Siis mä en jaksa (ex-asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ARGH
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miksi joku jaksaisi nähdä sen vaivan, että kävisi sos. viranomaisissa ja oikeudessa teeskentelemässä että haluaa nähdä lapsiaan? Ja kyllä, jos tapaamisoikeudesta on riitaa, lopulta oikeuden vahvistamalla päätöksellä määrätään, että isä/ äiti saa tavata lapsiaan tiettyyn aikaan. Jos järjestelyä yritettän estää, päätökselle voidaan loppupeleissä hakea täytäntöönpanoa. Tapauksessa oletettavasti kyse riitaisessa asiassa tehdystä päätöksestä sisältäen määräyksiä, koska sen sisältö on asianosaisille tuntematon ja se postitetaan asianomaisille tiedoksi.

oikeuteen asti tuskin kovin moni, mutta moni käy lastenvalvojan edessä esittämässä jotain muuta mitä on. meillä on tehty kolmesti tapaamiset uusiksi lasten isän toiveiden ja elämäntilanteiden mukaan, silti ex ei sopimuksia noudta. niillä ei käytännössä ole merkitystä. ex itse puhuu toista ja tekee toista. pintakiiltoa yritetään pitää yllä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Isä ei ole missään oikeudessa ollut asian kanssa, ajatus tapaamissopimuksen PÄIVITTÄMISESTÄ lähti minun suunnastani, koska isä ei ole toteuttanut tapaamisia joka toinen vkl, kuten erotessa tehdyssä sopimuksessa lukee.
Isää ei todellakaan ole MÄÄRÄTTY tapaamaan lapsiaan, vaan minä tarjoan hänelle tätä mahdollisuutta, tämäkään tapaaminen ei ole lähtöisin ISÄN suunnalta.
Olen valmis isän ehdottamaan aikaan, MUTTA tämän kuultuaan isä ei enää tiedäkään ottaako lapset vai ei.
Minulla ei ole tarvetta valehdella tuntemattomille ihmisille nettipalstoilla asioita.

Minä en ymmärrä, mikä tässä kaikessa on nyt niin henkilökohtaista sinulle, että tunnut hyökkäävän minua kohtaan, arvon Vieras.

Joo, what ever. En jaksa sun kanssa kinastella asiasta, vaikka tekisikin taasen mieli kysyä tarkennuksia...Sen vielä kuitenkin totean, että on jännä sinun haluavan päivittää tapaamisoikeussopimusta isän kanssa, joka ei käytä tapaamisoikeuttaan. Näin kai voidaan sanoa, jos hän ei ole lapsia nähnyt 1,5 vuoteen.
En halua kertoa, miksi asia on minulle henkilökohtainen. Sen vain haluan haluan sanoa, että on kamalaa, kun lapset joutuvat kärsimään aikuisten ollessa kykenemättömiä sopimaan asioistaan ihmisiksi. Lapset kyllä vaistoavat, kun vanhemmilla on huonot välit. Lapset joutuvat välikappalaiksi ja sijaiskärsijöiksi syistä, jotka eivät liity heihin lainkaan. Eikö sinua herättele se, että pienellä lapsellasi on jo koulunkäyntihäiriöitä? Etkö halua keinolla millä hyvänsä suojella häntä enemmiltä elämän kolhuilta? Ihan varmasti haluat, niin kuin jokainen äiti haluaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Isä ei ole missään oikeudessa ollut asian kanssa, ajatus tapaamissopimuksen PÄIVITTÄMISESTÄ lähti minun suunnastani, koska isä ei ole toteuttanut tapaamisia joka toinen vkl, kuten erotessa tehdyssä sopimuksessa lukee.
Isää ei todellakaan ole MÄÄRÄTTY tapaamaan lapsiaan, vaan minä tarjoan hänelle tätä mahdollisuutta, tämäkään tapaaminen ei ole lähtöisin ISÄN suunnalta.
Olen valmis isän ehdottamaan aikaan, MUTTA tämän kuultuaan isä ei enää tiedäkään ottaako lapset vai ei.
Minulla ei ole tarvetta valehdella tuntemattomille ihmisille nettipalstoilla asioita.

Minä en ymmärrä, mikä tässä kaikessa on nyt niin henkilökohtaista sinulle, että tunnut hyökkäävän minua kohtaan, arvon Vieras.

Joo, what ever. En jaksa sun kanssa kinastella asiasta, vaikka tekisikin taasen mieli kysyä tarkennuksia...Sen vielä kuitenkin totean, että on jännä sinun haluavan päivittää tapaamisoikeussopimusta isän kanssa, joka ei käytä tapaamisoikeuttaan. Näin kai voidaan sanoa, jos hän ei ole lapsia nähnyt 1,5 vuoteen.
En halua kertoa, miksi asia on minulle henkilökohtainen. Sen vain haluan haluan sanoa, että on kamalaa, kun lapset joutuvat kärsimään aikuisten ollessa kykenemättömiä sopimaan asioistaan ihmisiksi. Lapset kyllä vaistoavat, kun vanhemmilla on huonot välit. Lapset joutuvat välikappalaiksi ja sijaiskärsijöiksi syistä, jotka eivät liity heihin lainkaan. Eikö sinua herättele se, että pienellä lapsellasi on jo koulunkäyntihäiriöitä? Etkö halua keinolla millä hyvänsä suojella häntä enemmiltä elämän kolhuilta? Ihan varmasti haluat, niin kuin jokainen äiti haluaisi.

Ihan varmasti haluan suojella lapsiani, ja juuri sen takia päivitämmekin tapaamissopimusta ajan tasalle.
Et tiedä koko tarinan taustoja, enkä niitä aio täällä edes kertoa. Sen vain sanon, että minua on turha koettaa syyllistää tästä asiasta, vaan olen todella tehnyt kaikkeni asioiden eteen.

Aiheellista olisikin kysyä, miksi isän ei tarvitse ajatella ollenkaan lastensa parasta, vaan ajatella kaikki asiat niin kuin hänelle parhaaksi on?

Todellakin, what ever.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Miksi joku jaksaisi nähdä sen vaivan, että kävisi sos. viranomaisissa ja oikeudessa teeskentelemässä että haluaa nähdä lapsiaan? Ja kyllä, jos tapaamisoikeudesta on riitaa, lopulta oikeuden vahvistamalla päätöksellä määrätään, että isä/ äiti saa tavata lapsiaan tiettyyn aikaan. Jos järjestelyä yritettän estää, päätökselle voidaan loppupeleissä hakea täytäntöönpanoa. Tapauksessa oletettavasti kyse riitaisessa asiassa tehdystä päätöksestä sisältäen määräyksiä, koska sen sisältö on asianosaisille tuntematon ja se postitetaan asianomaisille tiedoksi.

oikeuteen asti tuskin kovin moni, mutta moni käy lastenvalvojan edessä esittämässä jotain muuta mitä on. meillä on tehty kolmesti tapaamiset uusiksi lasten isän toiveiden ja elämäntilanteiden mukaan, silti ex ei sopimuksia noudta. niillä ei käytännössä ole merkitystä. ex itse puhuu toista ja tekee toista. pintakiiltoa yritetään pitää yllä

Kyllä moni jaksaa oikeuteenkin asti lähteä jauhamaan. Oma asianajajanikin on ihmetellyt exäni käytöstä. Faktat kun puhuvat ihan muuta mitä hän väittää. Sen varmasti ymmärtää tuomarikin. Mutta ex itse ei ja sääliksi käy hänen asianajajaansakin joka pelkkien valheitten perusteella asiaa on lähtenyt ajamaan.. Tästä riittäisi uskomattomia yksityiskohtia vaikka kuinka, mutta tällä palstallahan mun tekstit aiheesta sensuroidaan :xmas: Aion kyllä kertoa sitten miten lopulta kävi, oikeudenkäyntiin vaan on ihan hirveän pitkä aika vielä..

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

Kyllä moni jaksaa oikeuteenkin asti lähteä jauhamaan. Oma asianajajanikin on ihmetellyt exäni käytöstä. Faktat kun puhuvat ihan muuta mitä hän väittää. Sen varmasti ymmärtää tuomarikin. Mutta ex itse ei ja sääliksi käy hänen asianajajaansakin joka pelkkien valheitten perusteella asiaa on lähtenyt ajamaan.. Tästä riittäisi uskomattomia yksityiskohtia vaikka kuinka, mutta tällä palstallahan mun tekstit aiheesta sensuroidaan :xmas: Aion kyllä kertoa sitten miten lopulta kävi, oikeudenkäyntiin vaan on ihan hirveän pitkä aika vielä..

omapahan on ongelmansa. onko teillä tiedossa jo milloin teillä on oikeudenkäynti?

Nöppönen

Joskus sitten kun sossu on tehnyt olosuhdeselvityksensä eivätkä ole vielä edes ilmoittaneet milloin kerkeävät aloittaa.. Väliaikaispäätökselle tuomari ei nähnyt tarvetta, tai ehdotti kyllä ensin jotain päivää mutta se ei exälle sopinut (ex vaati siinä lapsen asumista itselleen yms :whistle: )

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Nöppönen

Joskus sitten kun sossu on tehnyt olosuhdeselvityksensä eivätkä ole vielä edes ilmoittaneet milloin kerkeävät aloittaa.. Väliaikaispäätökselle tuomari ei nähnyt tarvetta, tai ehdotti kyllä ensin jotain päivää mutta se ei exälle sopinut (ex vaati siinä lapsen asumista itselleen yms :whistle: )

ok. eli pitkissä kantimissa koko touhu. voihan sitä toivoa että ex järkiintyy odotellessa :xmas:

Kuulostaa niin tutulta. Ihan ensin haluaisin sanoa: Isät - ryhdistäytykää!!! Itse olin alussa hankala ja arvaamaton tapaamisien suhteen. Osa johtui töistä, osa uuden elämän rakentamisesta. Työlle ei voi mitään mutta muut asiat olisin voinut järjestää toisin. Ja toimimalla toisin niin moni asia olisi paljon paremmin tällä hetkellä. Kaiken sen olen löytänyt edestäni mitä silloin jätin huomioimatta.

Elämä vakiintui ja pyrimme uuden puolisoni kanssa toteuttamaan tapaamisia säännölliseti sopimuksen mukaan. Äiti ilmoitti ettei sopimusta enää noudateta. Hetken katselin asiaa jonka jälkeen otin yhteyttä lastenvalvojaan. Sen jälkeen asia on ollut yhtä kinastelua. Kirjallista sopimusta ei ole enää noudatettu vaan sitä on muokattu suullisesti. Noutoajaksi vakiintui tietty aika, palautusaika on ollut pitkälti sama vaikka äiti välillä ilmoittaakin ettei se sovi. Jännä vaan että kun me ehdotetaan jotain joustoa niin sitä ei sallita mutta meidän on suostuttava koska lapsia ei voi jättää pihalle keskenään. Nyt ilmoitin hyvissä ajoin että noutoaika muuttuu töiden takia. Yllättävästi se ei käy. Ja sitten soitettiin lastenvalvojalle. Kerroin tilanteen ja sanoin että äiti kertoi lastenvalvojan todenneen ettei tapaa voi muuttaa ja näin asettuneen kannanotollaan toisen puolelle. Asia muuttui taas hieman kun kuuli sen suoraan viranomaiselta. Työt on pätevä syy muuttaa aikatauluja. Nyt uusi tapaamissopimus on tekeillä, katsotaan millaisen vastaanoton se saa.

Kirjoitin tämä tuodakseni esille myös sellaisia tapauksia, jolloin vika ei ole aina vain etävanhemmassa. Henkilökemiat ovat varmasti suurin syy ongelmiin. Itse en tule toimeen exäni kanssa mitenkään. Ainoa tapa kommunikoida on viranomaisen kautta tai tekstiviestillä niin että voin todistaa sanomiset puolin ja toisin.

Isät: jos ongelmat jatkuvat kannattaa tarkistaa toimiiko asuinseudulla "elatusvelvolliset ry". Sieltä kautta saa tukea ja apua. Ja vaikka edustajan mukaan lastenvalvojan luo jos siltä tuntuu. Luin mielenkiintoisen jutun siitä ettei lastenvalvojat aina ole puolueettomia vaan haluaisivat laittaa isät maksamaan kaiken. Asian on julkisesti tiedossa mutta asiaan ei ole mahdollisuuksia tai resursseja puuttua. Pitäkää siis puolianne. Tarkoitus ei ole suututtaa mysökään äitejä vaan saada sitä "kohtuullisuutta" ja "tasa-arvoa" mitä lastenvalvojat ja heille tehdyt ohjeet korostavat. Tapauksessani se ei ole toteutunut. En silti mitenkään puolusta "renttu-vanhempia" tai kannusta epäasiallisiin toimenpiteisiin.

Yhteistyössä