Siis ihan oikeastikko nettikaupat saa "valita asiakkaansa" (Minimaailma)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oikeasti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oikeasti

Vieras
Tilasin joku aika sitten nukkekotiin rakennustarvikkeita tai paremminkin sisustustarvikkeita Minimaailmasta. Tilauksesta osan palautin koska tuotteet ei vastanneet odotuksia ja osa tuli väärän värisinä. Ja huom! palautuksen postikulut maksoin itse koska en palauttanut kaikkia tilaamiani tavaroita niin ne käskettiin maksaa itse.
Eilen tein sitten ko. kauppaan uuden tilauksen, maksoin sen ja jäin odottamaan pakettia. Päivällä olin sitten saanut ko. firmalta sähköpostia ettei minulle toimiteta tilaamiani tuotteita koska edelliset ei kelvanneet niin ei varmati kelpaa nämä nytkään tilaamani. ja lopuksi oli pyyntö yrittää ymmärtää yrittäjää ettei rahat mene turhiin postituksiin.

No joo, kyllähän siinä yrittäjälle tulee kuluja kun pakkaa tuotteet ja vie ne postiin, mutta hei, hänellähän on postimyyntiyritys, jossa on tuotteilla palautusoikeus, ja minähän maksan postitus-ja käsittelykulut hänelle, ja tosiaan maksoin palautetun paketin postikulut itse!

[QUOTE="joo";27307472]Mikä tahansa yritys voi, etkä voi sille mitään.[/QUOTE]

En tarkoittanut ihan kirjaimellisesti tuota valita asiakkaansa, pikemminkin että onko tuo mielestänne asiallista/hyväksyttävää toimintaa yritykseltä...

mikä tahansa yritys voi valita asiakkaansa. Kaupat, ravintolat, kuntosalit, baarit, kaikki. Joten ihan laillista toimintaa. Palautus pitäisi nettikaupoissa olla aina ilmaista.

No myyjähän on toiminut vastoin säännöksiä kun on postänyt sinut maksamaan niitä palautuskuluja. Selvähän se on että jos kauppias ei postimyynnin ehtoja pysty hyväksymään niin voi olla ettei kauppa käy..

Onhan isommillakin firmoilla esim elloksella jne mustia listoja jos on paljon lunastamattomia lähetyksiä tai maksamattomia laskuja tms. Mutta vähän eri asia kuin tuo..

On typerää toimintaa yritykseltä.
Laittaisivat tavaroistaan kunnon kuvaukset ja tarkistaisivat lähetykset, niin välttyisivät turhilta palautuksilta.
Taisivat menettää hyvän asiakkaan ihan omaa laiskuuttaan.

[QUOTE="Hei";27307506]On typerää toimintaa yritykseltä.
Laittaisivat tavaroistaan kunnon kuvaukset ja tarkistaisivat lähetykset, niin välttyisivät turhilta palautuksilta.
Taisivat menettää hyvän asiakkaan ihan omaa laiskuuttaan.[/QUOTE]

Heillä puutuu usean tavaran kohdalla esim. mitat ja muut tarkentavat tiedot...

Tylsää vain kuin Suomesta saa niin huonosti nukkekotitavaraa ja heillä on oikeastaan paras valikoima suomalaisista nettikaupoista.

[QUOTE="vieras";27307492]mikä tahansa yritys voi valita asiakkaansa. Kaupat, ravintolat, kuntosalit, baarit, kaikki. Joten ihan laillista toimintaa. Palautus pitäisi nettikaupoissa olla aina ilmaista.[/QUOTE]

Ei taida kuule pitää paikkaansa. Ei saa kieltää vaikkapa somalia tulemasta kauppaan jne. Sääntöjä rikkovia kuntosaliasiakkaita voidaan esim kieltää tulemasta enään,mutta ei niitäsyitä saahatusta vetää

Ei taida kuule pitää paikkaansa. Ei saa kieltää vaikkapa somalia tulemasta kauppaan jne. Sääntöjä rikkovia kuntosaliasiakkaita voidaan esim kieltää tulemasta enään,mutta ei niitäsyitä saahatusta vetää

Kaikki yritykset saavat kyllä valita asiakkaansa. Rasistiset yms. syrjintä syyt ovat sitten erikseen, mutta noin niinkuin periaatteessa tuo minimaailman tyyppi ei ole rikkonut mitenkään lakia, paitsi että palautusten pitäisi olla ilmaisia.

[QUOTE="Hei";27307506]On typerää toimintaa yritykseltä.
Taisivat menettää hyvän asiakkaan ihan omaa laiskuuttaan.[/QUOTE]

Eikä edes vain yhtä!
Minä en ainakaan tuollaisesta puljusta tilaa yhtään mitään.
Mielummin olen sitten vaikka tuunamatta koko nukketaloa tai odottelen ja odottelen niitä kirpparilöytöjä..

On kyllä uskomatonta "palvelua" :O

joo, itsekin taidan minimaailmaa boikotoida nyt. todella perseestä tuollainen käytös.

nukkekoteilijat: hankkikaa ihmeessä paypal-tili, todella helppo hankkia ja käyttää ja pääsette käsiksi ulkomaisten nettikauppojen lisäksi ebayn nukkekotitarvikkeisiin jotka ovat yleensä ihan ÄLYTTÖMÄSTI halvempia kuin suomessa(mutta ihan samaa tavaraa) ja useimmiten postikuluttomiakin.

[QUOTE="hmm";27307607]joo, itsekin taidan minimaailmaa boikotoida nyt. todella perseestä tuollainen käytös.

nukkekoteilijat: hankkikaa ihmeessä paypal-tili, todella helppo hankkia ja käyttää ja pääsette käsiksi ulkomaisten nettikauppojen lisäksi ebayn nukkekotitarvikkeisiin jotka ovat yleensä ihan ÄLYTTÖMÄSTI halvempia kuin suomessa(mutta ihan samaa tavaraa) ja useimmiten postikuluttomiakin.[/QUOTE]

Tuota ebayta minäkin mietin, kävin jo kattelemassakin mutta en sieltä vielä tilannut vaikka muuten ebayta paljonkin käytän...

Myös minä olen saanut huonoa palvelua kyseisestä liikkeestä. Tilasin nukkekodin pöydän, lähettivät rikkinäisen ja laittoivat puolet rahoista takaisin, koska heidän mukaansa pöytä oli hiukan kiero. Se ei ollut hiukan kiero, se oli täysin käyttökelvoton. Eikä ole ainoa tapaus. Pari kertaa olen sinne soittanut, ovat tosi epäystävällisiä.

Mä olen tilannut täältä: http://www.nukketalo.net/shop/ myös tuolta parjatusta minimaailmasta. Sitten olen tilannut myös täältä: http://www.finnaimo.fi
Kaikissa homma toiminut niin kuin pitääkin :)

[QUOTE="a p";27307539]Aattelin huomenna kysästä kuluttaja-asiamieheltä tästä, harmittaa vain että olen poistanut sen sähköpostin jossa käskettiin itse maksaa postikulut jos palautan vain osan tavaroista.[/QUOTE]
Laki taisi muuttua vuoden alusta, että etämyyntifirmat voivat ne palautuspostarit vaatia asiakkaalta, aikaisemmin niiden piti olla ilmaiset. Monet firmat tarjoavat kyllä yhä tuota ilmaista palautusta.

Sellaisia asiakkaita on, jotka tilaavat paljon palauttavat lähes kaiken. Tai tilaavat samaa tuotetta eri versioina ja palauttavat yhtä lukuunottamatta muut. Toki niin saa tehdä, mutta ei siitä kannattavaa bisnestä saa. Tietyt asiakkaat ovat alan nettimyyntifirmojen tiedossa. Meillä ei vielä ole päädytty tuohon, etteikö kaikille kuitenkin myytäisi, mutta on se kieltämättä välillä mielessä käynyt. Tuollainen kuitenkin nostaa turhaan postituskuluja ja jostain ne kulut on otettava.

Kannattaa muutenkin olla aika kriittinen, kun näitä nettikirjoituksia lukee. Aina asia ei ole niin siloinen ja asiakasta sortava kuin alkuperäinen kirjoittaja antaa ymmärtää. En nyt viittaa tämän ketjun ap:een. Tämän taustoista en mitään tiedä.

Yhteistyössä