanneet käydä tällaisissa tilanteissa tai urheilutilaisuuksissa ja se oli mielestäni vain hyvä asia.
 
vierailija
Ööö.... Työssäkäyvä, liikuntakyvytön, sosiaalisia tilanteita pelkäävä, etävanhempi tai muuten vaan estynyt tai haluton. Tai sitten vanhempi luottaa lapseensa sen verran, että lapsi osaa sen todistuksen opettajan kädestä ottaa ilman vanhempaakin... Oma syyni oli se, että olin töissä ja se, että vanhemmat ei edes saaneet sinne mennä (tilanpuute).
 
vierailija
Me käytiin kevätjuhlassa kyllä, joka oli jo maanantaina, tänään ekaluokkalainen kävi todistuksen hakemassa kummisedän kanssa. Molemmat olivat iloisia kun kävivät kahdestaan. Sitä en tiedä ihmettelikö muut vanhemmat :LOL:
 
vierailija
Eläkeikää kolkutteleva opettaja sanoi eilen että koskaan hänen uransa aikana ei ole ollut näin paljon vanhempia paikalla. Olin vähän hämilläni kun itse ajattelin että tottakai molemmat vanhemmat tulee jos ei ole estettä. Ekaluokkalaisista kyse, ja monilla perheen eka lapsi (ja sepäs olikin kätevää kun vain koululaiset, tottakai, sai jäätelöt, ja lauma 1-6-vuotiaita pikkusisaruksia katsoi vieressä :D no, elämä on).
 
vierailija
Eläkeikää kolkutteleva opettaja sanoi eilen että koskaan hänen uransa aikana ei ole ollut näin paljon vanhempia paikalla. Olin vähän hämilläni kun itse ajattelin että tottakai molemmat vanhemmat tulee jos ei ole estettä. Ekaluokkalaisista kyse, ja monilla perheen eka lapsi (ja sepäs olikin kätevää kun vain koululaiset, tottakai, sai jäätelöt, ja lauma 1-6-vuotiaita pikkusisaruksia katsoi vieressä :D no, elämä on).
Lisään että koululla oli siis kevätjuhla johon vanhemmat oli kutsuttu ja kaikki lapset esiintyi. Yksikössä on vain 1. ja 2. luokan oppilaita.
 
vierailija
Eläkeikää kolkutteleva opettaja sanoi eilen että koskaan hänen uransa aikana ei ole ollut näin paljon vanhempia paikalla. Olin vähän hämilläni kun itse ajattelin että tottakai molemmat vanhemmat tulee jos ei ole estettä. Ekaluokkalaisista kyse, ja monilla perheen eka lapsi (ja sepäs olikin kätevää kun vain koululaiset, tottakai, sai jäätelöt, ja lauma 1-6-vuotiaita pikkusisaruksia katsoi vieressä :D no, elämä on).
Odota kun olet lusinut siellä seuraavat 5 vuotta:p
 
Ööö.... Työssäkäyvä, liikuntakyvytön, sosiaalisia tilanteita pelkäävä, etävanhempi tai muuten vaan estynyt tai haluton. Tai sitten vanhempi luottaa lapseensa sen verran, että lapsi osaa sen todistuksen opettajan kädestä ottaa ilman vanhempaakin... Oma syyni oli se, että olin töissä ja se, että vanhemmat ei edes saaneet sinne mennä (tilanpuute).
Kevätjuhla on muutakin kuin todistuksen haku.

Jos on pelkkä todistuksen haku niin eihän siihen vanhempia edes kutsuta, en mäkään semmoiseen ole ängennyt.
Mut juhla on juhla.
 
Huono äiti ilmoittautuu, esikoinen ei halunnut mennä enkä pakottanut (2.lk). Nuorin kiukutteli eikä menty vaikka oisin lähtenyt mukaan mieluusti (1.lk). Lapset ovat eri kouluissa 15km välimatkalla, käytiin esikoisen todistuksen jaossa, pikkusisko ei halunnut mennä omaan kouluunsa enkä viitsinyt tapella. Ensi vuonna saa kyl taksit hakea ja viedä todistuksen antoon ja juhlat sovitaan miten ehtii, joulujuhlat on aina samaan aikaan ja yh:na ei onnistu jakautua niihin. :alien:
 

Yhteistyössä