S
Saraldo
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ööh;22343683:Sitähän mä tässä just kyselen että onko niillä oikeus kieltää, oli nyt syy miklä tahansa.
Soita maanantaina isännöitsijälle, sillä se selviää parhaiten.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ööh;22343683:Sitähän mä tässä just kyselen että onko niillä oikeus kieltää, oli nyt syy miklä tahansa.
Alkuperäinen kirjoittaja ööh;22343711:Se asunto ei oo mun, ´vaan vuokranantajan.
Saa vaihtaa. Sitä ei ole laissa kirjotettu etteikö saisi. Anoppilassa on vaihdettu lukot eikä avaimia ole annettu kenellekään ulkopuolisille eikä niitä ole sarjoitettu.
Kukaan ei saa tulla omistusasuntoon sisään ilman omistajan lupaa/suostumusta. Ei tarvitse jättää turvalukkoja auki, vaikka olis mikä tarkistus.
Nämä on niitä asioita, joista harva tietää mitään.
Alkuperäinen kirjoittaja ööh;22343987:Tää oli mielenkiintoinen tieto. Oisko sulla mitään linkkiä tms jossa kerrotaan enemmän?
Ei ole linkkiä antaa, mutta varmaa tietoa on.
Anoppila on nimenomaan rivitalossa. Heiltä vaihdettiin heidän ostettuaan asunto lukot eikä niitä sarjoitettu eikä taloyhtiölle ole annettu lukkoon sopivaa avainta. Siihen ei voi taloyhtiö sanoa yhtään mitään. Jos joku huoltoyhtiö tms haluaa tulla sisään, sopii tulla silloin, kun asiasta on puhelimitse tms. ilmoitettu ja kun joku talonväestä on paikalla.
Ei ole linkkiä antaa, mutta varmaa tietoa on.
Anoppila on nimenomaan rivitalossa. Heiltä vaihdettiin heidän ostettuaan asunto lukot eikä niitä sarjoitettu eikä taloyhtiölle ole annettu lukkoon sopivaa avainta. Siihen ei voi taloyhtiö sanoa yhtään mitään. Jos joku huoltoyhtiö tms haluaa tulla sisään, sopii tulla silloin, kun asiasta on puhelimitse tms. ilmoitettu ja kun joku talonväestä on paikalla.
Alkuperäinen kirjoittaja tiedän asian;22344053:Höpsistä, rivareissa pitää olla isännoitsijällä tai muulla henkilöllä avain sisälle jos pakon omainen tilanne tulee, esi. ambulanssin tilannut mutta ei pääse itse aukaisemaan ovea kun on kohtauksen saanut, tai poliisit pitää päästää sisälle, se vaan on niin rivareissa vaikka on omistus asunto tai kerrostaloissa vaikka on omistusasunto, ok.talossa ei tarvi kenelläkään olla sivullisella avainta.
Alkuperäinen kirjoittaja isännöitsijä;22344361:Vastuujakotaulukon mukaan ulko-oven lukko kuuluu yhtiön korjattavaksi ja maksettavaksi. Etkä saa vaihtaa lukkoa lupaa pyytämättä isännöisijältä (tai taloyhtiön hallitukselta, jos ei ole isännöitsijää). Turvalukon saat asentaa ja maksaa itse lupaa pyytämättä.
Noin e juuri menee, täytyy sopia sarjoitukseen, turvallisuudenkin kannalta.