siis maksetaanko KOTIHOIDONTUKI jokaisesta lapsesta vai aina vaan se sama pari-kolmesataa...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pahvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei saa. Oliko se niin että nuorimmasta alle 3v saa sen n. 300?, toisesta alle 3v saa 90? ja muista alle kouluikäisistä 60?. Tai jotenkin näin, en mä nyt ihan varmaks muista. Mutta käypä kattoon kelan sivuilta niin sieltä selviää...

Anteeks vaan mutta ei me olla töykeitä, miten niin? Vastataan vaan että ei. Ehkä saattaa susta tuntua töykeältä kun itseä niin kovasti ottaa päähän tosiaan tämä yhteiskunnan tukeminen lasten kotihoitoon. Joka on aivan pe...stä. Itse hoidan kolmea lasta kotona ja verojen jälkeen käteen jää n. 300?. Mutta juu oma on valintana, mutta silti, jos mä laittaisin noi kolme lasta hoitoon niin se tulis aika paljon kalliimmaksi yhteiskunnalle kun tuo 300 mitä mulle maksetaan. Äidit on katsos ilmaista työvoimaa ja yhteiskunta ei arvosta lasten kotihoitoa sitten yhtään. Itteppä ollaan lapsemme hommattu.

Lakisääteisen kotihoidon tuen hoitorahaa maksetaan perheen nuorimmalle,
alle 3-vuotiaalle lapselle, 314,28 euroa kuukaudessa. Samasta lapsesta voidaan maksaa myös tulosidonnaista
hoitolisää enimmillään 168,19 euroa kuukaudessa.

Kotona hoidettaville muille sisaruksille maksetaan hoitorahaa :
94,09 euroa/kk alle 3-vuotiaalle ja
60,46 euroa/kk yli 3-vuotiaalle - alle oppivelvollisuuikäiselle lapselle
Perheen 6-vuotiaalle sisarukselle voidaan kuitenkin maksaa hoitorahaa, kun hän on perusopetuslain mukaisessa esiopetuksessa tai aloittaa koulun vuotta säädettyä aikaisemmin.

No mites menee sitten kun jään uudelleen äitiyslomalle elk äitiyspäivärahakausi alkaa niin saanko silti taaperosta hoitotuen?

Puheidenne perusteella kuvittelisin että en vaikka toisin olen tähän asti luullut!!

Aivan perseestä tämä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Tinii harmaana:
No mites menee sitten kun jään uudelleen äitiyslomalle elk äitiyspäivärahakausi alkaa niin saanko silti taaperosta hoitotuen?

Puheidenne perusteella kuvittelisin että en vaikka toisin olen tähän asti luullut!!

Aivan perseestä tämä!!!

voit saada sen hoitolisän joka riippuu tuloistanne, mutta et varsnaista kotihoidon tukea. niin ja sisarkorotuksen tietty.

Kiitos vastauksista!
...jotka ei tosin olleet kovin mieleisiä :/

hoitolisää saadaan joku 20e/kk, parempi sekin kuin ei mitään mutta eipä paljoa lämmitä!

Mun mielestä tää systeemi on niin käsittämättömän perseestä. En yhtään ihmettele että ihmiset palaa loppuun ja on pakko palara työelämään vaikka lapset kärsii.
Harva lapseton varmaan oikeesti tietää miten perseellään nää asiat on, itsekkin luulin olevani niin perillä ennen ekaa lasta mutta pihalla olin ja pahasti.

Meidänkin perheen pitäis olla ns hyvin toimeen tuleva mutta miehen palkka menee aikalailla laskuihin ja nopeesti se kotihoidontuki on loppu. Ja rahallinen huolihan se tuo niin monta muuta murhetta tullessaan.

Ei voi sanoa kuin että morjes.

* Perheen kokoon lasketaan mukaan enintään 4 henkilöä: vanhemmat ja enintään 2 alle kouluikäistä lasta. Lasta, jonka perusteella maksetaan vanhempainpäivärahaa, ei huomioida perheen henkilömäärässä.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/110608102343HL?OpenDocument