siis kotiäideille pitäisi muka anta ilmainen busikortti

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin Varmaan:
Musta on jotenkin hassua, että toimeentulotuella elävät sanovat että "maksakoot itse bussikorttinsa, niinhän muutkin tekevät". Tai sitten mä en vaan nyt oikein taas tajua.
kyllä mä oo ainkin ite maksanut korttini. ei sitä kukaan mulle tai lapsilleni maksa.
ja me emme saa toimeentulotukea.
tällä rouvalla on mies takikuski, joten en ymmärrä miksi ei mihensä voi kuljettaa
Olette ainakin saaneet, sillähän olet kehuskellut kun saatte niin hyvin toimeentulotukea. =)
 
blondi
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin Varmaan:
Musta on jotenkin hassua, että toimeentulotuella elävät sanovat että "maksakoot itse bussikorttinsa, niinhän muutkin tekevät". Tai sitten mä en vaan nyt oikein taas tajua.
kyllä mä oo ainkin ite maksanut korttini. ei sitä kukaan mulle tai lapsilleni maksa.
ja me emme saa toimeentulotukea.
tällä rouvalla on mies takikuski, joten en ymmärrä miksi ei mihensä voi kuljettaa
Ai taksikuski? Ihan taitaa tehdä töitä (jos muistat mitä se tarkoittaa) Ei silloin voi vaimoja ja lapsia kuskailla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Näin naapurin rouva mulle sanoi, eihän äidit pääse muuten kaupunkiin.
Maksakoon itse bussikorttinsa, niin muutkin tekevät
Pääkaupunkiseudalla pääsee jopa junassa ilmaiseksi vaunujen ja rattaiden kanssa :eek: harmittako se sinua rollo?
ei harmita.
Kyse olikin nyt ROVANIEMESTÄ ei helsingistä.
ROVANIEMEN äideille pitäis saada bussiortti että pääsee shoppailemaan.
No pääseehän sitä vaikka taksilla tai vaikka kävellen.
Usikin kävellyt PIENTEN lasten kanssa 5-6 kilsaa. Omasta asenteesta se on kiinni
Ai, mä en laita kyllä meidän 3,5veetä kävelemään 5-6km. Mutta mulla lie asennevika. :xmas: Vai onko se lasennevika apsella kun ei jaksa kävellä noin pitkää matkaa? :xmas:
 
gyyjuk
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Sehän olisi vaan kannattavaa, kun mammat pääsisi helposti kantamaan kaikki rahansa kaupungin liikkeisiin. Kannattaisi oikeasti kustantaa se bussikortti, muuten sieltä muuttaa pian viimeisetkin ihmisten ilmoille...
Jos niillä ei ole varaa maksaa bussimatkaa itse, miten niil on rahaa syytää kauppoihin?
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja gyyjuk:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Sehän olisi vaan kannattavaa, kun mammat pääsisi helposti kantamaan kaikki rahansa kaupungin liikkeisiin. Kannattaisi oikeasti kustantaa se bussikortti, muuten sieltä muuttaa pian viimeisetkin ihmisten ilmoille...
Jos niillä ei ole varaa maksaa bussimatkaa itse, miten niil on rahaa syytää kauppoihin?
en mä vaan tiiä, mut kuulemma halpotais shoppailemaan pääsyä. nt kun hänen täytyy vaan olla kotona , kun on nin kallista kulkea bussilla. Kaikki hänen KOTONA olevat lapset ovat alle 5 vuotiaita joten hänen ei tarvitse edes maksaa kuin oma matkansa. 2.90/ suunta
 
tt
Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
Meillä harrastetaan hyötyliikuntaa. Autoa ei ole. Ja ei ihan heti tuukkaan. Ei me sitä mihinkään tarvita. Terveitä ihmisiä ollaan joten kävelemällä pääsee sen minkä on tarviskin =)

Ja bussista en viitsi maksaa... Kun edelleen kävelemälläkin pääsee :)
Te varmaan asuttekin keskustassa. Meille auto on välttämättömyys,ku työmatkatki onmullajo 50km,lähin kauppa 8km,isoimmille kaupoille15km jne. =)
 
Keittiönoita
Annetaanko jossain päin Suomea kotiäideille ilmainen bussikortti? Ei ainakaan täällä pk-seudulla. Täällä rataiden ja vaunujen kanssa ei tarvitse bussilippua, olipa rattaiden kanssa liikkuja sitten töissä, työtön, opiskelija, kotiäiti, isoisä, kummisetä tai kuka vaan. Mitään ilmaista bussikorttia ei anneta vaan se aikuinen, joka vaunujen kanssa liikkuu, saa matkustaa ilman lippua. Ja tähän on päädytty alunperin sen vaunuissa olijan turvallisuuden vuoksi ja jotta kulkuvälineen ei tarvitse odottaa paikallaan vaunnujen kanssa liikkujan pääsyä takaisin vaunujen luokse. Ihan järkevää minusta, sillä muussa tapauksessa myös meidän muiden julkisilla matkustavien matkanteko hidastuisi.
 
Mitä mä sillä kortilla tekisin, kun lapset maksaisivat kuitenkin sen 32.40e, pelkältä yhdeltä käynniltä kaupungissa :eek: Mun mielestä kotiäideille voisi antaa samallaisen verovähennyksen bensarahoista kuin töissäkäyvillekin ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
Meillä harrastetaan hyötyliikuntaa. Autoa ei ole. Ja ei ihan heti tuukkaan. Ei me sitä mihinkään tarvita. Terveitä ihmisiä ollaan joten kävelemällä pääsee sen minkä on tarviskin =)

Ja bussista en viitsi maksaa... Kun edelleen kävelemälläkin pääsee :)
Te varmaan asuttekin keskustassa. Meille auto on välttämättömyys,ku työmatkatki onmullajo 50km,lähin kauppa 8km,isoimmille kaupoille15km jne. =)


Meilläkin on lähimpään kaupunkiin asioille matkaa 25km ja neuvolaankin 12km, joten ihan hyötyliikunnan kannalta ei lasten kanssa voi asioille mennä. Yksin toki voisi fillaroidakin...

 
Mahtoiko tuo kyseinen naapuri (vai mikä nyt olikaan) edes ylipäätänsä tarkoittaa mitään ilmaista bussikorttia, vaan meinasiko hän kenties juuri sitä että rattaiden kanssa pääsisi bussiin ilmaiseksi? oli sitten kotiäiti tai ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emäntä:
Jäin myös miettimään kommenttia.
Jos ihminen elää toimeentulotukien ym avustusten varassa, hän ei silloin itse maksa bussikorttiaan, eikä mitään muutakaan. Vaan kunta kustantaa kaiken.
Siis tätä mä just tarkoitin.
Musta on jotenkin älytöntä, että esimerkiksi toimeentulotukea saava kadehtii vaikkapa naapurin yksinhuoltajaäitiä, joka saa työkaveriltaan ilmaiseksi kassillisen lasten vaatetta. Ahneuttako tuo on, vai mitä? Vai typeryyttä?
En tiedä. Ihme touhua kuitenkin.

Mun mielestä ap:n on pikkuisen verran turhaa marmattaa siitä, jos joku pääsee rattaiden kanssa ilmaiseksi joukkoliikenteessä kun ei ap itsekään joudu kyytiä maksamaan OMALLA TYÖLLÄ ansaitusta rahoista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niin Varmaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Emäntä:
Jäin myös miettimään kommenttia.
Jos ihminen elää toimeentulotukien ym avustusten varassa, hän ei silloin itse maksa bussikorttiaan, eikä mitään muutakaan. Vaan kunta kustantaa kaiken.
Siis tätä mä just tarkoitin.
Musta on jotenkin älytöntä, että esimerkiksi toimeentulotukea saava kadehtii vaikkapa naapurin yksinhuoltajaäitiä, joka saa työkaveriltaan ilmaiseksi kassillisen lasten vaatetta. Ahneuttako tuo on, vai mitä? Vai typeryyttä?
En tiedä. Ihme touhua kuitenkin.

Mun mielestä ap:n on pikkuisen verran turhaa marmattaa siitä, jos joku pääsee rattaiden kanssa ilmaiseksi joukkoliikenteessä kun ei ap itsekään joudu kyytiä maksamaan OMALLA TYÖLLÄ ansaitusta rahoista.
Puhuiko ap tuossa rattaiden kanssa ilmeiseksi pääsemisestä? Käsitin että hän puhui jostain ilmaisesta bussikortista kotiäideille. En edes tiedä mikä hänen kantansa on tähän rattaiden aknssa ilmaiseksi pääsemiseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja gyyjuk:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Sehän olisi vaan kannattavaa, kun mammat pääsisi helposti kantamaan kaikki rahansa kaupungin liikkeisiin. Kannattaisi oikeasti kustantaa se bussikortti, muuten sieltä muuttaa pian viimeisetkin ihmisten ilmoille...
Jos niillä ei ole varaa maksaa bussimatkaa itse, miten niil on rahaa syytää kauppoihin?
Mitä varten niiden sinne pitää sitten päästä? Nykyäänhän voi kaikki pankkiasiat yms. hoitaa netissä kotona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niin Varmaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Emäntä:
Jäin myös miettimään kommenttia.
Jos ihminen elää toimeentulotukien ym avustusten varassa, hän ei silloin itse maksa bussikorttiaan, eikä mitään muutakaan. Vaan kunta kustantaa kaiken.
Siis tätä mä just tarkoitin.
Musta on jotenkin älytöntä, että esimerkiksi toimeentulotukea saava kadehtii vaikkapa naapurin yksinhuoltajaäitiä, joka saa työkaveriltaan ilmaiseksi kassillisen lasten vaatetta. Ahneuttako tuo on, vai mitä? Vai typeryyttä?
En tiedä. Ihme touhua kuitenkin.

Mun mielestä ap:n on pikkuisen verran turhaa marmattaa siitä, jos joku pääsee rattaiden kanssa ilmaiseksi joukkoliikenteessä kun ei ap itsekään joudu kyytiä maksamaan OMALLA TYÖLLÄ ansaitusta rahoista.
Näkemyseroja... Koko ketjua lukematta mä katson asiaa nyt siltä kantilta, että ne matkarahat on kuitenkin ap:n elämisen rahoista pois, siis niistä rahoista millä ostaa esim lapsille vaatetta tms (jos siis on toimeentulotuella elävä, kuten mä nyt olen ymmärtänyt), ja naapurikunnassa taas saattaa joku äiti saada saman toimeentulotuen, ja kulkea ilmaiseksi julkisilla, jolloin rahaa jää enemmän muuhun. Tässä valossa ymmärrän ap:ta jossain määrin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin Varmaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Emäntä:
Jäin myös miettimään kommenttia.
Jos ihminen elää toimeentulotukien ym avustusten varassa, hän ei silloin itse maksa bussikorttiaan, eikä mitään muutakaan. Vaan kunta kustantaa kaiken.
Siis tätä mä just tarkoitin.
Musta on jotenkin älytöntä, että esimerkiksi toimeentulotukea saava kadehtii vaikkapa naapurin yksinhuoltajaäitiä, joka saa työkaveriltaan ilmaiseksi kassillisen lasten vaatetta. Ahneuttako tuo on, vai mitä? Vai typeryyttä?
En tiedä. Ihme touhua kuitenkin.

Mun mielestä ap:n on pikkuisen verran turhaa marmattaa siitä, jos joku pääsee rattaiden kanssa ilmaiseksi joukkoliikenteessä kun ei ap itsekään joudu kyytiä maksamaan OMALLA TYÖLLÄ ansaitusta rahoista.
Puhuiko ap tuossa rattaiden kanssa ilmeiseksi pääsemisestä? Käsitin että hän puhui jostain ilmaisesta bussikortista kotiäideille. En edes tiedä mikä hänen kantansa on tähän rattaiden aknssa ilmaiseksi pääsemiseen.
Mä oletin/oletan että ap tarkoitti tätä, kun eihän nyt missään muuallakaan Suomessa konkreettisia ilmaislippuja jaella "kotiäideille" vaan annetaan tosiaan kulkea ilmaiseksi lastenvaunujen tai rattaiden kanssa. Oletan myös, että naapurin kotiäiti tätä samaa asiaa tarkoitti, että toivoisi Rovaniemellä olevan saman systeemin.
 
emäntä
jännää muuten tämä asioihin tarttuminen.
Ap.n ystävätär on saattanut ihan huumorimielessä heittää tämän "ilmainen bussikortti äideille kommentin" joka on otettu tosissaan, nyt nyt sillä jo hippasen provoillaankin..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Täällä ollaan ajateltu kotiäitejä ja muita pienten lasten vanhempia ja vaubujen kanssa bussilla matkustaminen on ilmaista =)

mun mielestäni aivan mielettömän hienoa toimintaa TKL:ltä tarjota tällanen etuus vaunukansalle.
rovaniemellä ei pääse bussilla vaunujen kanssa ilmaiseksi. vasta tuli voin´maan se että vaunuista ei trvii maksaa. enen piti niisäkinmaksalasen hinta, jopa sateenvarjorattaista jotka meni kasaan ja otettin sinne penkin väliin
Useissa kaupungeissa vaunut maksaa erikseen.
Siellä missä mun äitini asuu joutuu maksamaan jopa siitä jos vaihtaa bussia niiden vaunujen lisäksi :whistle: En ihmettele ettei julkinen liikenne ole ihan hirveen suuressa huudossa siellä....

Mutta musta ei ole ollenkaan paha asia jos nyt vaikka siellä Rovaniemessäkin alkaisi päästä vaunujen kanssa maksutta bussilla, pääsisi naapurin rouvakin kaupunkiin =) Onhan sekin tapa tukea lapsiperheitä ja niiden hyvinvointia.
Julkinen liikenne on verovaroin tuettua. Useimmilla paikkakunnilla liikennettä hoitavat yksityiset bussifirmat, joita ei tueta, joten miksi niiden pitäisi päästää ketään ilmaiseksi kyytiin. isotr kaupungit kuten Helsinki, Tampere ja Turku tukevat tätä ilmaista bussiristeilyä muiden verorahoilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin Varmaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Emäntä:
Jäin myös miettimään kommenttia.
Jos ihminen elää toimeentulotukien ym avustusten varassa, hän ei silloin itse maksa bussikorttiaan, eikä mitään muutakaan. Vaan kunta kustantaa kaiken.
Siis tätä mä just tarkoitin.
Musta on jotenkin älytöntä, että esimerkiksi toimeentulotukea saava kadehtii vaikkapa naapurin yksinhuoltajaäitiä, joka saa työkaveriltaan ilmaiseksi kassillisen lasten vaatetta. Ahneuttako tuo on, vai mitä? Vai typeryyttä?
En tiedä. Ihme touhua kuitenkin.

Mun mielestä ap:n on pikkuisen verran turhaa marmattaa siitä, jos joku pääsee rattaiden kanssa ilmaiseksi joukkoliikenteessä kun ei ap itsekään joudu kyytiä maksamaan OMALLA TYÖLLÄ ansaitusta rahoista.
Näkemyseroja... Koko ketjua lukematta mä katson asiaa nyt siltä kantilta, että ne matkarahat on kuitenkin ap:n elämisen rahoista pois, siis niistä rahoista millä ostaa esim lapsille vaatetta tms (jos siis on toimeentulotuella elävä, kuten mä nyt olen ymmärtänyt), ja naapurikunnassa taas saattaa joku äiti saada saman toimeentulotuen, ja kulkea ilmaiseksi julkisilla, jolloin rahaa jää enemmän muuhun. Tässä valossa ymmärrän ap:ta jossain määrin.
Joo, ymmärrän sun pointin. Mutta tuolla näkökulmalla sitä sitten saa olla kateellinen kaikesta ja kaikille. Sittenhän ap:n pitäisi olla katkera vaikka äitiyspakkauksesta tai siitä, että invalidit on oikeutettu ilmaisiin taksimatkoihin tiettyyn määrään saakka kuukaudessa. Tai että vaikka ne maahanmuuttajanaapurit siinä seinän takana saivatkin tässä kuussa enemmän sossusta kuin ap, kun niillä piti hommata uusi pyykkikone rikki menneen tilalle.
Aina on olemassa niitä, jotka saa enemmän kuin itse. Mutta on se nyt jotenkin omituista ajatella, että "kun en mäkään saa niin et sitten säkään"..
Ihmisiä on monenlaisia..
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Niin Varmaan:
Mä oletin/oletan että ap tarkoitti tätä, kun eihän nyt missään muuallakaan Suomessa konkreettisia ilmaislippuja jaella "kotiäideille" vaan annetaan tosiaan kulkea ilmaiseksi lastenvaunujen tai rattaiden kanssa. Oletan myös, että naapurin kotiäiti tätä samaa asiaa tarkoitti, että toivoisi Rovaniemellä olevan saman systeemin.
Minäkin mietin, kumpaa ap tarkoitti. Ja tosiaan täällä pk-seudulla oikeus kulkea vaunujen kanssa ilman lippua koskee kaikkia eikä ainoastaan kotiäitejä. Jos mä vaikka vapaapäivänäni ottaisin noi naapurin lapset hoitooni ja haluaisin lähteä heidän kanssaan kauppakeskukseen, en tarvitsisi bussilippua, koska liikkuisin vaunujen kanssa. Sen vaunuissa olijan kun ei tarvitse olla edes oma lapsi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin Varmaan:
Mä oletin/oletan että ap tarkoitti tätä, kun eihän nyt missään muuallakaan Suomessa konkreettisia ilmaislippuja jaella "kotiäideille" vaan annetaan tosiaan kulkea ilmaiseksi lastenvaunujen tai rattaiden kanssa. Oletan myös, että naapurin kotiäiti tätä samaa asiaa tarkoitti, että toivoisi Rovaniemellä olevan saman systeemin.
Minäkin mietin, kumpaa ap tarkoitti. Ja tosiaan täällä pk-seudulla oikeus kulkea vaunujen kanssa ilman lippua koskee kaikkia eikä ainoastaan kotiäitejä. Jos mä vaikka vapaapäivänäni ottaisin noi naapurin lapset hoitooni ja haluaisin lähteä heidän kanssaan kauppakeskukseen, en tarvitsisi bussilippua, koska liikkuisin vaunujen kanssa. Sen vaunuissa olijan kun ei tarvitse olla edes oma lapsi.
Minäkin olisin joku vuosi sitten voinut olettaa ap:n tarkoittaneen tätä, mutta ihan omasta kokemuksesta oletukseni ovat niin monta kertaa menneet metsään etten enää viisti olettaa mitään mihin en saa ap:n varmistusta. Eikö hän nähdäkseni missään vaiheessa ketjua ole kommentoinut näihin bussilla rattaiden kanssa ilmaiseksi kulkemisiin (=kritisoinut niitä ), joten minulla ei ole vieläkään edes aavistusta siitä mitä hän oikeasti tarkoitti. tai mitä se naapuri oli tarkoittanut.

Itse olen todella sitä mieltä että rattaiden kanssa kuuluisi päästä ilmaiseksi kenen hyvänsä (ei siis pelkästään kotiäitien), mutta mitään ilmaislippuja kotiäideille en kannata.

Olisi oikeasti kiva kuulla ap:lta kumpaa hän loppupelissä tarkoitti. vai onko ollut niin ettei tuo naapurikaan ole ihan ymmärtänyt mistä noissa ilmaismatkoissa on kysymys ja hänkin on luullut että toiset kaupungit vaan tarjoaavat kotiäideille jotain ilmaislippuja.
 
-
Poistetaan ihan kaikki etuudet ihan kaikilta. Sitten ei tarvitse kenenkään olla kateellinen toisille ja jokainen omalla työllään tekee ja saa sen mihin työstään saamat rahat riittää.

Piste
 
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin Varmaan:
Mä oletin/oletan että ap tarkoitti tätä, kun eihän nyt missään muuallakaan Suomessa konkreettisia ilmaislippuja jaella "kotiäideille" vaan annetaan tosiaan kulkea ilmaiseksi lastenvaunujen tai rattaiden kanssa. Oletan myös, että naapurin kotiäiti tätä samaa asiaa tarkoitti, että toivoisi Rovaniemellä olevan saman systeemin.
Minäkin mietin, kumpaa ap tarkoitti. Ja tosiaan täällä pk-seudulla oikeus kulkea vaunujen kanssa ilman lippua koskee kaikkia eikä ainoastaan kotiäitejä. Jos mä vaikka vapaapäivänäni ottaisin noi naapurin lapset hoitooni ja haluaisin lähteä heidän kanssaan kauppakeskukseen, en tarvitsisi bussilippua, koska liikkuisin vaunujen kanssa. Sen vaunuissa olijan kun ei tarvitse olla edes oma lapsi.
Minäkin olisin joku vuosi sitten voinut olettaa ap:n tarkoittaneen tätä, mutta ihan omasta kokemuksesta oletukseni ovat niin monta kertaa menneet metsään etten enää viisti olettaa mitään mihin en saa ap:n varmistusta. Eikö hän nähdäkseni missään vaiheessa ketjua ole kommentoinut näihin bussilla rattaiden kanssa ilmaiseksi kulkemisiin (=kritisoinut niitä), joten minulla ei ole vieläkään edes aavistusta siitä mitä hän oikeasti tarkoitti. tai mitä se naapuri oli tarkoittanut.
:D
No juu, päädyn samaan lopputulemaan sun kanssas. Ehkä ei kannata olettaa tässä tapauksessa yhtään mitään ;)
 

Yhteistyössä