Siis mikä logiikka siinä on, että imetys mukamas joillain ei pudotakkaan painoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
Jos syö normaalisti eikä niin, että se imetyksen tuoma kalorivaje nollaantuu, niin millä ihmeen logiikalla paino ei silloin putoa?

Tottakai se paino pysyy, jos mättää ruokaa enemmän kuin kuluttaa, mutta monet kuitenki silmät kirkkaana väittää, että söi suurinpirtein porkkanan päivässä ja silti paino ei pudonnu.

Minua ei muiden KILOT kiinnosta, mutta olisi kiva kuulla joku järkevä selitys tuolle asialle.

Vai huijataanko siinä vain itseä, ei myönetä, että mässätään liikaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissään:
Jos syö normaalisti eikä niin, että se imetyksen tuoma kalorivaje nollaantuu, niin millä ihmeen logiikalla paino ei silloin putoa?

Tottakai se paino pysyy, jos mättää ruokaa enemmän kuin kuluttaa, mutta monet kuitenki silmät kirkkaana väittää, että söi suurinpirtein porkkanan päivässä ja silti paino ei pudonnu.

Minua ei muiden KILOT kiinnosta, mutta olisi kiva kuulla joku järkevä selitys tuolle asialle.

Vai huijataanko siinä vain itseä, ei myönetä, että mässätään liikaa?

Siin on se logiikka että syöt liikaa.

Imetysaikana ei pitäisikään laihduttaa, raskasmetallit ovat varastoituneena kehon rasvaan ja laihdutuksen yhteydessä varastot lähtevät liikkeelle ja erittyvät mm. äidinmaitoon.

lähtöpainoon pääsin jo heti kohta synnytyksen jälkeen ja siihen se jäikin, vaikka liikuin ja imetin pitkään, söin normaalisti eli monipuolisesti, mutta laihtunut en yhtään. Vaan eipä se ollut minun imetykseni tarkoituskaan, et samapa se.

Alkuperäinen kirjoittaja nih:

No niin niin, samaa mieltä olen. Itesllä ei ollut mitään ongelmaa painonpudotuksen kanssa synnytyksen jälkeen, joten ymmärrykseeni ei mahdu, miten voidaankin sitten olla niin kovin erilaisia me immeiset. Siihen kaipaan vastausta. Siis onko joku TODELLINEN syy, vai selittelyä vaan...?

Alkuperäinen kirjoittaja ja eikä laihduta:
vaikka kuinka söis vähän ja liikkuis niin ei se painoa pudota YHTÄÄN!

Älähän yleistä. Minä en liikkunut kuin vaunukävelyt, mutta ruokavalio oli kunnossa ja 20 kg katos ihan parissa kolmessa kuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Imetysaikana ei pitäisikään laihduttaa, raskasmetallit ovat varastoituneena kehon rasvaan ja laihdutuksen yhteydessä varastot lähtevät liikkeelle ja erittyvät mm. äidinmaitoon.

Tämä on tutkimusten mukaan urbaania legendaa. Jos tuo olisi totta niin laihduttajat kuolisi raskametallimyrkytyksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja nojaa:

Tämä on tutkimusten mukaan urbaania legendaa. Jos tuo olisi totta niin laihduttajat kuolisi raskametallimyrkytyksiin.

Pudota painoa vasta imetyksen jälkeen

Mikäli elimistön ylimääräinen rasvakudos ei poistu kokonaan tai tarpeeksi imetysaikana, varsinainen aktiivinen painonpudotus pitää ajoittaa imetyksen jälkeiseen aikaan, sillä raskauden ja imetyksen aikana ei saa laihduttaa. Raskausaikainen laihdutus voi vaikuttaa haitallisesti sikiön kehitykseen ja imetysaikana se puolestaan vähentää maidoneritystä ja voi vapauttaa äidin rasvakudokseen sitoutuneita ympäristömyrkkyjä äidinmaitoon.

Perinteiset painonhallinnan keinot soveltuvat myös raskauden jälkeiseen laihdutukseen ja vartalon kiinteytykseen. Lähtökohtana on, että elimistölle täytyy luoda negatiivinen energiatasapaino. Se tarkoittaa, että ravinnosta saatavan energiamäärän tulee olla sen kulutusta pienempi. Vasta tämän jälkeen elimistö alkaa polttamaan kertynyttä rasvaa.

http://www.verkkoklinikka.fi/?page=9246291&id=4673633

No mulle sanoi lääkäri kun aiheesta kyselin että joillain naisilla keho pitää imetysaikana kiinni kiloistaan vaikka mitä tekis. itelläni siis ei paino tippunut vaikka 5kk täysimetin yms. Kun imetys loppui niin suht helposti sain pudotettua 15kg. Että kyllä olen aikalailla sitä mieltä että joillain ne hormonit näin vaikuttaa.

Pudota painoa vasta imetyksen jälkeen

Mikäli elimistön ylimääräinen rasvakudos ei poistu kokonaan tai tarpeeksi imetysaikana, varsinainen aktiivinen painonpudotus pitää ajoittaa imetyksen jälkeiseen aikaan, sillä raskauden ja imetyksen aikana ei saa laihduttaa. Raskausaikainen laihdutus voi vaikuttaa haitallisesti sikiön kehitykseen ja imetysaikana se puolestaan vähentää maidoneritystä ja voi vapauttaa äidin rasvakudokseen sitoutuneita ympäristömyrkkyjä äidinmaitoon.

Perinteiset painonhallinnan keinot soveltuvat myös raskauden jälkeiseen laihdutukseen ja vartalon kiinteytykseen. Lähtökohtana on, että elimistölle täytyy luoda negatiivinen energiatasapaino. Se tarkoittaa, että ravinnosta saatavan energiamäärän tulee olla sen kulutusta pienempi. Vasta tämän jälkeen elimistö alkaa polttamaan kertynyttä rasvaa.

http://www.verkkoklinikka.fi/?page=9246291&id=4673633

OT, OT, OT!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No niin niin, samaa mieltä olen. Itesllä ei ollut mitään ongelmaa painonpudotuksen kanssa synnytyksen jälkeen, joten ymmärrykseeni ei mahdu, miten voidaankin sitten olla niin kovin erilaisia me immeiset. Siihen kaipaan vastausta. Siis onko joku TODELLINEN syy, vai selittelyä vaan...?

Älä itse yleistä. Katsos kun muiden aineenvaihdunnat ei pelaa niin kuin sulla. Mä söin laitoksella kuin hevonen ja paino vaan tippui lähtöpainoon. Sen jälkeen ruokahalu normalisoitui ja paino alkoi nousta. Siinä sulle miettimistä, vaikka ethän sä usko kuitenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
No mulle sanoi lääkäri kun aiheesta kyselin että joillain naisilla keho pitää imetysaikana kiinni kiloistaan vaikka mitä tekis. itelläni siis ei paino tippunut vaikka 5kk täysimetin yms. Kun imetys loppui niin suht helposti sain pudotettua 15kg. Että kyllä olen aikalailla sitä mieltä että joillain ne hormonit näin vaikuttaa.

Miten se on mahdollista?
Siis miten keho tekee sen?
Ja miksi?
Käykö näin vain laihoilla vai minkäkokosilla vaan?
Vai niillä, joilla maitoa tulee liian vähän?

Haluan ymmärtää!

Kun äiti imettää ja luovuttaa äidinmaitoa hänen painonsa yleensä laskee. Tavoitteena on, että äidin paino on imetyksen lopussa sama kuin raskauden alkaessa. Varsinaista laihdutusta ei suositella imetysaikana, koska rasvakudokseen kertyneet haitalliset aineet voivat laihdutuksen myötä siirtyä äidinmaitoon.

Ruokailuohjeita imettävälle äidille ja äidinmaidon luovuttajalle (T)
http://ohjepankki.vsshp.fi/fi/2870/5394

Juomalla omaa maitoaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Älä itse yleistä. Katsos kun muiden aineenvaihdunnat ei pelaa niin kuin sulla. Mä söin laitoksella kuin hevonen ja paino vaan tippui lähtöpainoon. Sen jälkeen ruokahalu normalisoitui ja paino alkoi nousta. Siinä sulle miettimistä, vaikka ethän sä usko kuitenkaan.

Kaivahan se herne nyt sieltä nokkarööristäs. Vai onko liian arka aihe?

Juomalla omaa maitoaan?

Imettäsessä ne erittyy maitoon, muulloin laihduttaessa kehoon...?

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä tarkoitti näin:

Juomalla omaa maitoaan?

Imettäsessä ne erittyy maitoon, muulloin laihduttaessa kehoon...?

... vai kenties virtsaan... kyllä noista raskasmetalleista varoitellaan ihan sairaalan sivustoillakin...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Kaivahan se herne nyt sieltä nokkarööristäs. Vai onko liian arka aihe?

Sinähän tässä ensimmäisenä menit "herneilemään" muille ettei saa yleistää :D
Ja ei ole arka aihe, ei ainakaan sellainen josta pitäisi nettiin avausta tehdä. Mutta sä kysyt että onko TODELLISIA syitä sille ettei paino laske ja olet sitä mieltä, että syynä on se että syödään liikaa niin miksi sä edes kyselet kun olet asian jo etukäteen päättänyt olevan juuri noin?

Yhteistyössä