siis ihan totta, kai tää on vitsi?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toplady
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24530145]lähes jokapaikassa tarjotaan henkilöstölle erilaisia henkilöstöetuuksia eikä niitä yleensä myönnetä tulojen perusteella :attn:[/QUOTE]

miten s-ryhmä ja yksittäiset poliitikot liittyvät toisiinsa? taidat olla joku kansanedustaja itsekin.

[QUOTE="vieras";24530183]saat itse ihan samat ja jopa paremmat etuudet menemällä vaikka töihin s-marketiin...[/QUOTE]

aivan. mutta nää poliitikot tuskin tekee töitä siellä. harvemmin missään muuallakaan. ja palkkaa tulee kuitenkin ihan mukavasti että ne alet tuskin on tarpeen

Joukkoon kuuluu myös tavis duunareita, jotka ovat kunnallispolitiikassa mukana. Niillä ei ole mikään ministerinpalkka, vaan kokouspalkkiot työajan tulojen mentetystä korvaamassa. Mutta juuri niille nämä alennukset ja muut edut ovat korruption aihe. S-ryhmä on suuri mätäpaise suomalaisessa ruokakaupassa lähes monopolisemassa usealla paikkakunnalla puhumattakaan ABC:n ryöstöpolitiikasta, jolla ne ottavat näiden korruptoituneiden kunnanvaltuutettujen avulla parhaat risteyspaikat.

[QUOTE="vieras";24530183]saat itse ihan samat ja jopa paremmat etuudet menemällä vaikka töihin s-marketiin...[/QUOTE]

No se on veilä ok, että henkilöstöllä on joitain etuja ikään kuin palkanlisänä. Mutta tässä on kyse siitä, että hallintoneuvoston jäsenten perheet saavat etuuksia.

ja helsingin kaupungin leivissä olevat poliitikot saavat työmatkaseteleitä, halpoja liikuntamahdollisuuksia ja halpoja aterioita henkilöstöravintoloissa. ihan kauheeta *nyykii maailman epäoikeudenmukaisuutta*

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24530187:
Senkin poliitikko :D

Niin olenki :D

Mutta oikeesti, eihän kuka tahansa poliitikko tuota henksualennusta saa kun marssii Prismaan ja sanoo että moi, mä oon kunnanvaltuutettu se ja se? Eikö se oo vain niille jotka istuvat Osuuskaupan hallintoneuvostossa, ollen niinsanotusti henkilökuntaa? Vai oonko mä käsittänyt ihan väärin? :D

[QUOTE="vieras";24530200]No se on veilä ok, että henkilöstöllä on joitain etuja ikään kuin palkanlisänä. Mutta tässä on kyse siitä, että hallintoneuvoston jäsenten perheet saavat etuuksia.[/QUOTE]

En mäkään henkilöstöä oo...oon henkilöstön perheenjäsen, eli me taviksetkin nautitaan tuosta samasta edusta. Ei se sikariportaan yksinoikeus ole :)

[QUOTE="jepa";24530232]aivan eli toisinsanoen ihmiset jotka ei liity mihinkään millään tavalla saavat alennuksia koska perheessä joku on olevinaan jotain. samantien sitten koko vitun suomelle ne alet niin ollaan sitte tasoissa.[/QUOTE]

Työntekijät, työntekijöiden puolisot (avo- tai avio) sekä kotona asuvat S-etukortin omistavat lapset saavat tuon edun. Selkeä sääntö.

Jos jostain henksualestakin jaksaa alkaa kiukuttelemaan että epistä, kaikille muille sitten kans, niin elo menee varmaan aika vaikeaksi.

s-ryhmä ei ole mikään hyväntekeväisyyslaitos, ihan selvään bisnekseen noi alennukset on. Mitä isommat tulot asiakkaila on, sitä enemmin he tuhlaavat. Toki heidät halutaan saada asiakkaiksi.

Tavallisen rivikansanedustajan palkka ei ole mikään erityisen iso, muutaman hassun tonnin kuukaudessa. Toimitusjohtajien palkat voi kivuta kuukaudessa muutamaan kymppitonniin.

Kuntapäättäjiä on osuuskauppojen johdossa ainakin 452.

Eduskunnasta osuuskauppojen hallinnossa on mukana viidennes eli 39 kansanedustajaa. Osuuskaupan päättäjilleen maksamat palkkiot vaihtelevat satasista tuhansiin euroihin vuodessa. Esimerkiksi kansanedustaja Ben Zyskowicz (kok) sai HOK-Elannon hallintoneuvoston varapuheenjohtajana viime vuonna 21 690 euron palkkiot.

SOK suosittelee kauppoja luopumaan edustajistojen jäsenille myönnettävistä henkilökunta-alennuksista, jotta poliitikot eivät olisi jäävejä kunnallisessa päätöksenteossa. Alennuksista koituu keskimäärin muutamien satojen eurojen hyöty vuodessa.

Kaikki osuuskaupat seinäjokista Eepeetä lukuunottamatta luopuvat edustajiston alennuksista viimeistään ensi vuoden alussa. Sen sijaan hallitusten ja hallintoneuvostojen jäsenet saavat pitää etunsa.

Suomen pienyrittäjät ry on toimittanut Euroopan neuvoston korruptionvastaiselle toimielimelle Grecolle ilmiannon rakenteellisesta korruptiosta Suomen kunnallishallinnossa.

Lähde:
Sunnuntaisuomalainen

Yhteistyössä