Siis jos "Suomessa jopa 89 prosenttia väestöstä on sini- harmaa- tai vihreäsilmäisiä..."

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fiola
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"Suomessa jopa 89 prosenttia väestöstä on sini- harmaa- tai vihreäsilmäisiä."

Suomi on maailman sinisilmäisin maa | Terveys | Iltalehti.fi

Eli silloin 11 prosentilla Suomessa on ruskeat silmät MUTTA sisältyykö tohon yhteentoista prosenttiin myös ulkomaalaistaustaiset suomalaiset vai tarkoittaako toi että 11 prosenttia supisuomalaisista on ruskeasilmäisiä?

Se sisältää suomalaiset vain, mutta esim ulkomaalaistaustaiseen perheeseen Suomessa syntynyt lapsi lasketaan Suomalaiseksi, eli suoisuomalainen ruskeasilmäinen on aika harvinaisuus! On tosi upean näköistä kun törmää sellaisiin vaaleisiin ruskeasilmäisiin suomalaisiin, ei aina näitä tylsiä vihreitä kuten itselläni ja sinisiä jotka suurinpiirtein kaikilla lapsilla. :D

[QUOTE="hmmm";28686240]On tosi upean näköistä kun törmää sellaisiin vaaleisiin ruskeasilmäisiin suomalaisiin, ei aina näitä tylsiä vihreitä kuten itselläni ja sinisiä jotka suurinpiirtein kaikilla lapsilla. :D[/QUOTE]

Höpöhöpö. Jäänsiniset silmät ja vaalea tukka on kaikkein upein yhdistelmä. Ruskeita silmiä ja tukkia on maapallo pullollaan. Ne eivät säväytä yhtään. Myös vihreät kissamaiset silmät ovat upeat.

• Tykkää
Reactions: Aleksandriel
[QUOTE="Sanna";28686253]Höpöhöpö. Jäänsiniset silmät ja vaalea tukka on kaikkein upein yhdistelmä. Ruskeita silmiä ja tukkia on maapallo pullollaan. Ne eivät säväytä yhtään. Myös vihreät kissamaiset silmät ovat upeat.[/QUOTE]

Mutta me asumme Suomessa, jossa ruskeat silmät vaalealla lapsella on erikoisin. :)
Siniset silmät ja vaalea tukka on kaunis sekin, mutta tuikitavallinen eikä pistä silmään ollenkaan. Älä nyt loukkaannu.

Mutta me asumme Suomessa, jossa ruskeat silmät vaalealla lapsella on erikoisin. :)
Siniset silmät ja vaalea tukka on kaunis sekin, mutta tuikitavallinen eikä pistä silmään ollenkaan. Älä nyt loukkaannu.

Suomi on kohta täynnä ruskeasilmäisiä lapsia. Vaaleatukkaiset (-ihoiset) ja sinisilmäiset kuolevat täältä pian sukupuuttoon.

En minä loukkaannu. Osaan arvostaa suomalaisia piirteitä ja ihailen niitä.

[QUOTE="hmmm";28686240]Se sisältää suomalaiset vain, mutta esim ulkomaalaistaustaiseen perheeseen Suomessa syntynyt lapsi lasketaan Suomalaiseksi, eli suoisuomalainen ruskeasilmäinen on aika harvinaisuus! On tosi upean näköistä kun törmää sellaisiin vaaleisiin ruskeasilmäisiin suomalaisiin, ei aina näitä tylsiä vihreitä kuten itselläni ja sinisiä jotka suurinpiirtein kaikilla lapsilla. :D[/QUOTE]

Enpä nyt sanoisi, että harvinaisuus kuitenkaan. Itse olen perinyt ruskeat silmät äidinisältäni, joka oli kotoisin Pohjanmaalta. Äidilläni, minulla ja sisaruksellani on ruskeat silmät. Kyllä meitä ruskeasilmäisiä suomalaisia aika paljon näkee.

Yhteistyössä