siirsin toisesta ketjusta tähän..raha-asiaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

varaton

Vieras

minäki olen yöuneni jo menettäny kun raha asiat pyörii mielessä. velkaa on kertyny todella paljon ja pelkään jo hakea postiakin kun uutta laskua pukkaa eikä entisiäkään voi maksaa. omaa tyhmyyttä tähän olen ehkä joutunu, mutta miehellä luottotiedot menneet jo aikaa sitten ja kun jotaki on ostettu velaksi minun nimiin ja lomautus oli muutaman kuukauden päällä niin meni sitten minunki luottotiedot. auto haetaan huomena pois ja veronpalautukset menee ulosottoon. kaks pientä lasta on ja minä kotona. mies normipalkkasessa työssä. ajattelin opiskelujani jatkaa kun äitiysloma loppuu niin oppisopimuksella, mutta meneeköhän siitäkin "palkasta" ulosottoon rahat..?miten haen sitä velkasaneerausta??ja mitä siinä otetaan huomioon? kattelin koneelta takuusäätiöhommasta ja tulostinki laput sieltä valmiiksi, mutta mitään en saa tehtyä. tavallaan olen niin masentunukki ja haluaisin unohtaa kaikki laskut edes hetkeksi.
kumpaa kannattais hakea, takuusäätiö juttua vai velkasaneerausta? en kestä enää tätä miettimistä. :(

Oletko jonossa velkaneuvojalle? Jos et, ota ensin selvää tuosta velkaneuvojasta. Takuusäätiön sivuilta voit katsoa täytättekö kys. palvelun edellytykset. Yritä jaksaa kirjata kaikki velat yhdelle paperille. Kirjoita ylös kaikkien velkojen tiedot; laina-aika, korko, lainan pääoma jne. Laita yhteen mappiin kaikki lainapaperit. Etsi kaikki erääntyneet laskut ja kirjaa nekin ylös. Yritä päästä velkaneuvojalle. Ota tuo kansio sinne mukaan!

Tsemppiä!

iso hali =)

tiedän mistä puhut
meillä lähes tai jopa melkein sama tilanne mieheltä meni yritys mä olin kotona
mies aloitti koulun mä pääsin osa-aika työhön eka meni ukon luottotiedot myöhemmin mun
3 lasta. mies pääsi töihin multa loppu työt =(
velkaneuvojalla käytiin ja käy sinäkin jos et ole käynyt toisin meitä eivät auttaneet.. vaelkasaneeraukseen todella vaikea päästä pitää olla säännölliset tulot mies ollut nyt töissä 4kk eikä meillä toistaseks mahdollisuutta ja talven ajan työttömänä kun sellainen työ jos ei uutta kehitele talven ajaksi.
myös täältä veronpalautukset menee ulosottoon..huoh

Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Oletko jonossa velkaneuvojalle? Jos et, ota ensin selvää tuosta velkaneuvojasta. Takuusäätiön sivuilta voit katsoa täytättekö kys. palvelun edellytykset. Yritä jaksaa kirjata kaikki velat yhdelle paperille. Kirjoita ylös kaikkien velkojen tiedot; laina-aika, korko, lainan pääoma jne. Laita yhteen mappiin kaikki lainapaperit. Etsi kaikki erääntyneet laskut ja kirjaa nekin ylös. Yritä päästä velkaneuvojalle. Ota tuo kansio sinne mukaan!

Tsemppiä!

en ole jonossa velkaneuvojalle. takuusäätiöstä luin kyllä suurinpiirtein niitä asioita. pääseekö velkaneuvojan kautta jompaankumpaan sitten, joko velkasaneeraukseen tai takuusäätiön takaukseen?
se on vaan yhtä tuskaa alkaa käymään läpi sitä valtavaa laskujen määrää ja tuntuu etten jaksa sitä yksin tehdä..mutta yritämpä jotaki. olis valmiina kymmenisen sivua takuusäätiölappuja tuossa mitä tulosti alkukuusta ja vieläkään en ole niihin koskenukkaan. :(

niin ja sit tuli tää vaihe kun en uskaltanut hakee enään postia se ahdistus oli kamala siellä saatto hyvinkin olla 10-20 eri laskua tai kun oli vaan pakko hakee niin niitä kirjeitä ei aukastu.

tää alko helpottaan kun mies pääsi töissä ja mäkin sillon vielä töissä perintään saatiin jotain maksettua ja muitakin laskuja mut nyt kun jouduin työttömäks ja ukko pian niin kyllä ressiä pukkaa varmaan noi muutkin perintä laskut lähtee ulosottoon..ja sitten vielä se joulu =(

Alkuperäinen kirjoittaja mä samassa jamassa:
iso hali =)

tiedän mistä puhut
meillä lähes tai jopa melkein sama tilanne mieheltä meni yritys mä olin kotona
mies aloitti koulun mä pääsin osa-aika työhön eka meni ukon luottotiedot myöhemmin mun
3 lasta. mies pääsi töihin multa loppu työt =(
velkaneuvojalla käytiin ja käy sinäkin jos et ole käynyt toisin meitä eivät auttaneet.. vaelkasaneeraukseen todella vaikea päästä pitää olla säännölliset tulot mies ollut nyt töissä 4kk eikä meillä toistaseks mahdollisuutta ja talven ajan työttömänä kun sellainen työ jos ei uutta kehitele talven ajaksi.
myös täältä veronpalautukset menee ulosottoon..huoh[/quote

joulun alla olis just tullu tuo veronpalautuski ja siitä olis ollu niin kovasti apua meille, mutta tämä toinen kerta kun en saa niitä.mies sais paljon enemmän mutta sillä menny jo ajat sitten ulosottoon kaikki. nyt on tasaantunu tulot sillälailla että miehen lomautus loppunut eikä uutta ole näköpiirissä. minä edelleen kotona, jos en pääse oppisopimuksella jonnekkin ( pelottaa vaan että ne vie niistäkin vähistä varoista jotaki eikä jää päiväkotimaksuihin ym. ). mieheltä menee ulosottoon se yks kolmasosa jo muutenki.
tuntuu että kaikki kaatuu niskaan eikä kellekkään voi puhua asioista kun niin hävettää :( tuntuu että missään ei ole enää mitään järkeä kun on luottotiedot menny ja velkaa ihan mahoton.
tsemppiä teille kans ja koitetaan jaksaa jotenki!

niin ja sit tuli tää vaihe kun en uskaltanut hakee enään postia se ahdistus oli kamala siellä saatto hyvinkin olla 10-20 eri laskua tai kun oli vaan pakko hakee niin niitä kirjeitä ei aukastu.

tää alko helpottaan kun mies pääsi töissä ja mäkin sillon vielä töissä perintään saatiin jotain maksettua ja muitakin laskuja mut nyt kun jouduin työttömäks ja ukko pian niin kyllä ressiä pukkaa varmaan noi muutkin perintä laskut lähtee ulosottoon..ja sitten vielä se joulu =(

ei kovin hyvä joulu ole odotettavissa :( mullaki just se postin hakeminen ja jos saa haettua sen postin niin sinne vaan kasaan kaikki avaamattomana. tuntuu turhalta soitellakkaan niihin ja sopia asioista ( olen aluksi yrittäny ) kun ei voi sanoa että maksan sillon ja sillon kun en kuitenkaan voi maksaa. vuokrarästejäki on jo melkeen 2000e :( saa nähä millon sanovat vuokrasopimuksen irti. sinne olen kuitenki soittanu ja sopinu että yritetään maksaa jotenki..

mä olin vuosi sitten ihan tuskissani itkin ja aattelin ettei missään oo mitään järkee ku vähästäkin viedään. mies ois viime vuonna saanu 860e veronpalautusta ja se ois pelastanut kaikki mutta eihän me sit edes nähty sitä rahaa sama tänä vuonna edessä molemmilla.(no onnex ei oo nyt ihan kovin isoja mut semmonen kiva summa kuitenkin)
päivä kerrallaan kesällä uhrattiin jo vähän rahaa et päästiin lasten kans lomalle (edellis kesänä ei missään)
velkaa on paljon,luottotiedot mennyt mutta ei vaan parane ku mennä päivä kerrallaan..
me asutaan vuokralla eli bye bye oma talo =( =(

äitilleni oon puhunut ja diagoniassa mutta muuten en oo puhunut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ei kovin hyvä joulu ole odotettavissa :( mullaki just se postin hakeminen ja jos saa haettua sen postin niin sinne vaan kasaan kaikki avaamattomana. tuntuu turhalta soitellakkaan niihin ja sopia asioista ( olen aluksi yrittäny ) kun ei voi sanoa että maksan sillon ja sillon kun en kuitenkaan voi maksaa. vuokrarästejäki on jo melkeen 2000e :( saa nähä millon sanovat vuokrasopimuksen irti. sinne olen kuitenki soittanu ja sopinu että yritetään maksaa jotenki..

noi sun jutut kuulostaa niiin tutulta
ootko sossuun/diagoniaan ottanut yhteyttä??
meillä esim diagonia autto 3kk auton erämaksun maksussa kun oli jo päivämäärä sille koska hakevat pois samoiten mun 3kk kännykkälaskut maksoivat kun meinasivat liittymän sulkea.

sama juttu myös tuo että alussa aktiivisesti soitti ja siirteli eräpäiviä mutta sitten se meni siihen että siirteli ja koitti hankkia lisä aikaa vaikka tiesi ettei sillon mitään rahaa olis eikä pysty maksaan. ja sitten ei enään ees jaksanut sillä siitä soittamisesta ja jonottelusta niin kännykkälaskut nousi pilviin ja muutenkin oli tiukkaa maksaa niitä. ja sit se ettei enään kehdannut olin monesti soittanut ja aina luvannut maksaa enkä kuitenkaan maksanut =(

mutta siinä kyllä huomas kun joillekkin selitti niit jotku ymmärsi ja saatto antaa 1-2kk maksuaikaa toiset eivät joustaneet ja piti lähes heti olla maksamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

noi sun jutut kuulostaa niiin tutulta
ootko sossuun/diagoniaan ottanut yhteyttä??
meillä esim diagonia autto 3kk auton erämaksun maksussa kun oli jo päivämäärä sille koska hakevat pois samoiten mun 3kk kännykkälaskut maksoivat kun meinasivat liittymän sulkea.

sama juttu myös tuo että alussa aktiivisesti soitti ja siirteli eräpäiviä mutta sitten se meni siihen että siirteli ja koitti hankkia lisä aikaa vaikka tiesi ettei sillon mitään rahaa olis eikä pysty maksaan. ja sitten ei enään ees jaksanut sillä siitä soittamisesta ja jonottelusta niin kännykkälaskut nousi pilviin ja muutenkin oli tiukkaa maksaa niitä. ja sit se ettei enään kehdannut olin monesti soittanut ja aina luvannut maksaa enkä kuitenkaan maksanut =(

mutta siinä kyllä huomas kun joillekkin selitti niit jotku ymmärsi ja saatto antaa 1-2kk maksuaikaa toiset eivät joustaneet ja piti lähes heti olla maksamassa.

kyllä ne jotkut ymmärtää velkojista mutta ei kaikki läheskään. ja ihan tosi homma että puhelinlaskut ihan mahottomat ku on yrittäny soittaa ja sopia ja soittaa ja sopia..siinä sitten taio jostaki vielä rahat kauheisiin puhelinlaskuihin. jotku numerot vielä on niin pirun kalliita. totta ne vasiten vähävarasilta ottaa vielä enemmän.
sossu ei auta. yhen 200euron sähkölaskun on maksanut ilman että tarvi sitä takasin maksaa ja sillonki vain siksi kun sähköt oli jo poikki :( diakonissaan olen ollut yhteydessä yhden kerran ja he auttovat sen verran että maksoivat yhden kuun vuokran. enempää en ole kehannu soittaakaan.
auton eriä ei sossu eikä kukaan muukaan oikeen ota huomioon, joten nyt on menny niin että auto huomena haetaan ja siitäki pamahtaa "mukava" velka lisäksi. en halua ees kuvitella velkojen loppusummaa. :(((

Yhteistyössä