Siis mä en kertakaikkiaan VIITSI hakea hoitolisää tuosta alle 3 vuotiaasta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huh

Vieras
niin jumalaton määrä papereita pitäis viedä ja kaikki tulot tietää just eikä melkein ja miehelläkin ne muuttuu pian kun alkaa yrittäjäksi ja mistä niitä voi etukäteen tietää!!! Ja tuskin sieltä tulis kuin muutama kymppi. Eiköhän tuotakin kelan touhua olis aika hieman muuttaa! Ihan älytöntä! kotihoidontukea vielä viitsii hakea kun ei tartte niin kamalaa paperisotaa.

Mulla ihan samat kokemukset. Ja nyt kun haluttiin se lisä lopettaa kun miehen tulot nousi, niin vielä hirveämpi paperisota! Luulin, että ois voinu vaan ilmottaa, ettei tarvi maksaa, mutta hepäs haluavat tietää onko tulot pysyneet katkaisemiseen asti samoina. Monenmoista paperia jo kiikutettu ja aikaa menny kuukausia!! Mutta hyvähän se on, että joillain riittää töitä! Vaikka tiettyhän se olis kivempi jos verorahat menis johonkin oleellisempaan..

Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:
hae sitten kun jaksat vaikka puolen vuoden päästä ja saat takautuvasti hieman isomman summan vaikka kevät vaatteisiin.

Näin!

Minäkään en hakenut samoista syistä kuin ap. En efes raksittanut hakemukseen kohtaa "hoitolisä" ja silti tuli monenmoista pyyntöä tuloista Kelalta. On se nyt kumma ettei mene kaaliin, etten HALUA hoitolisää, kun tulot vaihtelee niin suuresti.

Me vietiin Kelaan yksi paperi liitteeksi hakemukseen. Miehen viimeisin tilinauha, josta näkyi myös edellisen verovuoden kertymä lomarahoineen. En kokenut hankalaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me vietiin Kelaan yksi paperi liitteeksi hakemukseen. Miehen viimeisin tilinauha, josta näkyi myös edellisen verovuoden kertymä lomarahoineen. En kokenut hankalaksi.

Ei se noin olekkaan hankalaa. MUTTA jos omistat metsää yms ja miehesi on yrittäjä niin hieman on papereita enemmän..

No elä hae jos sulle ei tule tarpeen se muutama kymppi edes. Meillä mies kanssa yrittäjä ja kyllä alvariinsa saa olla papereita Kelalle viemässä ,mutta minulle se muutama kymppikin on iso raha kotihoidon tuen lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ennariina:
No elä hae jos sulle ei tule tarpeen se muutama kymppi edes. Meillä mies kanssa yrittäjä ja kyllä alvariinsa saa olla papereita Kelalle viemässä ,mutta minulle se muutama kymppikin on iso raha kotihoidon tuen lisäksi.

Niin, ja riskinä sitten, että yhtäkkiä joudutkin maksamaan ne takaisin, jos jossain vaiheessa kela katsoo teidän tulojen yhtäkkiä nousseen..

Alkuperäinen kirjoittaja Niini:
Alkuperäinen kirjoittaja Ennariina:

Niin, ja riskinä sitten, että yhtäkkiä joudutkin maksamaan ne takaisin, jos jossain vaiheessa kela katsoo teidän tulojen yhtäkkiä nousseen..

näin just....
pitäs olla viime vuoden ja tän kuluvan vuoden kaikki liirumlaarumit. jätän suosiolla hakematta vaikka oikeutettu oisin, toivottavasti ei ne kympit mee huijareiden taskuun :/

Yhteistyössä