Siis eikös mustelmat lapsen säärissä olekin ihan normaaleja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hysteerikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hysteerikko

Vieras
Mä oleen hysteerikko, tiedän. Mutta nyt en saa rauhaa kun hätäännyin nähdessäni lapsen sääret. Toisessa sääressä on 7 pientä mustelmaaa ja toisessa neljä. Lisäksi typy on jo toista kertaa flunssassa lyhyen ajan sisään...

Miksi minä ajattelen heti pahinta, eli leukemiaa, vaikka on ihan normaalia, että lapsi koheltaa ja saa mustelmia ja flunssat nyt vaan tarttuu...

Niin ja muualla mustelmia ei ole.

Meillä on ihan normaalia vaikka olis kokonaan jalat mustina, saadaan herkästi mustelmia koko perhe (mun miestä lukuunottamatta) ja ollaan viel aikamoisia koheltajia kaikki :D

Lapset kaatuvat,konttaavat tavaroiden yli,törmäilevät ties minne.Ne mustelmat on ihan normaaleita,meillä pojalla konteissa aina mustelmia eikä ne mitenkään häntä vaivaa,tuskin edes huomaa kun kolahtaa jonnekkin

jos leukemia niin lapsella olisi muitakin oireita kun mustelmat ja ei ne ensimmäisenä tule :) Meillä lapset, nyt jo 14 ja 16 ja silti vieläkin sääret mustelmillä molemmilla. Kyllä niitä kolhuja tulee äly helposti vaikka ei niin riehaantuisikaan. Ole huoleti

On ihan normaalia. Oman parivuotiaamme sääret ja polvet on ihan mustelmilla pelkästä elämisen riemusta. Huomaa, että lapsille mustelmia tulee yleensä helpommin kuin aikuiselle ja naisille (ja tytöille) helpommin kuin miehille. Joshtuu hormonitoiminnasta. Toisekseen, jos itse koheltaisimme kuin nuo tiitiäisemme, olisimme itsekin enemän tai vähemmän sinipunaisia ;)

Ymmärtääkseni leukemiassa tulee selittämättömiä, suuria mustelmia ympäri kehoa (siis myös vartalolle) ja lapsi on tavallisen flunssan erotuksena hyvin, hyvin vetämätön. Näin ainakin tuttavalapsi oireili.

Alkuperäinen kirjoittaja aletheia:
On ihan normaalia, varsinkin jos lapsi on kova ns. koheltamaan :) Meillä on pojalla sääret koko ajan mustelmilla eikä nuo tytötkään paljon huonommiksi jää :D

Mulla kyllä tulis hätä jos niistä sääristä ei löytyis ainakin 5-6 mustelmaa...

Niin tosiaan, nyt on ollut koko viikon hame tai shortsit päällä! Liekö siksi tullut helpommin sääriin mustelmia.

Mä tarvisin varmastikin rauhoittavan lääkityksen :)

Jäälumipallosta on tullut päähän, tikasta, kivistä, lutkuilla ammuttiin toisiamme reiteen, ties mistä hypittiin ja ties missä kiipeiltiin, kaatuiltiin pyörillä skeiteillä, luistimilla jne jne.

Ihan täysin normaalia, ainakin meillä! Jätkällä taas jo semmoiset kesäkintut. Ja likka oli kanssa pienempänä juurikin samanlainen. Kintut on ku pakanamaan kartta, pienempiä ja isompia mustelmia täynnä :)
Elä huoli, nauti kesästä! (siis jos ei nyt muita mitää oireita ole, niin en olisi ollenkaan huolissaan!) :)

Yhteistyössä