siis apuaa!! millä mä saan tuon lapsen nukkumaan aamulla pidempään?? mä en ala perkele herää klo 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärtynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärtynyt

Vieras
joka aamu :kieh: en. ei jaksa! viikolla ei voi itse valvoa yhtään,ei siis yhtään hetkeä itselleni koko päivänä! viikonloppuinakin uskaltaa valvoa vaan jos lapsi on isällään, eli 4vrk/kk mulla on muutakin elämää, alkaa jo sieppaaaa! jos tuo nukkuisi edes 7 voisi itse valvoa vielä tunnin illalla ja vaikka lukea tai kattoa töllöä tms,mutta ei niin ei.

-miksi se nyt taas herää 6joka aamu? ärsyttävää, eilenkin riehu koko päivän sinne ilta 18saakka ja se muutama tunti oli sit sellasta rauhallisempaa tekemistä ja silti kukutaan klo6. rasittavaaaa

Meillä alettu heräämään ennen klo7, nyt heräsi jo 6 aikaan :/
Tekee tää tuleva kevät ja valoisammat aamut varmaankin.. Esikoinen alkoi heräilemään myös aikaisemmin keväällä

Meillä ei ainakaan auttanut kuin aika. Ennen nuo isommat heräs aina viimeistään klo06 mutta nykyään nukkuvat lähes poikkeuksetta vähintään seiskaan. Ihan turha oli ja on meillä laittaa lapsia myöhemmin nukkumaan kun sit vaan heräävät väsyneinä. :snotty:

Meillä on 2 poikaa ja molemmat ovat aamuvirkkuja.Meillä herätään joka aamu viimeistään kuudelta...Esikko on nyt 3v10kk ja kuopus ens viikolla 10kk.Olen kokeillut viivyttää illalla nukkumaanmenoa tai jättää esikolta päikkäreitä pois,ei auta mikään.Olen jo sopeutunut siihen että itsekkin menen ysiltä nukkuun ja herään lasten kanssa kukonlaulun aikaan.

Mulla neljä lasta eikä ikinä kukaan heistä ole heräillyt kuuden aikaan.
En tiedä miksi enkä osaa neuvoa, mutta kun olin kotona lasten kanssa emme noudattaneet aikatauluja. Joten voisko siitä johtua.

Ei päikkäreitä kannata kokonaan jättää pois yöunia pidentääkseen jos lapsi tuntuu päikkärinsä kuitenkin tarvitsevan. Usein auttaa kun lyhentää päikkäreitä. Meillä 2v nukkuu enää vain 1,5 h päikkärit maksimissaan ja nukkuu sitten yöllä hyvin. Usein annan nukkua vain tunnin, varsin jos on ollu rento päivä eikä tehty mitään uuvuttavaa. Ilman päikkäreitä illat on huutoa ja lapsi nukkuu levottomasti yliväsyneenä. Pikku päikkärit auttaa jaksamaan muttei syö tunteja yöunilta.

Täällä sama homma.Jossain vaiheessa nukkui poika 2v5kk jopa klo 7.-7.30 mutta nyt taas monta kertaa yössä herättää ja aina kuudelta:( illalla menee nukkumaa klo 21.Päiväunet nukkuu vielä.Ihana vaan kun näköjään vauva samanlainen aamuvirkku.En tajua miksi mun lapset nukkuu niin lyhyesti yöunta ja kaikkea.Me kuitenkin ukon kanssa oltais kovia nukkumaan ja todellakaan en mikään aamuvirkku ole.

Meillä nukuttiin vielä kuukausi sitten jopa yhdeksään asti! Nyt tuollainen aamu on pelkkä haave vaan, kuopus herää 5-6 aikaan.. Esikoinen kyllä nukkuis pitempäänkin, mutta herää aina kuopuksen kiljuntaan. Kuopus on sen verran pieni, että en ala päiväunia lyhenteleen. Kai se on ootettava vaan ja toivoa parasta :)

Meillä herää tuo juniori klo.5. Tänäkin aamuna kiukkusi sängyssä siihen aikaan. Meillä on kumpikin lapsi olleet aamuvirkkuja aina ja illalla menevät ajoissa nukkumaan. Meillä on säännöllinen päivärytmi josta pidetään kiinni ja päiväunet nukutaan. Ulkoillaan kaksi kertaa päivässä jne. Meillä lapset nukkuu erittäin huonosti jos heidän antaa valvoa yli 21. Silloin he heräilevät yöllä useita kertoja itkemään ja yö on todella levoton. Kokeiltu on. Pitää vaan hyväksyä se tosiasia, että toiset lapset ovat aamuvirkkuja ja illlan torkkuja. On muuten tutkittu, että viisaat ihmiset tarvitsevat vähemmän unta =)

Päikkärit pois. Ja anna valvoa illalla myöhempään.
Näitä(kin) pitäis miettiä silloin, kun niitä lapsia haluaa, pitäis tajuta, että niistä on vastuu 24/7. Ei lapsista ole vapaata.
Mä olen herännyt aina ennen kuutta navettaan, vaikka olisin yöllä herännyt vauvan kanssa montakin kertaa. Maanviljelijöillä ei ole mahdollisuutta 3vuoden hoitovapaaseen. Me saadaan nuorimmainen nukkumaan n. 22.30-23 ja omissa ilta toimissa menee aikaa lähemmäs 24. Aamulla kello soi viim. 5.45. Pakko on jaksaa, vaikka ei jaksaisikaan. Mitenköhän sun käy, kun pitää töihin mennä..

meillä ennen nukku yhdeksään mutta kiitoksia näiden kirkkaiden ilmojen jipii 7ltä taas ylös.
Se on laitetta extra pimenny lakana ikkunan eteen ettei huoneesta tuu liian valosa aikasin.

voisko se ap sullakin auttaa et pimentäisit huonetta jollakin keinoin.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Näitä(kin) pitäis miettiä silloin, kun niitä lapsia haluaa, pitäis tajuta, että niistä on vastuu 24/7. Ei lapsista ole vapaata.
Mä olen herännyt aina ennen kuutta navettaan, vaikka olisin yöllä herännyt vauvan kanssa montakin kertaa. Maanviljelijöillä ei ole mahdollisuutta 3vuoden hoitovapaaseen. Me saadaan nuorimmainen nukkumaan n. 22.30-23 ja omissa ilta toimissa menee aikaa lähemmäs 24. Aamulla kello soi viim. 5.45. Pakko on jaksaa, vaikka ei jaksaisikaan. Mitenköhän sun käy, kun pitää töihin mennä..

Ei kyllä auta pitempään valvottamiset!!!!!!ja päiväunien jättäminen pois, vaan pahentaa asiaa- lapsi illalla niin yliväsynyt, että nukkuu yönkin todella huonosti.

Mitäs jos hankkisit pimennysverhot lapsen huoneeseen? Sekin vois auttaa nukkumaan pidempään kun on huone pimeä.

Päikkärit pois myös. Meillä keskimmäinen lapsi jos nukkuu päikkärit, niin seuraavana aamuna tietää että hän herää aikaisemmin. Meillä ei kuitenkaan kukaan (onneksi) herää noin aikaisin aamulla. Lapsia kolme 1-3-5v. Nukkuvat 21-08. Pienin nukkuu jopa kahdet päikkärit vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja mii:

Ei kyllä auta pitempään valvottamiset!!!!!!ja päiväunien jättäminen pois, vaan pahentaa asiaa- lapsi illalla niin yliväsynyt, että nukkuu yönkin todella huonosti.

Kun päikkärit jättää pois, illalla mennään aikaisemmin nukkumaan ja unta riittää silti pidempään.

Joo pimennysverhot ja lapsi nukkumaan about 22. Kyllä pikkuhiljaa lapsen rytmi siirtyy ja alkaa nukkua pidempään. Mutta siis osta todellakin ihan oikeat pimennysverhot vielä lisäksi, eivaan jotkut tummat. Piemmysverhoilla päivänvalo ei pääse yhtään huoneeseen sisälle.

Meillä poika nukku talvella, kun oli vielä kaamos, jopa 10.30 aamuisin, vaikka laittoi joka ilta viimeistään 21 nukkumaan.
Nyt, kun aurinko nousee jo varhain niin poika herää 7 jälkeen. Ja minusta jo se on tuskaa. Eikä nukahda illalla edelleenkään ennen 21. Ennen nukku päiväunetki vasta puoli 2 aikaan, nyt saa laittaa jo ennen 12 nukkumaan.
Haluaisin niin takaisin tuohon 10.30 rytmiin ;)
Mutta toisaalta, jos tässä pian töihin menis, niin tää rytmi olis ihan hyvä. Hei ja kesäaikahan vaihtuu pian! ;) Sithän ap:n poika nukkuu jo 7ään :D

*muoks* ja meillä on nuo ihan oikeat pimennysverhot!

Yhteistyössä