siis jos mies ostaa naiselleen vihkisormuksen niin joutuuko se mies ostamaan sen myös itselleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaa totuus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kertokaa totuus

Vieras
niin ja mikä tää juttu on että naiselle on 2 sormusta; kihla- ja vihkisormus mutta miehellä vaan yksi?

voiko suomessa mennä naimisiin vaan että allekirjoittaa jotkut paperit ilman mitään vihkiseremoniaa??

no kummallakaan ei ole pakko olla vihkisormusta jos ei halua, ilman sormuksiakin siis pääsee naimisiin. mutta näkyy olevan tapana että naiselle ainakin ostetaan sormus.
maistraatti vihkiminen on melkein tuo papereiden allekirjoitus, tahdon ja se on siinä, ei minuutissa hirveesti seremoniaa pidetä

Ei sormukset ole pakollisia. Me ostimme kummallekin vihkisormukset ja maksoimme ne puoliksi, vaikka minun sormus oli jonkin verran kalliimpi. Kihlasormukset oni aikapäivää sitten käyneet pieniksi emmekä olleet käyttäneet niitä.

Ihan pelkällä paperien allekirjoittamisella ei naimisiin pääse, mutta maistraatissa voi asian hoitaa hyvinkin lyhyesti ja yksinkertaisesti. Paikalla täytyy siis parin lisäksi olla henkilö, jolla on oikeus vihkiä ja kaksi todistajaa.

Mies osti minulle ja itselleen kihlasormukset.

Vihkisormukset ostettiin ihan yhteisesti, meillä on käytössä yhteiset rahat joten sormuksia ei vain jompikumpi ostanut vaan ihan yhteisestä taloudesta ne rahat meni :D
Minulla tulee käytössä olemaan kihla- ja vihkisormus, miehen kihlasormus jää käyttämättä ja tilalle tulee vain vihkisormus. Miehen vihkiin on panostettu vähän enempi kuin nykyiseen kihlaan ja vihkisormukseen kaiverretaan kihla- ja hääpäivämäärä.

Siis tässä varmaan nyt sotkee suomalaiset ja amerikkalaiset (hollywoodin tutuksi tekemät) tavat, jotka on erilaisia.

USA: Mies ostaa naiselle kihlasormuksen. Mies ei käytä kihlasormusta. Naimisiinmennessä kummallekin tulee sormus.

Suomi: Mies ja nainen käyttävät kumpikin kihlasormusta, usein ostavat yhdessä ja toisilleen. Vain naiselle tulee vihkisormus.

Nämä siis tavallisimpia käytäntöjä ainakin Etelä-Suomessa. Tosin kuulemani mukaan Suomessakin on alkanut näkyä enemmän vihkisormuksia miehilläkin. Paikallisia eroja on varmasti :)

Yhteistyössä