Siis eikö muka 6-vuotiaalle saisi antaa Pilttiä välipalaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "turhautunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"turhautunut"

Vieras
Olin tänään menossa 6-vuotiaani kanssa rannalle ja evääksi hän halusi Piltti-hedelmäsosetta. Oltiin kaupassa vauvanruokahyllyllä valitsemassa hänelle mieleitä purkkia, kun vanhempi nainen tuli sanomaan, ettei noin isot lapset vauvanruokaa tarvitse kun vauvoilta loppuu kaupasta ruoka. Kaupassa oli paljon vauvanruokia, joten en usko, että kovin pian loppuu edes kyseinen maku. Kerroin tämän nätisti naiselle, mutta hän vain tuhahti ja lähti pois.

Rannalla kun lapsi alkoi syödä välipalaansa, vieressämme istunut äitikaksikko alkoi kiivaasti puhua. Tonen sanoi näin: "Kylläpäs meidän 2v "Nelli" on niin reipas ja iso tyttö, kun ei hän enään syö mitään pikkulasten ruokia." Siihen toinen: "Ei nuo meidänkään pojat ole enää moneen vuoteen syöneet vaikka ovat vasta 4v ja 5v" Puhuivat kovalla äänellä, että varmasti kuulen ja katsoivat minua. Minä hymyilin vienosti takaisin, jolloin lopettivat.

Mutta mitä mieltä olette, saako Pilttiä antaa 6-vuotiaalle? Täytyy myöntää, että välillä syön niitä myös itse.:ashamed:

No miksi ei saisi? Ihan näppärä välipala sekin on! Itse näin raskausaikana on tullut niitä syötyä.. kuuluu näihin kummallisiin mieltymyksiin. Pyh pah ei muiden puheita aina kannata kuunnella eiköhän sulla ihan hyvinvoiva terve 6v ole vaikka joskus saakin välipalaksi piltin! :D

mäkin syön niitä itse. ihan ravintoterapeutti suositteli, kun allergioiden takia syön niin vähän tuoreita hedelmiä ja vihanneksia.

ihme porukkaa :O kaikesta pitää olla toisia nälvimässä ja arvostelemassa. huh huh. syökää vaan jatkossakin! ota itelles vielä trippi tai muumilimu! ;D

[QUOTE="turhautunut";26528638]Olin tänään menossa 6-vuotiaani kanssa rannalle ja evääksi hän halusi Piltti-hedelmäsosetta. Oltiin kaupassa vauvanruokahyllyllä valitsemassa hänelle mieleitä purkkia, kun vanhempi nainen tuli sanomaan, ettei noin isot lapset vauvanruokaa tarvitse kun vauvoilta loppuu kaupasta ruoka. Kaupassa oli paljon vauvanruokia, joten en usko, että kovin pian loppuu edes kyseinen maku. Kerroin tämän nätisti naiselle, mutta hän vain tuhahti ja lähti pois.

Rannalla kun lapsi alkoi syödä välipalaansa, vieressämme istunut äitikaksikko alkoi kiivaasti puhua. Tonen sanoi näin: "Kylläpäs meidän 2v "Nelli" on niin reipas ja iso tyttö, kun ei hän enään syö mitään pikkulasten ruokia." Siihen toinen: "Ei nuo meidänkään pojat ole enää moneen vuoteen syöneet vaikka ovat vasta 4v ja 5v" Puhuivat kovalla äänellä, että varmasti kuulen ja katsoivat minua. Minä hymyilin vienosti takaisin, jolloin lopettivat.

Mutta mitä mieltä olette, saako Pilttiä antaa 6-vuotiaalle? Täytyy myöntää, että välillä syön niitä myös itse.:ashamed:[/QUOTE]

No voi herranjestas. Ruokaa se on, ei siinä ole mitään mystistä "vauva-ainetta" niin että sitä ei voi aikuinen enää syödä.
Vauvanruoka ei kaupasta lopu, sitä tulee aina lisää. Ja jos yhtäkkiä se purkkihylly tyhjenisikin täysin, niin luulisin, ja toivoisin että suurin osa äideistä ei sentään NIIN uusavuttomia vielä näin 2010-luvullakaan ole ettei osaisi itse tehdä sosetta lapselleen.
Kyllä esim ylioppilaskirjoituksissa, monilla on eväinä Pilttejä. Ja muutenkin helppo ottaa mukaan retkelle jne ja ostetaanhan noita nyt esim kakkujen täytteiksikin!

Piltti on paljon parempi ja terveellisempi välipala kuin esim sokerimurot mitä moni lapsilleen syöttää. Syökää vaan Pilttejä ja lastenruokia ihan huolettomana, meilläkin syödään niitä välipaloiksi ja ostetaan myös jyrsijöille mitä meillä on lemmikkinä.

[QUOTE="vieras";26528734]EI! Ei niissä luojan tähden ole huvin vuoksi ne ikärajat![/QUOTE]

Heh.. eihän ne huvin vuoksi ole, koska esim. laukustani löytyvää päärynä pilttiä ei suositella alle 4kk ikäiselle vauvalle. Sitä voi kuitenkin hyvin syöttää myös 5kk ikäiselle vauvalle. Vai pitääkö 5kk ikäinen jättää ilman ruokaa, koska seuraava ikäraja on muistaakseni vasta 6kk ;) Ja eiköhän 6v ole jo +4kk ikäinen :D

Ei pitäisi muille kuulua. Saattoi ohikulkija(t) ajatella, että olet eines/pilttiruokinnalla vaan muksua pitänyt ja että syötät niitä lämpimän ruuan asemasta. Mutta senkään ei pitäisi kuulua kenellekkään. Tuli sitten pistämään lusikkansa soppaan tai siis pilttiin.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";26528848]Ai niin, sori mä unohdin TAAS että tällä palstalla huumori on täysin tuntematon käsite :ashamed:[/QUOTE]

Taitaa Eräällä pipoa kiristää:kieh:

Yhteistyössä