Siis miksi juhlavaatteita ei voisi ostaa lapsille halpismyymälöistä jos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rahaa tuli ykskaks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rahaa tuli ykskaks

Vieras
ne on tosi sieviä? Esim. monessakin on tosi juhlavia mekkoja tytöille ja alle 40euroa - jos sellaisen ostaa vaikka häihin ni miksi sitä täällä mollataan???

Oikeestikko te näätte päältäpäin mistä se mekko on ostettu vai tuleeko siinä mekossa sitten näkyä joku merkkiliikkeen logo vai peräti roikuttaa hintalappua...

Entä naiselle, mistä se mekko pitää ostaa että ilkee kesähäihin tai rippijuhliin laitta ettei tarvi muiden kuiskutella että on joku halpisliikkeen mekko - oli siis kuinka kaunis tahansa?

Antakaa te snobit sitten merkkejä ja liikkeitä tulla mistä äiteelle ja tyttärelle vois ne mekot hommata ja paljonko rahaa saa varata.
Mä kun oon tällanen äkkirikastunu ja en osaa vaan ostaa hintaa ja merkkiä tuijottamalla vaan sitä mikä on silmälle kaunista. Mutta kai se pitää opetella ;)

Meillä on ostettu kaunis kesäjuhlamekko Prismasta, hinta muistaakseni 20-30 ?. En näe mitään järkeä pistää paljon rahaa vaatteeseen, jota käytetään vain muutaman kerran, pahimmillaan vain yhden kerran.

minä oon ainaki ostanu jopa h&m:ltä meidän tytöille juhlamekot :D en oo sitä asiaa koskaan ymmärtänyt hävetä. Mahtuvat mekkoihinsa sen kauden ja seuraaviin sitten taas tarviikin uudet mekot.
Ostan aina nätit vaatteet, ja en pane pahitteeksi vaikkei ne 100e/kpl maksa ;)

Ostat mitä haluat, mitä sä siinä jännität mitä Muut ajattelee :DD
Mua ei ainakaan kiinnosta yhtään minkä merkkisiä vaatteita muilla on päällänsä, eikä vois vähempää kiinnostaa jos joku mollais mun vaatteita sen takia!! :DD

Kovin on pikkumaista taas.

Mä kyllä ostan vaikka tarjoustalosta tai prismasta juhlamekon lapselle jos nyt on kaunis ja halpa.Mitä väliä mistä sen oikeesti ostaa?!

Mut itse ajattelin "törsätä" syksyn tullessa tytön juhlamekkoon, kun on ristiäiset tulossa ja menen katsastamaan jos accessorizessa (http://www.monsoon.co.uk/page/acchome) ois jotain erilaista kuin ketjukaupoissa.

Omista vaatteista en osaa sanoa, kunen omista yhtään juhlamekkoa, et mistä sellasen repis jos tarttis... Halonen, Stockmann, Sokos, Nelly.com?

Meillä mennään juhliin jopa kirppikseltä ostetuissa mekoissa! Sieltäkin kun voi tehä löytöjä!
Myös kaupasta oon ostanu halpojakii mekkoja 15-20e, mitkä olleet tosi nätit ja ihanat!

Noilla ihan juhlamekoilla kun tuppaa oleen vähemmän käyttöä ja sit jää jo pieneks niin en miä haluu "satasia" niihi laittaa.
3 lapselle jos ostaa 50e mekot, on se jo 150e ja se tuntuu köyhän pussissa. Ja kerran käyttää ja kiertoon.

Minä olen monet juhlavaatteet ostanut esim. Halpahallista. Tosi kauniita mekkoja, eikä hinta huimaa päätä.

Mutta tosin, en mä muitakaan vaatteita osta "merkkiliikkeistä", kun ei ole varaa. Paitsi että vaikka olisi rahaakin, niin tuskinpa merkkiliikkeistä ostaisin. Mä en tajua että jos on kaksi yhtä sievää mekkoa ja toisen hinta on 20 euroa ja toisen 80 euroa, niin miksi pitää rahansa törsätä siihen kalliimpaan.. Kun ostaa sen halvemman, niin jää muuhun humputteluun vielä 60 euroa :)

Mä pyrin ostamaan juhlavaatteet jostain halvalla, vaikka sitten halpahallista. Ne ei ole montaa kertaa päällä, eikä niiden tarvitse kestää niin paljoa. Rymyämisvaatteet sitten pitääkin olla parempaa laatua, jotta kestävät. Niitä käytetään paljon ja kulutus on paljon kovempaa. (En näistäkään silti aina hirveästi maksa, jos löydän esim. kirpparilta. Mutta näiltä vaadin siis laadullisesti usein enemmän.)

no mä en ikinä käy missään halpahallissa tai tarjoustalossa, en vaan osaa niissä asioida :ashamed:
eli juhlamekot on ostettu ihan muualta =) mutta ei kuulu mulle mistä muut ihmiset ostaa juhlamekkonsa itselleen ja lapsilleen! =)

Alkuperäinen kirjoittaja rahaa tuli ykskaks:
ne on tosi sieviä? Esim. monessakin on tosi juhlavia mekkoja tytöille ja alle 40euroa - jos sellaisen ostaa vaikka häihin ni miksi sitä täällä mollataan???

Oikeestikko te näätte päältäpäin mistä se mekko on ostettu vai tuleeko siinä mekossa sitten näkyä joku merkkiliikkeen logo vai peräti roikuttaa hintalappua...

Entä naiselle, mistä se mekko pitää ostaa että ilkee kesähäihin tai rippijuhliin laitta ettei tarvi muiden kuiskutella että on joku halpisliikkeen mekko - oli siis kuinka kaunis tahansa?

Antakaa te snobit sitten merkkejä ja liikkeitä tulla mistä äiteelle ja tyttärelle vois ne mekot hommata ja paljonko rahaa saa varata.
Mä kun oon tällanen äkkirikastunu ja en osaa vaan ostaa hintaa ja merkkiä tuijottamalla vaan sitä mikä on silmälle kaunista. Mutta kai se pitää opetella ;)

Ap, miks sua niin hirveesti kiinnostaa mitä muut aattelee sun tai sun lastes vaatteista?

Minä en ole ikinä maksanut lapsen juhlamekosta yli 30 euroa. Enkä ole edes tajunnut hävetä. Lapseni ovat juhlissa aina asianmukaisesti puettuina, paljon näkee lapsia juhlissa jopa arkivaatteissa.

Alkuperäinen kirjoittaja pieni sydän:
Meillä on tyttö ollut juhlissa Huutonetistä huudetulla mekolla.
Mulle merkkaa se, että mekko on nätti eikä se mitä se on maksanut.

Meillä kanssa oltiin mun parhaan ystävän häissä niin tytöllä oli huutiksesta huudettu alle kympillä tosi nätti ja siisti mekko.
En mä ole koskaan juhlamekoiksi hirvittävän kalliita mekkoja viitsinyt hankkia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä kyllä ostan vaikka tarjoustalosta tai prismasta juhlamekon lapselle jos nyt on kaunis ja halpa.Mitä väliä mistä sen oikeesti ostaa?!

Mut itse ajattelin "törsätä" syksyn tullessa tytön juhlamekkoon, kun on ristiäiset tulossa ja menen katsastamaan jos accessorizessa (http://www.monsoon.co.uk/page/acchome) ois jotain erilaista kuin ketjukaupoissa.

Omista vaatteista en osaa sanoa, kunen omista yhtään juhlamekkoa, et mistä sellasen repis jos tarttis... Halonen, Stockmann, Sokos, Nelly.com?

Kyl ne Monsoonitkin on ketjukauppoja :D

Lapsille saa kyllä kivoja vaatteita halpahallistakin, ja tuntuu että noita mekkoja tulee hamstrattua ihan joka paikasta niin että eipä ikinä oo ollu ongelmaa tytön juhlapukeutumisen kanssa! Itelle taas saa ettiä kissojen ja koirien kans. :(

No siksi laitoin tän kun täällä yleensä kovasti mollataan ne jotka ostaa "muka" juhlavaatteita halpismyymälöistä. On ollu vaikk kuinka monta ketjua jossa näin todetaan ja joku aika sitten oli se hää-ohjelma johon pari haki lapsilleen mekot halpahallista ja kauhee kohina alko täällä siitä :) Ajattelin että voi elämä - en MÄ ajattele niin mutta jos kerran muut ajattelee ni yleensä yhteiskunnassa eletään sen "arvojen" mukaan ja nyt kun rahaakin tupsahti yllättäen etten enää oo köyhä enkä kipee ni aattelin rueta elää sen mukaisesti. Laiteetaan nyt merkkikuteisiin kun yli jää kuiteski vaikka uusiin autoihin :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No entäs kun meidän häissä tyttömme juhlamekko oli kirpparilta ostettu, maksoi 4 euroa, muistan vieläkin. Ja kaikki kehu miten kaunis oli.... :D

Niimpä, ei MUA haittaa - mitä halvemmalla saa sen parempi, jää muuhun kivaan.
Mutta tän kaiken merkin tuijottamisen jne. oon oppinu TÄÄLLÄ palstalla, en ennen oo koskaan aatellukkaan moisia - kunhan vaatteet on säähän sopivia, ehjiä ja siistejä. Ja juhlaan tietty juhlaan sopiva < ei arkivaatteita, mutta en mä koskaan oo arvioinu mikä merkki tai hinta.

Minusta halpahalleissa ym. on nykyään jo niin hyvä "taso" vaatteissa, että sieltä uskaltaa ostaa juhlavaatteitakin. Kuosit jäljittelevät kalliimpia merkkejä jne. Olen ihmetellyt että osaavatpas olla kivannäköisiä, ennen niistä näki heti että ovat ale-kamaa.

Mun tytöllä oli eskarin kevätjuhlassa kirppikseltä 2 eurolla ostettu mekko, ja oli mielestäni tosi suloinen. En oo varmaan koskaan maksanut yli 40 euroa lapsen juhlamekosta. Kalleimmat lienee Kinderit-mekkoja mutta niitä tuli vino pino ilmaiseksi kun tyttö oli kataloogissa mallina.

Jossain lastenvaateblogissa (harmi kun en muista missä) oli tilattu juhlamekko Nextiltä UK:sta, ja Halpa-Hallissa oli ollut ihan sama mekko Play Zone-merkkisenä.

Samasta kiinalaisesta tehtaasta tulevat.

Aikuiselle - vaatteen pitää olla istuva. Joten en yritäkään etsiä halpahallista itselleni vaatetta. Lisäksi käytän juhlavaatteitani enemmän kuin kerran...

Pojalle voisin hyvin ostaa juhlavaatteen halpahallista, jos sieltä saa esim pellavaisia housuja, vaaleanpunaisen kauluspaidan, jne ja yleisilme on hallittu. En osta lastenvaateliikkestäkään polyesterihousuja...

minä olen löytänyt tytön kaikki juhlamekot kirpputoreilta. Ja sieltä niitä löytöjä tekeekin. Monet mammat täällä etelässä käy ostamassa mekkoja esim. USA:sta ja myyvät niitä halvalla kirpputorilla kun jäävät tytöille pieneksi. Sellaisia olen löytänyt nyt useita ja on tosi upeita!

Yhteistyössä