Siis mikä siinä on, ettei niitten lasten käsiä tai naamoja voi pestä pöydästä nousun jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja Kaisa
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi pitää ostaa suklaata/suklaakeksejä? Tai muuta tahmaista. RIittävää on, että kyläpaikassa naama ja käpälät servetillä putsataan ennen kuin poistutaan pöydästä.

Olette kyllä oikeasti nipoja, jos vaaditte kategorisesti lasten naamanpesua kylässä kahvittelun jälkeen. Tietty, jos selkeää tarvetta on, niin sitten.
NO KUN NÄÄ SAMAT SAATANAN PORSAAT ON NIITÄ JOTKA SYÖ KAIKEN NIIN ETTÄ TUKKAKIN ON LIISTERISSÄ! Se on ihan sama mitä on tarjolla, korvapuusteista kaivetaan täytteet sormilla ja sormet käy joka reiässä mitä löytyy ja kädet pyyhitään servetin sijaan liinaan tai seinään, keksit on muruina ihan joka paikassa jajaja.

Ei niitä kasvoja tarvi pestä jos ei ole aihetta, mutta kädet pestään, jää niistä kekseistäkin rasvapinta näppeihin kun lasten kädet on muutenkin sellaiset hikiset.


Mä en ole oppinut sellaista tapaa, että keksin tai pullan jälkeenkin pitäisi kädet käydä lapsilta pesemässä (piirakat ja täytekakut tietty syödäänkin lusikalla). En mä ole tullut edes ajatelleeksi, että lapsen kädet olisi hikisemmät kuin aikuisen ja, että niihin jäisi kekseistä rasvapinta. Toki pienellä taaperolla toki, mutta eikös tässä kuitenkin puhuttu jo vähän isommista eli yli 2v.
 
Hoitsu
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi pitää ostaa suklaata/suklaakeksejä? Tai muuta tahmaista. RIittävää on, että kyläpaikassa naama ja käpälät servetillä putsataan ennen kuin poistutaan pöydästä.

Olette kyllä oikeasti nipoja, jos vaaditte kategorisesti lasten naamanpesua kylässä kahvittelun jälkeen. Tietty, jos selkeää tarvetta on, niin sitten.
NO KUN NÄÄ SAMAT SAATANAN PORSAAT ON NIITÄ JOTKA SYÖ KAIKEN NIIN ETTÄ TUKKAKIN ON LIISTERISSÄ! Se on ihan sama mitä on tarjolla, korvapuusteista kaivetaan täytteet sormilla ja sormet käy joka reiässä mitä löytyy ja kädet pyyhitään servetin sijaan liinaan tai seinään, keksit on muruina ihan joka paikassa jajaja.

Ei niitä kasvoja tarvi pestä jos ei ole aihetta, mutta kädet pestään, jää niistä kekseistäkin rasvapinta näppeihin kun lasten kädet on muutenkin sellaiset hikiset.


Mä en ole oppinut sellaista tapaa, että keksin tai pullan jälkeenkin pitäisi kädet käydä lapsilta pesemässä (piirakat ja täytekakut tietty syödäänkin lusikalla). En mä ole tullut edes ajatelleeksi, että lapsen kädet olisi hikisemmät kuin aikuisen ja, että niihin jäisi kekseistä rasvapinta. Toki pienellä taaperolla toki, mutta eikös tässä kuitenkin puhuttu jo vähän isommista eli yli 2v.
Se on ihan sama, minkäikäinen vauva tai taapero, kädet pestään kun aihetta on.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
miksi täällä muutama puhuu koko ajan vahingoista? tässä ei ollut kyse vahingoista.

jos nyt unohdetaan noi lapsiperheet, ja oletetaan, että mä menen kaverilleni kutsuttuna iltaa istumaan. säilytän punkkulasiani siinä sohvan päällä; sehän on vaan vahinko, jos se sattuu kaatumaan, mitäs ei kaverilla ollut irtopäällistä hankittuna. oma moka.

vaikka mulla on vaalea sohva, se on silti helposti puhdistettavaa materiaalia. kuten jo aiemmin kirjoitin, en saa slaagia, jos joku vahinko käy, mutta "helposti puhdistettavuus" ei myöskään tarkoita sitä, että haluisin ilokseni hinkata sitä sohvaa päivittäin vain sen takia, ettei joku ymmärrä pitää lastensa siisteyskasvatuksesta huolta.
Koitahan rauhoittua. Ei tuo nyt ihan maailmaloppu kumminkaan ole. Oikeasti, älä kutsu lapsivieraita, jos ne ovat niin kova ahdistuksen aihe.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Koitahan rauhoittua. Ei tuo nyt ihan maailmaloppu kumminkaan ole. Oikeasti, älä kutsu lapsivieraita, jos ne ovat niin kova ahdistuksen aihe.
kiitos vain, oon ihan rauhallinen. se viesti oli suunnattu niille, jotka eivät oikein tuntuneet käsittäneen aloituksen sisältöä :)
eikä mua lapsivieraat ahdista, kyllä se on aikuisen asia edelleen huolehtia noista perusasioista.
 
Tassu
Onneks meillä on niin vanhat nahkasohvat, ettei mitään väliä. Ja lapset saavat kulkea (omat ja vieraat) leipien ja keksien kanssa. En hirveästi diggaa nipotusta.

Enpä viitsis hommata vaaleaa kangassohvaa. Olis tylsä nipottaa vieraille tai kiehua itsekseen. Ostakaa nahkasohva. Ovenpielistä tahrat voi pyyhkiä.
 
Hipsis
Alkuperäinen kirjoittaja Tassu:
Onneks meillä on niin vanhat nahkasohvat, ettei mitään väliä. Ja lapset saavat kulkea (omat ja vieraat) leipien ja keksien kanssa. En hirveästi diggaa nipotusta.

Enpä viitsis hommata vaaleaa kangassohvaa. Olis tylsä nipottaa vieraille tai kiehua itsekseen. Ostakaa nahkasohva. Ovenpielistä tahrat voi pyyhkiä.
Huh huh. Siinä oikea tapakasvatuksen jalokivi. Häpeä!
 
.
Meillä kun lapset lähtevät pois pöydästä, niin sanon (lähennä omilleni), että sitten pesemään kädet ja kasvot ennen leikkimään menoa, niin kyllä siinä sitten toisten lasten vanhemmatkin huomaavat katsoa omiensa kädet ja kasvot :)
 
Minua taas ärsyttää se jos vieraitten lapsi menee nassuttamaan keksiä olohuoneen sohvalle eikä välitä jos sille sanoo että "meillä syödään keittiössä!", ja se että vanhemmat ei sillä hetkellä KÄSKE lastaan keittiöön! :headwall:
 
Tassuli
Alkuperäinen kirjoittaja Hipsis:
Alkuperäinen kirjoittaja Tassu:
Onneks meillä on niin vanhat nahkasohvat, ettei mitään väliä. Ja lapset saavat kulkea (omat ja vieraat) leipien ja keksien kanssa. En hirveästi diggaa nipotusta.

Enpä viitsis hommata vaaleaa kangassohvaa. Olis tylsä nipottaa vieraille tai kiehua itsekseen. Ostakaa nahkasohva. Ovenpielistä tahrat voi pyyhkiä.
Huh huh. Siinä oikea tapakasvatuksen jalokivi. Häpeä!
Heh heh! Enpä viitsi nähdä moista vaivaa. Ja usko pois, meillä on tosi siisti koti.
 
Pöh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:
Sano, että nyt mars käsien ja naamapesulle tahmatassut :xmas:
Niin mä sanonkin, mutta aina ne ehtii livistää ja juoksevat keksit kädessä eestaas pöytään ja pois. Omani kyllä menee ja patistaa muitakin. :saint:
No jos pöydästä lähdetään, niin sitten lähdetään. Ei todella rampata keksit kädessä eestaas, eikä haeta lisää jos on jo lopetettu (eli haluttu poistua pöydästä).
 
Rilli
Hei nyt keksin. Laita keittiön seinälle iso taulu "ETHÄN POISTU PÖYDÄSTÄ RUOAN KANSSA. KUN POISTUT PÖYDÄSTÄ RUOAN SYÖTYÄSI PESE KÄDET". Jos joku ei tajua, rykäise, ja kopsauta hienotunteisesti taulua. Sohvan viereen lappu "VARO VIHAISTA SOHVAA"
 
siistejä olemme
Veemäisintä on, että minä kun tiedän eräistä vieraista jo, että sotkevat, enkä laita tarjolle mitään murustavaa tai sotkevaa, niin nämä tuovat omat sotkevat sapuskansa mukanaan! Antavat lapselle sapuskat käteen ja sit kulkevat pitkin poikin ja sotkevat.

Sit kun sormilla syödään rasvaista tai muuten vaan sotkevaa ruokaa, on tosi inhottavaa päästää lastenhuoneeseen sellaiset lapset kun sitten tietää että on joka lelu koskettu niillä tahmatassuilla !!!
 
hei haloolla päähän
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi pitää ostaa suklaata/suklaakeksejä? Tai muuta tahmaista. RIittävää on, että kyläpaikassa naama ja käpälät servetillä putsataan ennen kuin poistutaan pöydästä.

Olette kyllä oikeasti nipoja, jos vaaditte kategorisesti lasten naamanpesua kylässä kahvittelun jälkeen. Tietty, jos selkeää tarvetta on, niin sitten.
NO KUN NÄÄ SAMAT SAATANAN PORSAAT ON NIITÄ JOTKA SYÖ KAIKEN NIIN ETTÄ TUKKAKIN ON LIISTERISSÄ! Se on ihan sama mitä on tarjolla, korvapuusteista kaivetaan täytteet sormilla ja sormet käy joka reiässä mitä löytyy ja kädet pyyhitään servetin sijaan liinaan tai seinään, keksit on muruina ihan joka paikassa jajaja.

Ei niitä kasvoja tarvi pestä jos ei ole aihetta, mutta kädet pestään, jää niistä kekseistäkin rasvapinta näppeihin kun lasten kädet on muutenkin sellaiset hikiset.


Mä en ole oppinut sellaista tapaa, että keksin tai pullan jälkeenkin pitäisi kädet käydä lapsilta pesemässä (piirakat ja täytekakut tietty syödäänkin lusikalla). En mä ole tullut edes ajatelleeksi, että lapsen kädet olisi hikisemmät kuin aikuisen ja, että niihin jäisi kekseistä rasvapinta. Toki pienellä taaperolla toki, mutta eikös tässä kuitenkin puhuttu jo vähän isommista eli yli 2v.

Keksistä ja pullasta jää todellakin rasvainen pinta käsiin. Va mistä sä luulet että ne on leivottu???
 
joo
Siis eikö täällä jotkut käsitä, että kyse on nyt siitä, että jos NÄKEE että se lapsi on aivan sotkussa, käsissä tahmaa, ja naamassa suklaata, niin olis ihan asiallista VANHEMMALTA käydä vähän putsaamassa sitä lasta, ennenkuin päästää sen leikkimään??

Siis, on täällä omituisia vanhempia, jos näkee et lapsi on kuin liisterissä pyöritelty, ja kuitenkaan ei voi sitä omaa kullanmuruaan vähän siistiä...
 
joo
Mä en enää yhtään ihmettele, että joillekin lapsille näyttää olevan avan sama, kuinka käyttäydytän vieraisilla, kun omia vanhempia ei jaksa kiinnostaa opettaa alkeellisimpiakaan käytöstapoja.

On aivan eri asia mitä kotona tehdään ja kuinka kylässä käyttäydytään!

Sitten itketään sen 15-veen kanssa, et kuinka se huutaa ja haukkuu äitiään huoraksi, ja ei kunnioita mitään eikä ketään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hei haloolla päähän:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi pitää ostaa suklaata/suklaakeksejä? Tai muuta tahmaista. RIittävää on, että kyläpaikassa naama ja käpälät servetillä putsataan ennen kuin poistutaan pöydästä.

Olette kyllä oikeasti nipoja, jos vaaditte kategorisesti lasten naamanpesua kylässä kahvittelun jälkeen. Tietty, jos selkeää tarvetta on, niin sitten.
NO KUN NÄÄ SAMAT SAATANAN PORSAAT ON NIITÄ JOTKA SYÖ KAIKEN NIIN ETTÄ TUKKAKIN ON LIISTERISSÄ! Se on ihan sama mitä on tarjolla, korvapuusteista kaivetaan täytteet sormilla ja sormet käy joka reiässä mitä löytyy ja kädet pyyhitään servetin sijaan liinaan tai seinään, keksit on muruina ihan joka paikassa jajaja.

Ei niitä kasvoja tarvi pestä jos ei ole aihetta, mutta kädet pestään, jää niistä kekseistäkin rasvapinta näppeihin kun lasten kädet on muutenkin sellaiset hikiset.


Mä en ole oppinut sellaista tapaa, että keksin tai pullan jälkeenkin pitäisi kädet käydä lapsilta pesemässä (piirakat ja täytekakut tietty syödäänkin lusikalla). En mä ole tullut edes ajatelleeksi, että lapsen kädet olisi hikisemmät kuin aikuisen ja, että niihin jäisi kekseistä rasvapinta. Toki pienellä taaperolla toki, mutta eikös tässä kuitenkin puhuttu jo vähän isommista eli yli 2v.

Keksistä ja pullasta jää todellakin rasvainen pinta käsiin. Va mistä sä luulet että ne on leivottu???
Käykö muka kaikki aikuisetkin aina käsipesulla keksin syönnin jälkeen? Ei meillä ainakaan esim juhlien aikaan kovin monet aikuiset käy pesemässä käsiään, vaikka keksiä ovat syöneetkin.
 
:LOL: Voi elämän käsi. Jotenkin musta tuntuu, että toiset ressaa enemmän kuin toiset. Eipä ole tullut tämä ongelma aiemmin mieleen. Vaikka tykkään siististä kodista, niin ei sentään kannata NÄIN suurta ahdistusta ottaa aiheesta. Jos ei vanhemmat pese lasten likaisia käsiä, niin sano asiasta tyynen rauhallisesti. Eiköhän se siitä. Ja relaa.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja N11NU:
:LOL: Voi elämän käsi. Jotenkin musta tuntuu, että toiset ressaa enemmän kuin toiset. Eipä ole tullut tämä ongelma aiemmin mieleen. Vaikka tykkään siististä kodista, niin ei sentään kannata NÄIN suurta ahdistusta ottaa aiheesta. Jos ei vanhemmat pese lasten likaisia käsiä, niin sano asiasta tyynen rauhallisesti. Eiköhän se siitä. Ja relaa.
Mitä ihmeen ahdistusta? Kai sen pitäis olla iavan päivänselvä asia, että vieraisilla ei käyttäydytä kuin kotona? En mä ainakaan päästäisi lapsia mönkimään kenenkään sohvalle paskaisin käsin ja tahmaisella naamalla, päästäisitkö sä?
 
Sikalan asukit
No olipa täällä ketju jossa ihmiset ihan oikeati kehtasivat kirjoittaa, etteivät pese käsiään esim. työpäivän jälkeen, siis kotiin tullessaan!

Toiset vaan elää niin kuin sikoissa.
 

Yhteistyössä