kummastelen
Onko muka ihmisiä jotka eivät nosta lapsilisää? :O Kiva olisi tietää jotain prosentteja näistä asioista.
Ai sä tarkotit siis, että jättää sen hakematta kokonaan. No en kyllä usko, että sellasia on kovin montaa!Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:Mitäs sä tarkotat ettei nosta? Tarkotko sitä, että ne jättää ne johonkin tilille lojumaan säästöö? No mä tunnen ainakin pari sen verran varakasta (tai olevinaan) että eivät niitä käytä. Ite en kyllä pytyis säästää niitä, kun ne menee kyllä ihan ruokaan yms.
Ohhoh!! Olen aina luullut, että kaikkihan sen lapsilisän ainakin nostavat.Alkuperäinen kirjoittaja mun:yksi tuttu ei nosta lapsilisää... siis ei ole hakenut. eikä hakenut kodinhoidontukeakaan...
Tyhmyyttä sekin tavallaan on,antaisivat sen köyhille tai hyväntekeväisyyteen mielummin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:hienoa, että jotku varakkaat ymmärtää olla nostamatta semmosta tukea, mitä eivät tartte.
Tiesithän, että lapsilisän antaminen kokonaisuudessaan lapsen omaksi ylittää laissamäärätyn rajan, jonka jälkeen pitäisi maksaa lahjaveroa.Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:..laskeskelin,että reilu 10-vuotiaana voidaan ottaa pankkilaina ja neidin varat toimii käsirahana toiselle sijoitusasunnolle..
..elämä on..
niistä pitää sitten maksaa veroa, koska summa ylittää sen verottomana annettavan lahjan summan, ei paljolla, mutta ylittää kuitenkin..kannattaa pienentää se summa, ettei jossain välissä tule ikävää yllätystäAlkuperäinen kirjoittaja Karuski:..laskeskelin,että reilu 10-vuotiaana voidaan ottaa pankkilaina ja neidin varat toimii käsirahana toiselle sijoitusasunnolle..
..elämä on..
Eihän sitä olla lapselle antamassa vaan ostetaan itselle, jos raha on säästetty 10 vuoden ajan lapsen tilille niin silloin se ei ylitä verovapaata summaaAlkuperäinen kirjoittaja Katriina _:Tiesithän, että lapsilisän antaminen kokonaisuudessaan lapsen omaksi ylittää laissamäärätyn rajan, jonka jälkeen pitäisi maksaa lahjaveroa.Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:..laskeskelin,että reilu 10-vuotiaana voidaan ottaa pankkilaina ja neidin varat toimii käsirahana toiselle sijoitusasunnolle..
..elämä on..
Ja jos ne rahat on lapsen tilillä, ei niitä saa mihinkään teidän sijoitusasuntoon käyttää. Ne on silloin lapsen rahoja. Kannattais säästää ne vaan teidän omille tileille, ei tulis mitään ongelmia sitten.Alkuperäinen kirjoittaja muistppa:niistä pitää sitten maksaa veroa, koska summa ylittää sen verottomana annettavan lahjan summan, ei paljolla, mutta ylittää kuitenkin..kannattaa pienentää se summa, ettei jossain välissä tule ikävää yllätystäAlkuperäinen kirjoittaja Karuski:..laskeskelin,että reilu 10-vuotiaana voidaan ottaa pankkilaina ja neidin varat toimii käsirahana toiselle sijoitusasunnolle..
..elämä on..
noin 95? kk saa lahjoittaa toiselle verottomasti, jos antaa enemmän, pitää maksaa lahjaveroa.Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:kun tilillä oolevat varat ylittävät 15 000?, niistä pitää tehdä selvitystä..
Ei pidä paikkaansa. Jos lapsella on sekä isä että äiti ja kumpikin antaa puolet kuukausittaisesta lapsilisästä lapselle, se jää alle sen summan, minkä saa lahjoittaa ilman lahjaveroa.Alkuperäinen kirjoittaja Katriina _:Tiesithän, että lapsilisän antaminen kokonaisuudessaan lapsen omaksi ylittää laissamäärätyn rajan, jonka jälkeen pitäisi maksaa lahjaveroa.
onko se summa silloin ylittänyt sitä lahjaveron summaa?Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:mulle ja mun siskolle on laitettu rahat tileille..eikä ikinä niistä ole mitään mumistu..paitsi,kun isäni osti niillä osakkeita (olin itse lapsi)..isä joutui tekemään selvityksen, miksi lapsen varoja on käytetty väärin..isäni kirjoitti, että kukas ne tyttären opinnot sitten maksaa..asia hyväksyttiin..
Sadan euron kuukausisijoitus pitää lahjoituksen alle verotusrajan, joka nousi 2008 vuoden alussa 4?000 euroon kolmessa vuodessa. Raja on antajakohtainen, joten 3?999 euroa saavat lahjoittaa molemmat vanhemmat ja kuka tahansa muukin.Alkuperäinen kirjoittaja muistppa:niistä pitää sitten maksaa veroa, koska summa ylittää sen verottomana annettavan lahjan summan, ei paljolla, mutta ylittää kuitenkin..kannattaa pienentää se summa, ettei jossain välissä tule ikävää yllätystäAlkuperäinen kirjoittaja Karuski:..laskeskelin,että reilu 10-vuotiaana voidaan ottaa pankkilaina ja neidin varat toimii käsirahana toiselle sijoitusasunnolle..
..elämä on..