Siis apua! Voiko tämän vielä laittaa niska-hartiaseudun "jumituksen" piikkiin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onko muilla ollut?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onko muilla ollut?

Vieras
Nuo on siis olleet jumissa jo vähän aikaa, mutta nyt monen päivän kovan päänsäryn lisäksi alkaa huulet puutumaan... :o Voko tätä enää laittaa tuon piikkiin, vai pitäskö oikein lähtee lekurille...? Mullakin niska-hartiaseudun lihakset tämän tästä vaivaa, mutta ei mulla sentään ennen huulet oo puutuneet... :/

Voi puutua, pistellä, kolottaa, jumittaa, kiristää, särkeä, tehdä tinnitusta, lukittaa korvat, huimata, aiheuttaa unettomuutta, tehdä ruokahaluttomuutta yms. jos niskat jumissa.

Mull on aina kans et naama ja jopa huulet puuttuu ku niskat ja hartiat on tarpeeks jumissa. Voithan toki käydä hierojalla tai lääkärillä ni saat selvyyden. Itse olen käyny monesti lääkärissä et ovat antaneet sen piikin et laukasee lihasjumeja..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onhan se mahdollista. Mulla taas on korvasärkyä päänsäryn lisäksi, kun jumittaa. Menepä hierojalle niin selviää, lähteekö puutuminen :)

mulla kans tulee korvasärkyä ja joskus jopa tuntuu että on hankala nielaista.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onhan se mahdollista. Mulla taas on korvasärkyä päänsäryn lisäksi, kun jumittaa. Menepä hierojalle niin selviää, lähteekö puutuminen :)

mulla kans tulee korvasärkyä ja joskus jopa tuntuu että on hankala nielaista.

ai niin, kävin siis myös korvalääkärissä mutta ei löytyny korvista tai nielusta mitään vikaa.

Mulla kanssa niskajumi aiheuttaa ihan laidasta laitaan kaikenlaista. Tuota leuan/alahuulen puutumista tuli myös kerran ja säikähdin sitä ihan tosissaan, mutta sitten kun varmistuin ettei ole kyseessä mikään ms-tauti vaan yksinkertaisesti lihasjumi, unohtui sen puutumisen tarkkailu. Voi olla, että sitä on ollut sen jälkeenkin, mutten ole kiinnittänyt huomiota.

Mutta ruokahaluttomuutta mullakin aiheuttaa nää jumitukset! Kun tuntuu, että on niin jumissa jo kaulakin, niin ei vaan tee mieli syödä...lisäksi kun lykkää välillä närästyksen kaveriksi, siinä sitä sitten ollaankin....

kannattaa tarkistuttaa erityisesti purenta(-->purentaongelmiin erikoistunut hamppilääkäri tietää parhaiten...) purentaongelmat heijastuvat usein niska-ja hartiakipuina, kasvokipuina, leukaperien kipuiluna jne ja myös toisin päin.

Yhteistyössä