Siis MILLÄ sais turhat roinat pois tai piiloon :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FANG-ANN-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis jos teillä ei ole mitään muuta säilytyspaikkaa kuin varasto, missä kaikki homehtuu, niin kannattaa harkita varaston vuokraamista tai muuta tapaa säilyttää tavaraa. Missä teillä on talvivaatteet kesäisin tai vaikka varamatot tai ylimääräiset huonekalut jne. Siis kai teillä joku varastotila on?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Siis jos teillä ei ole mitään muuta säilytyspaikkaa kuin varasto, missä kaikki homehtuu, niin kannattaa harkita varaston vuokraamista tai muuta tapaa säilyttää tavaraa. Missä teillä on talvivaatteet kesäisin tai vaikka varamatot tai ylimääräiset huonekalut jne. Siis kai teillä joku varastotila on?

Ei oo sentin senttiä rahaa vuokrata mitään. Vaatehuoneen tapaisessa tosi pienessä tilassa KAIKKI ja ne pursuaa sieltä.... :/

Mie oon ostanu pikkusia, värikkäitä muovikoreja pienelle krääsälle. Paperit säilyvät muovikoreissa myös, niitä ei vain oikein viitti pitää esillä. Onneksi esim. tän tietokonepöydän alaosaan saa laitettua melkein piiloon.

Silti krääsää tuntuu olevan kaikkialla. Haaveilen kaapista, johon saisi sullottua kaiken nätisti piiloon.

Pakkaa niitä kamoja pahvilaatikkoon ja laita päivämäärä päälle. Vie laatikko varastoon. Jos mies ei ole vuoteen kyselly kamojen perään, uskoisin ettei se vastakaan tuu kysyy, "missä mun vanhat tennissukat on" :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Vaatehuoneen tapaisessa tosi pienessä tilassa KAIKKI ja ne pursuaa sieltä.... :/
Oho. Asutteko rivarissa vai? Entä jos veisitte vaikka tyyliin anopille säilöön tms (tuttuni on vienut "turhaa kamaa" anoppinsa ullakolle, kun siellä on tilaa). Siis sellaiset kamat, joita ei ehkä enää koskaan tarvita, mutta pitää säilyttää. Tai muuten sitten vaan heität oikeasti pois.

Tarkoitan sn asiapapereita. Niitä on järkyt määrät!!! :o ja niitähän pitäis säilöö vuosikausia. Ja toki kaikkee muutaki sälää esim ohjeita joihinkin laitteisiin, vauva-taaperoajan lappusia, pojan piirroksia ymym....
Hankit useamman ison mapin, välilehtiä, rei'ittäjän ja erikoisia muovitaskuja sinne mappeihin. Sitten vaan rupeat lajittelemaan sinne. Kuitit ja vastaavat kannattaa laittaa vuosittain, niin voi sitten sopivan vuosimäärän kuluttua heittää koko nipun silppuriiin/roskiin. Ohjeet menevät parhaiten erikokoisiin muovitaskuihin (itse tasku on vähän päälle A4 kokoa, mutta lokeroiden määrä vaihtelee. Tosin lopulta tulee ongelma, mihin saa ne mapit mahtumaan. Meillä on pari mapillista lasten lego-ohjeita puhumattakaan kaikkien koneiden ym ohjeista. Täytyy myös muistaa heittää ne vanhat käyttöohjeet menemään laitteen hävitessä taloudesta.

MÄ siivosin eilen vessan! Mulla on tapan ostella meikkejä ja muuta pientä, ja tietty kaikki paikata veskissä täynnä. Nyt päätin, että ihan raa'asti vaan kaikki vanhat ja käyttämätääömät "kausi"värit pois. JOs joskus tekee mieli vetää luomet taas pinkillä luomivärillä, niin voin sitten ostaa sen uuden. Sit tuntuu että noin hitusta vaille tyhjät lakkapullot ja saippuapurkti sun muut myös jää sinne nurkkiin, niin pois vaan!

Tosi ihana oli huomata kuinka siistiä olikin taas vessassa, kun tavarat nätisti koriessaan, mistä ne saa helposti, mutta ovat vähän piilossa kuitenkin.

Vaatekaapille tein saman jutun. Lajittele samalla, esim. juuri kesävaatteet yhteen pinoon ja ?-vaatteet yhteen pinoon, eli ne mitä et oo käyttäny, mut aina mietit et ehkä mä sit joskus... nyt ne on kaikki tuolla kellarissa ja siellä saavata odottaa seuraavaa inspistä, eli kirppikselle vai käyttöön.

Sit jos mietitte mihin kuskata niitä kamojanne, niin KIERRÄTYSKESKUS, TYÖTTÖMÄT, KIRPPARIT, SPR, PELASTUSARMEIJA, UFF, Sit esim semmoset kehitysvammasiten työpajat sun muut haluu kans varmasti kamaa. Ja useimmista paikoista voi olla jopa nouto, eli rohkeesti soittamaan ja kysymään. Kesällä järkkäät kavereille pihakirppiksen, ym. ym.

Toivotaan että kaaos järjestyy, koska fiilis sen tavarapaljouden poissaamisen jälkeen on MAHTAVA!!

Mä laitan ihan kaiken mitä ei tarvita suoraan roskiin, kierrätykseen tai myyntiin jos ei joku tuttu tarvitse. Muutenkin mietin 3 kertaa tarvitaanko jotakin ENNEN KUIN OSTAN.
Lisäksi jos ostan vaikkapa maljakon, pitää laittaa yksi vastaavasti menemään pois.

Kaikilla tavaroilla on selkeä paikka, joka ikinen hylly on meillä "liputettu" jotta lapsetkin tietää missä mikäkin on.
Kaikki on sellaisissa Smart-Boxeissa myös varastossa, ei likaannu eikä homehdu. Toisaalta ei varastossa paljoa tavaroita ole, lähinnä "sesonkivarusteita" eli talvitakit ja joulukuusi kesällä.
Tästä kaikesta vastaa mieheni joka myös haluaisi silittää kaikki pyykit ja tuntee tunnontuskia kun ei ehdi. <3

Hyvin mahtuu 5 henkeä kolmioon kun ei ole turhia rojuja! Vähällä tulee toimeen ja voi panostaa enemmän laatuun.
Tunnen suurta ahdistusta huusholleissa joissa tasoilla on tavaroita, yök. Ja lattiolla, sohvilla, sohvapöydillä yms.
Varmaan tosi ihanaa yrittää siivota siellä, pitää varmaan siivota tuntikausia että pääsee siivoamaan :DDD

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lisäksi jos ostan vaikkapa maljakon, pitää laittaa yksi vastaavasti menemään pois.

mä teen myös noin. Etenkin vaatteiden suhteen hyvä ettei niitä toissakesän "jos mä käyttäisin tätä vielä joskus" jää nurkkiin pyörimään

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Miksi säilytätte "paperia"? Mitä "paperia?
Ota nyt laatikko ja tunge paperit ym sinne, vie laatikko piiloon. Katso huomaako ja kaipaako mies sitä "roinaa". Sitten vuoden päästä sanot, että kuule, nää on nyt vuoden olleet tuolla kellarissa, saanko heittää pois? Tai: kulta, katso läpi mitä näistä säilytät, vien loput huomenna roskikseen.

Tarkoitan sn asiapapereita. Niitä on järkyt määrät!!! :o ja niitähän pitäis säilöö vuosikausia. Ja toki kaikkee muutaki sälää esim ohjeita joihinkin laitteisiin, vauva-taaperoajan lappusia, pojan piirroksia ymym....

Näille sä pystyt tekee ite ne kivat laatikot. pahvilaatikot päällystät lahjapaperilla, kylkeen kirjaat vuosiluvun tai mitä tahansa minkä mukaan ne järjestät ja kannat vaikka varastoon, vaatehuoneeseen tms. ja sit se yks pieni laatikko johon laittaa aina "nyt käsillä olevat" paperit, eli laskut, hoidettavat laskut ym.

Tässä asias mä oon niin hyvä neuvoo muita, mut näkisitte mun vaatehuoneet.. sinne on eksyny kaikki se mikä pitäs järjestää ja läpikäydä joskus. no, vielä sinne mahtuu sekaan, tosin ei enää kauan.

mä olen käynyt jo monta vuotta sitten joka ikisen laatikon ja kaapin jokaikinen tavara yksitellen läpi. heitin kylmästi kaiken meille turhan roinan ja vaatteet hyväntekeväisyyteen kirpputorille. tuliko vähän tilaa.

nykyään käyn 2 kertaa vuodessa jokaisen kaapin tavara kerralla läpi ja sama juttu, lahjoitan pois. sain aina tosi hyvän mielen, ku kämppä tiptop, vain kaikki tarvittava tavara hyvässä järjestyksessä kaapeissaan eikä mitään turhaa krääsää. Ihanaa!!!!!!!!

ja nyt hoitovapaalla on niin vähän rahaa, että mitään turhaa tai ylimääräistä ei enää tule ostettua.

Meillä kans tavaraa vaikka kuin ja se ärsyttää!! Meil on kyl varastossa ja vaatehuoneessa tilaa ja autotallissa mut mä en vaan saa aikaseks käydä läpi niitä tavaroita. Että ihan itteää pitää syyttää.

Pääkaupunkiseudulla hakevat ainakin seuraavat puljut ilmaiseksi roinat pois:

UFF -kirpputori, Fida-kirpputori, kierrätyskeskus. Sortti-asemilla on on myös noutopalvelu. Sortti on ainut ed. mainituista, joka on maksullinen. Se nouto maksaa 50e ja kolme tavaraa/esinettä noutaa siihen hintaan.

Sortti-nouto http://www.ytv.fi/FIN/jatehuolto/vastaanotto/nouto_sortti/etusivu.htm
Fida http://www.fida.info/cgi-bin/linnea.pl?document=lahetystorit
kierrätyskeskus http://www.kierratyskeskus.fi/noutolomake.php

Ei meilläkään autoa ole. siks käytämmekin ehdottomasti ylläolevia palveluita

Ostat mappeja ja mapitat paperit sinne järjestykseen.
Siivoat ja järjestelet kaikki kaapit, laatikot ym. uudelleen.Käyt sisällön läpi ja mitä ette tarvitse niin myyt vaikka huutiksessa, viet roskiin tai kierrätyskeskukseen.Ja kohtahan on joulupatakeräyskin.Karsit ja lajittelet ja PIDÄT SIISTINÄ jatkossakin.JOKAISELLE TAVARALLE JA PAPERILLE OMA PAIKKA, JOHON NE MYÖS LAITETAAN.
Vie aikaa ja vaivaa, mutta ehkä lopputulos miellyttäisi:)

Laskuja ei tarvitse säilyttää, kuitit kylläkin.

Skannaa kaikki ohjekirjat koneelle ja siirrä tikulle - nakkaa paperiohjeet roskiin.

Kaikki piirustukset, jotka haluat säilyttää - mapita.

Vähänkään rikki oleva asia / esine roskiin.

Mä vaan kylmästi heitän ylimääräiset kamat pois kun niitä ilmestyy nurkkiin liikaa. Ajoittain väännetään miehen kanssa tästä asiasta kättä oikein kunnolla, mutta meikäläinen vie voiton - aina :D

Yhteistyössä