Siis mikä logiikka siinä on, että imetys mukamas joillain ei pudotakkaan painoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tottahan se on että jos syö enemmän kuin kuluttaa niin paino ei tipu. MUTTA joillain imettäjillä vilkastuu ilmeisesti aineenvaihdunta niin ja imetys kuluttaa kaloreita enemmän(vauva mahdollisesti jopa syö paljon/imettäjä huomaamatta juo enemmän) niin laihtuu helpommin.
Mulla se on vain päin vastoin, mun on liikuttava ja jätettävä kaikki herkut pois että laihdun vaikka imetän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nojaa:
Imetysaikana ei pitäisikään laihduttaa, raskasmetallit ovat varastoituneena kehon rasvaan ja laihdutuksen yhteydessä varastot lähtevät liikkeelle ja erittyvät mm. äidinmaitoon.

Tämä on tutkimusten mukaan urbaania legendaa. Jos tuo olisi totta niin laihduttajat kuolisi raskametallimyrkytyksiin.

Juomalla omaa maitoaan?

Mitä kautta sä kuvittelet niitten raskametallien matkaavan sinne äidinmaitoon,ehkä sen äidin elimistön?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ja eikä laihduta:
vaikka kuinka söis vähän ja liikkuis niin ei se painoa pudota YHTÄÄN!

Älähän yleistä. Minä en liikkunut kuin vaunukävelyt, mutta ruokavalio oli kunnossa ja 20 kg katos ihan parissa kolmessa kuussa.

Miksi sulle tuli 20 kg, jos kerran ruokavalio oli kunnossa? Vai mässäsitkö raskausajan?

Ainakin itselläni ne +-10kg ylimääräistä ovat pysyneet koko imetysajan ihan sillä, että ruokamaistuu paremmin verrattuna siihen mitä kuluttaa. Olen aivan sietämätön, ja persuksille ammuttu karhu jos alan imettäessä edes varovasti säännöstellä ruuasta. Tietysti katson mitä syön. Silloin kun en enää imetä, olen ollut taas omissa mitoissani, tai alle. Ja tähän asti sitten jo seuraava raskaus aluillaan :whistle: Niinkuin miehen sisko minulle sanoi, meille paras ehkäisy on se etten laihduta :D

Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
No mulle sanoi lääkäri kun aiheesta kyselin että joillain naisilla keho pitää imetysaikana kiinni kiloistaan vaikka mitä tekis. itelläni siis ei paino tippunut vaikka 5kk täysimetin yms. Kun imetys loppui niin suht helposti sain pudotettua 15kg. Että kyllä olen aikalailla sitä mieltä että joillain ne hormonit näin vaikuttaa.

Miten se on mahdollista?
Siis miten keho tekee sen?
Ja miksi?
Käykö näin vain laihoilla vai minkäkokosilla vaan?
Vai niillä, joilla maitoa tulee liian vähän?

Haluan ymmärtää!

No siis onhan se noin niinkuin evoluution kannalta ollut järkevää että keho pitäis imetyksen aikana kiloistaan kiinni. Kun ei tuota ravintoa ollut saatavilla mitenkään liiaksi. nykyään tietty eriasia,mutta mistäpä keho sen tietäisi..
Kyllä mulla maitoa tuli ihan tarpeeksi kun 5kk täysimetin ja yläkäyrillä poika kasvoi. Enkä ollut laiha,jonkun verran ylipainoinen silloin. Nyt normaalipainoinen taas kun laihdutin imetyksen jälkeen sen 15kg.

Imetysaikana ei suositella varsinaista laihduttamista, koska tällöin rasvakudokseen varastoituneet ympäristömyrkyt saattavat vapautua äidinmaitoon normaalia runsaammin.

http://kaksplus.fi/vastaanotto/imetys-ja-laihdutus

Imetysaikana ei suositella varsinaista laihduttamista, koska tällöin rasvakudokseen varastoituneet ympäristömyrkyt saattavat vapautua äidinmaitoon normaalia runsaammin.

Samako tyyppi tätä meuhkaa? Tee aiheesta oma alotus.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ja eikä laihduta:
vaikka kuinka söis vähän ja liikkuis niin ei se painoa pudota YHTÄÄN!

Älähän yleistä. Minä en liikkunut kuin vaunukävelyt, mutta ruokavalio oli kunnossa ja 20 kg katos ihan parissa kolmessa kuussa.

Miksi sulle tuli 20 kg, jos kerran ruokavalio oli kunnossa? Vai mässäsitkö raskausajan?

En oksentanut, mutta paha olo oli koko ajan. Ainoa millä pystyin pahaa oloa hallitsemaan oli välipalat. Sillä se paino nousi.

En oksentanut, mutta paha olo oli koko ajan. Ainoa millä pystyin pahaa oloa hallitsemaan oli välipalat. Sillä se paino nousi.

Ai jaa, ei MULLA vaan ollut paha oloa. Miksihän sitten joillain on? Kuvitteleekohan ne koko olon? :saint:

Ai jaa, ei MULLA vaan ollut paha oloa. Miksihän sitten joillain on? Kuvitteleekohan ne koko olon? :saint:

Harjoittelehan lukemista;

joten ymmärrykseeni ei mahdu, miten voidaankin sitten olla niin kovin erilaisia me immeiset. Siihen kaipaan vastausta.

Miten se on mahdollista?

Haluan ymmärtää!

Minusta ainakin vaikuttaa siltä, että söin vaikka hiiren taikka hevosen (kuvainnollisesti), kroppa pysyy aina vaan samassa kuosissa. :headwall:

En mä ainakaan oo vielä samassa painossa ku ennen raskautta. Likka 3+kk ja täysimetyksellä. Ja ihan samalla lailla syön ku ennen raskauttaki. Tosin nykyään ei ehdi urheilla yhtä paljon ku ennen synnytystä.

Harjoittelehan lukemista;

joten ymmärrykseeni ei mahdu, miten voidaankin sitten olla niin kovin erilaisia me immeiset. Siihen kaipaan vastausta.

Miten se on mahdollista?

Haluan ymmärtää!

Lapsellinen?
Et sitten edelleenkään tajunnut pointtia eli niitä HORMONEJA. Siksi ihmiset toimivat eri tavalla.
Kovin kärkkäästi sä tunnut tämän ottavan. Seuraavaksi olenkin varmaan jo idiootti, typerä tms.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissään:
Jos syö normaalisti eikä niin, että se imetyksen tuoma kalorivaje nollaantuu, niin millä ihmeen logiikalla paino ei silloin putoa?

Tottakai se paino pysyy, jos mättää ruokaa enemmän kuin kuluttaa, mutta monet kuitenki silmät kirkkaana väittää, että söi suurinpirtein porkkanan päivässä ja silti paino ei pudonnu.

Minua ei muiden KILOT kiinnosta, mutta olisi kiva kuulla joku järkevä selitys tuolle asialle.

Vai huijataanko siinä vain itseä, ei myönetä, että mässätään liikaa?

syö enemmän kuin kuluttaa, ei siinä sen kummempaa syytä ole. Mun on pitänyt syödä todella paljon, että kiloja ei olis pudonnut liikaa.

Mulla paino ei pudonnut imetysaikana kuin alkuun ehkä viitisen kiloa. Mutta mulla ainakin oli imetyksen ajan supernälkä, heti imetyksen jälkeen piti saada syötävää, joten ei ihme. Sillä syömisellä olisin lihonut palloksi ilman imetystä. Mutta mä en edes pyrkinyt laihtumaan imetysaikana juuri tuon raskasmetallien erittymisen vuoksi joten en tarkkaillut syömisiäni vähääkään, päinvastoin pyrin syömään tukevasti että maitoa riitti. :)

Samako tyyppi tätä meuhkaa? Tee aiheesta oma alotus.

Miten niin meuhkaan, kaikki eivät suinkaan tarkoituksella pudota painoaan imetysaikana... syynä nuo raskasmetallit/ympäristömyrkyt.

Mulla kolme lasta, jokaista täysimettänyt 6kk. Mulla ei paino ole laskenut mihinkään imetysaikana, muttei myöskään noussut. Mulla ainakin kaikki on kiinni hormonitoiminnasta; paisun joka raskaudessa noin 30kg (ilmeisesti liittyy kilpirauhasen vajaatoimintaani) ja kolmosen jälkeen hormonitoimintani palautui vasta kahden vuoden kuluttua hänen syntymästään ja paino alkoi laskea vasta sen jälkeen. Sitten multa hujahtikin 30kg pois parissa kuukaudessa. Ja syömistä/liikkumista en muuttanut koko aikana millään tavoin, sillä olen aina ollut liikunnallisesti aktiivinen ja syön kyllä kaikkien mittapuiden mukaan suht terveellisesti ja sopivan määrän.

Eli joo, kyllä hormonitoimintakin tuohon voi vaikuttaa.

mä olen ainakin aina lihonut imetyksien aikana, mut mulla sit toisaalta raskausaikana paino putos, enimmillään tuosta keskimmäisestä tuli painoa raskausaikana lisää noin 4kg ja muista sit vähemmän.
laitokselta lähtiessäni siis painoin noin 5-8kg vähemmän kuin raskautuessani, ja sit imeysaikana ne kilot tuli takas..

B)

Yhteistyössä