Siis milla tollasen adhd lapsen saa tekemään asioita ihan omatoimisesti,millä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hildaliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hildaliina

Vieras
mä olen niin kyllästynyt siihen että mitään ei tapahdu,ikää on 8v 4kk ja mikään ei suju,mitään ei tapahdu. Se ei saa ees vaatteita vaihdettua itsenäisesti ja koko ajan aika menee johonkin hölmöön hommaan, pyörittää paitaa 5minuuttia ilmassa hokee,pölöttää hölisee,laulaaa jotain äksömönö ilit move veivaa. samalla hetkuu hytkyy. yms. :kieh:

joka aamu se jämähtää tekee kaikkee muuta ku sitä mitä pitäs! :(

Aivan samat fiilikset täällä. Itsellä 8v ADHD - lapsukainen. Hällä kanssa pukeminen näin aamuisin kestää aikansa ja sitten kuitenkin suu käy kuin torikauppiaalla, koko ajan. Välillä tulee paha mieli itsellekin, kun pitää komentaa ja käskyttää koko ajan, että pue - pue - ala mennä siitä jo ulos - lähde jo kouluun siitä - mene jo ulos ..... Ärsyttää sitten se, kun lapsi papukaijan lailla toistaa perässäni puheitani, arghhhh......

Meillä vain ei voi pukemista kestää liikoja, koska lapsi kulkee kouluun taxilla ja nolottaa, kun aika useina aamuina taxi joutuu pihassa vartoomaan lasta kyytiin. Olen myös yrittänyt jouduttaa pukemista silläkin, että puen lapselle valmiiksi kalsarit jalkaan ja pitkähihaisen paidan päälle. Silti kestää ja kestää loppujen vaatteiden pukeminen hältä itseltään, tyyliin verkkarit, ulkohousut, takki, sukat, kumpparit, pipo.

Tsemppiä ja jaksamisia sinullekin!!

Mun tytöllä samanlaista ollut, nyt tosin hiukan rauhoittunut kun lähestyy 8v:tta. Oot varmaan jo kokeillu lahjontaa ja jäähyä? Tiedän, on rasittavaa...Yritä pysyä lujana

Meillä kans vähän samaa, molemmilla lapsilla vaikka vain esikoinen (keväällä täyttää 8v.) on saanu lievä adhd-diagnoosin. Nuorempi siskonsa (5v.) on samanlainen, ellei jopa pahempi just pukemisjutuissa, ja entistä vaikeempaa on jos ois kiirelähtö. Saa hoputtaa, auttaa ja käskeä mut ei meinaa tulla mitään. Tosin joinain aamuina saattavat yllättää, jos heille on etsitty vaatteet valmiiks niin pukevatkin ihan omatoimisesti.

Meillä nyt 10v ja nyt alkaa pikkuhiljaa sujumaan... Hyvin menee kaikki kun me ei olla kotona, mut jos mä ja muut ollaan kotona kun pitäisi tehdä lähtöä, niin revin minäkin hiuksia päästäni.... Eli ei tohon oikeen osaa vastata et mikä auttaa...ainut et telkkarit ja kaikki sammuksiin. Meilä oli joskus lista mistä luki että mitä piti minkäkin jälkeen tehdä:

-pue vaatteet
-syö aamupala
-pese hampaat
yms..

tuo vähän auttoi...

Yhteistyössä