No oliAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Niinhän se tekee, jos lapsi on alle 6kk, täysimetyksellä eli ei saa mitään muuta kuin tissiä ja kuukautiset eivät ole tulleet vielä kertaakaan. Mut kuten muutkaan ei todellakaan ole 100% suojaus.
Oliko tää sulle uutta tietoa?
Aha, että te kauheesti näistä asioista tiedä.Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:No oliAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Niinhän se tekee, jos lapsi on alle 6kk, täysimetyksellä eli ei saa mitään muuta kuin tissiä ja kuukautiset eivät ole tulleet vielä kertaakaan. Mut kuten muutkaan ei todellakaan ole 100% suojaus.
Mikään suoja ei ole 100%.Alkuperäinen kirjoittaja heh:eipä suojaa ei..terveisin äiti jolla lapset 11kk ikäerolla![]()
Suoja on lyhyemmän aikaa kuin 6kk, ja jos imetyksen "tehoon" alkaa luottaa voipi olla kohta pieni isosisarus. Oliko tää sulle uutta tietoa :OAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Niinhän se tekee, jos lapsi on alle 6kk, täysimetyksellä eli ei saa mitään muuta kuin tissiä ja kuukautiset eivät ole tulleet vielä kertaakaan. Mut kuten muutkaan ei todellakaan ole 100% suojaus.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Aha, että te kauheesti näistä asioista tiedä.Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:No oliAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Niinhän se tekee, jos lapsi on alle 6kk, täysimetyksellä eli ei saa mitään muuta kuin tissiä ja kuukautiset eivät ole tulleet vielä kertaakaan. Mut kuten muutkaan ei todellakaan ole 100% suojaus.
Mulle taas sanottiin ehkäisyneuvolassa, jälkitarkastuksessa, että täysimetys on melko hyvä ehkäisykeino jos tietyt kriteerit täyttyy, ja jos raskaus ei olisi täysi katastrofi.Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:mutta kyllä mulle on aina jälkitarkastuksessa ja synnytysosastollakin sanottu että täysimetyshän ei ole ehkäisykeino.
Alkuperäinen kirjoittaja Jassu:Suoja on lyhyemmän aikaa kuin 6kk, ja jos imetyksen "tehoon" alkaa luottaa voipi olla kohta pieni isosisarus. Oliko tää sulle uutta tietoa :OAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Niinhän se tekee, jos lapsi on alle 6kk, täysimetyksellä eli ei saa mitään muuta kuin tissiä ja kuukautiset eivät ole tulleet vielä kertaakaan. Mut kuten muutkaan ei todellakaan ole 100% suojaus.
Kerrotko missä menin vikaanAlkuperäinen kirjoittaja Hanna:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Aha, että te kauheesti näistä asioista tiedä.Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:No oliAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Niinhän se tekee, jos lapsi on alle 6kk, täysimetyksellä eli ei saa mitään muuta kuin tissiä ja kuukautiset eivät ole tulleet vielä kertaakaan. Mut kuten muutkaan ei todellakaan ole 100% suojaus.
Ensimmäinen kierto on hyvin harvoin ovuloiva kierto. Eikä tarvi tulla kehuskeleen, että kyllä MINÄ vaan tulin raskaaksi siitäkin kierrosta, koska poikkeuksia aina on. Jotku haluaa siltikin ottaa sen riskin, onhan se täälläkin niin monesti huomattu.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tuskin kukaan tietää millon ne ekat kuukautiset synnytyksen jälkeen alkaa, ja ennen niitä on se ovulaatio jolloin tullaan raskaaksi!
Mulla alkoi ekan synnytyksen jälkeen menkat 5 viikkoa synnytyksestä, vaikka täysimetin vauvaa, toisesta alkoi 5 kk kuluttua synnytyksestä...
Mä vähän niinkun luotin tohon tietoon aikanaan, ja imetysten väli mulla oli yötä päivää max. kolme tuntia, joten raskautumisen mahdollisuus oli aikas pieni. Mutta niin se vaan tärppäs kun vauva oli 3kk ikänen...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Niinhän se tekee, jos lapsi on alle 6kk, täysimetyksellä eli ei saa mitään muuta kuin tissiä ja kuukautiset eivät ole tulleet vielä kertaakaan. Mut kuten muutkaan ei todellakaan ole 100% suojaus.
Kaupallinen yhteistyö: Storytel