Siis eikö kahvikakkuja saa pakastaa? Joo mun veli on menossa naimisiin ja pyysivät että jos voisin leipoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MITÄH??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MITÄH??

Vieras
muutaman kahvikakun. Mulle sopii, koska tykkään leipoa ja hankkivat tarvikkeet. Veljeni sanoi että niitä kakkuja ei saa pakastaa, koska menevät huonoksi. MITÄH?? Ei kait se maku nyt niin huonoksi mene pakastamisen aikana? Noo ei kait niitä pakko ole pakastaa, mutta mutta kun kakut 5-6 pitäis leipoa edellisenä päivänä. Ja lisäksi pyysivät tekemään 7 juustokakkua, ne toki pitää edellisenä päivänä tehdä. Ja ei leipominen ei ole taakka mulle, vaan teen sen mielellään :)

Juu kyllä tiedän, että säilyy muutaman päivän viileässä. Mutta veljeni on jääräpää joissakin asioissa ja siksi hänen mielestä pitää edellisenä päivänä leipoa :D Sanoin jo että mä en edellisenä päivänä ota noin isoa urakkaa :D

Siis kuivakakkuja? Kyllähän ne säilyy, voit aivan hyvin tehdä ne muutamaa päivää aiemmin. Pakastuksen ja sulatuksen jälkeen saattavat olla vetisiä ja pakastaminen on tosiaan aivan turhaa, kun noinkin säilyväisestä leipomuksesta on kyse.

Meillä ainakin anoppi leipoo esim. maustekakut aina parisen viikkoa ennen joulua, jotta saa ne pakastimeen, koska maut tasoittuvat kuulemma niin paremmin. Ja musta ne kakut ovat hyviä juuri noin tehtynä.

Mistäs se sun veli tietää milloin olet ne leiponut. Eiköhän tuolla ole edellisenä päivånä muutakin tekemistä kuin sua kytätä. 6 kuivakakkua ja 7 juustokakkua olis ainakin itselle ihan liikaa yhdelle päivälle. Tekisin kuivakakut pari päivää aiemmin.

Pakastetuista kakuista tulee sellaisia haperoita ja kuivakkaita, sen takia ei ole suositeltavaa pakastaa jos haluaa että ne on parhaimmillaan tarjotessa.

Tee vaan pari päivää ennen ja säilytä kylmässä. Silloin ne on hyviä ja mehukkaita tarjotessa.

Ehtiikö noi kaikki edes tehdä yhden päivän aikana... Mites juustokakku jos sen tekee irtopohjavuokaan, senhän pitää hyytyä muutama tunti... Tuskin sulla seitsemään irtopohjavuokaa on tai kuutta kuivakakku vuokaa. Jokainen kakku vielä puol tuntii uunissa, jos yksitellen paistaa...

Pakastetuista kakuista tulee sellaisia haperoita ja kuivakkaita, sen takia ei ole suositeltavaa pakastaa jos haluaa että ne on parhaimmillaan tarjotessa.

Tee vaan pari päivää ennen ja säilytä kylmässä. Silloin ne on hyviä ja mehukkaita tarjotessa.

Riippuu kakusta. Mun mielestä voi pakastaakin. Ostaako se veli ne 6 vuokaa, jotta kaikki ehtii paria päivää ennen tehdä? Ite tykkään, että jääkaapissa kakuista tulee helposti liian kosteita, pinta kärsii.

Veljellä on vaan nyt vähän liian tiukat säännöt. Toivoa saa. Jos ei kelpaa niin kuin ap tekee, kannattaa tilata leipomosta kakut.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Kuivakakku säilyy huoneenlämmössä ihan useamman päivän ja kylmässä melkein "ikuisuuden", koska joskus on kuivakakkua löytynyt kylmiön/jääkaapin hyllyltä ja ollut 2-3 viikon "vanhaa", ei mitään heikkoa, täysin syötävää ja ei ole tullut mahatautia, siis ei mitään pöpöjä kakku sisältänyt!

Et voi tehdä 13 kakkua päivässä. Sano että teet juustokakut edellisenä päivänä ja jos veli haluaa ne kuivakakutkin niin ne tulee pakastimen kautta. Tilatkoon konditorista jos ei kelpaa.

Yhteistyössä