Siirroista aina puhdasta negaa, kohtalotovereita?

Hei!

Meillä samoja ongelmia. Kolme tuoresiirtoa (IVF) takana ja kaksi PASia. Ihan puhtaita negoja jokaisen tuloksena.

Minulle ei ole ehdotettu mitään muuta punktion jälkeen kuin progesteronia, jota olen ottanut 600mg päivässä. Jotain muuta haluaisin viimeiseen ilmaiseen julkiseen yritykseen mutta pelkäänpä pahoin, että en sitä ainakaan helpolla saa.

Viimeisimmässä siirrossa otin omin nokkineni aspiriinia neljäsosapillerin verran päivässä ja nautin silloin tällöin lasin punkkua. Eipä auttanut. Monivitamiinia olen syönyt jo pitkään. Syön myös auringonkukansiemenen alkioita (E-vitamiinin lähde), kalaöljyä ja omega6 rasvahappoja. Kaikkea on kokeiltu..

Akupunktiossa olen myös käynyt mutta se oli niin kummallinen kokemus, että sai jäädä siihen.

Seuraava hoito (pitkä IVF) alkaa syyskuun alussa ja siihen tuntuu olevan ikuisuus...

Melko toivoton olo mutta niin se on aina, negan jälkeen (sain virallisen tuloksen viimeisimmästä siirrosta tänään).
 
:hug: marinatar Samassa onnettomassa kerhossa täälläkin...mulla nyt "vasta" kolme siirtoo tehty joista 2 tuoresiirtoja, mutta joka kerralla siirretty kaks alkioo. Viimeks pas:issa oli mukana disperiinit ja kortisonitkin, aina yhtä hohtavan valkonen nega. Kolmas ivf on enskuun puolivälissä ja otan mukaan vielä sen synarelan ja syön jo nyt runsaasti e-vitamiinia endon takia. Ja tietysti monivitamiinit löytyy.
 
Risupesä: Oisko ollut niin, että silloin alussa taisi olla vatsavaivoja...Hmmm...en muista, kun olen syönyt isoja e-vitamiiniannoksia alkutalvesta 2009 alkaen eli aika pitkään jo. Mutta mulla e-vitamiinien jälkeen menkkaoireet ja endokivut on helpottaneet ja siitä on tosiaan ihan tutkimusnäyttöäkin kipujen osalta olemassa. Noita e-vitamiineja muistaakseni suositeltiin syötäväksi ruuan päälle, niin ei käy vatsaan - näin muistelisin. Ja en siis syö niitä tyhjään masuun.
 
Nostelen nyt urakalla näitä vanhoja ketjuja... nykysin on ollu paljo juttua jostain gonapeptylistä?! Onko kellään jolla aiemmin aina negaa, tullu tällä tulosta???? Kaikkia mahdollisia muitakin "kiinnittymiskikkoja" jos niitä nyt viime vuosina jotain muitakin uusia on tullu, otettas riemulla vastaan....
 
Tässä huuto väliin tuolta toiselta listalta. Mulla on ollut neljästä ivf:stä kahdessa viimeisessä Pregnyl-tuki, eli irrotuspiikin jälkeen pistelen itseeni Pregnyliä vielä kolme tai neljä kertaa kolmen päivän välein piiniksellä. Pregnylin raskaushormoni tekee sen, että kohdun limakalvo ei rupea rapistumaan normaaliaikataulussa, vaan alkion kiinnittyminen on mahdollista pitempään. Piinis venyy vastaavasti joillakin päivillä, koska Pregnyl antaa valeplussaa, ja testaaminen on mahdollista samasta syystä vasta ihan lopussa.

Kolmannesta ivf:stä aikanaan lähti raskaus ja syntyi yksi lapsi (aksi alkiota siirrettiin, toisesta tuulimuna), eli siitä ensimmäisestä Pregnyl-tuetusta siirrosta. Nyt tosin tehtiin toinen, josta nega. Tuo Gonapeptyl vaikuttaa ymmärtääkseni ihan samoin, että kohdun limakalvo pysyy pitempään vastaanottavaisena.

Olen vähän kuullut tarinoita siitä, miten erityisesti julkisella ei tällaisia tuki-Pregnyleitä tai Gonapeptyleitä paljon harrasteta, vaan hoitoja tehdään kaikille samalla kaavalla. Yksityisillä klinikoilla tämä on kyllä käytössä eri paikoissa.

Ja sit kannattaa kysellä pidemmän alkionviljelyn perään. Meillä ainakin alkioista useat näyttävät paripäiväisinä hyviltä, kolmipäiväisinä niistä on suurin osa kupsahtanut ja siitä eteenpäin käyttäytyvät arvaamattomasti. Viimeksi tehtiin pitkä viljely, ja kaksi nelipäiväisinä ehdottomasti parhaimman näköistä alkiota kupsahtivat molemmat seuraavan yön aikana pilalle. Jos teille tehdään kahden päivän viljelyllä siirtoja toisen perään eikä tulosta synny, niin alkioissa voi olla vikaa, joka ei siinä kahdessa vaivaisessa päivässä käy ilmi.
 
Kiitos vastauksesta Aleksa2 :) kai sitä sit vois tänkin lisän vielä pyytää jatkossa, kun ainakin tuoresiirtojen jälkeen vuoto on aina alkanu jo lugen läpi, viimesimmässä jo pp10.. vaikka eipä se tietenkään siihen auta jos alkiot on elinkyvyttömiä rupuja.. ja niitä pitkiä viljelyjä pelkää ettei sit jäis enää ikinä mitään siirrettävää :( vaikka kai niille samoin siellä kohdussakin kävis. Kerran on tehty pas, ja molemmat selvis siirtoon ja sanottiin huippuluokkasiks...mut ei niitäkään kai paria päivää pidempään oltu sillon ennen pakastusta viljelty ja ei se ulkonäkökään kaikkee kerro sillon 2 päiväsenä.
Joskus oli jotain juttua/pohdintaa että kehittyykö alkiot paremmin luonnollisessa ympäristössä vai onko se ihan sama....tarvii varmaan siitäkin alkaa hakee tietoo.
 
Onko kukaan tämmösestä vielä kuullu, mitä löysin toiselta palstalta?

"Uusi hoitomuoto on tarkoitettu juuri tähän heikkolaatuisiin soluihin. Kasvatus tehdään clomifen tableteilla ilman Gonal-f piikkejä. Pitkä kasvatusaika ja lopuksi menopur piikit. Loppu menee kuten normaali ICSI."
"Uusi hoitomuoto kuulemma 3 kertaa tehokkaampi kuin normi ICSI."


Luultavasti myös normi IVF käy jos siittiöt hyviä?
Tätähän pitää kysyä jos vielä joutuu 4. hoitoon.....
 
Mä tulen valamaan uskoa muihin pitkän tien kävijöihin, meillä toisen lapsen toi vasta kuudes ICSI, 13. siirto ja 21. alkio! Mulla oli lopussa tosi paljon lääkkeitä vaikkei varsinaista syytä kiinnittymättömyydelle ollut, oli kortisoni koko kierron, verenohennuspiikit, gonapeptyl, luget ym. Mitään ei kokeiltu tärppikierrossa ekaa kertaa vaan nää kaikki oli erilaisina komboina kokeiltu jo aiemmin, useat moneen kertaan. Ei vieläkään tietoa, mikä oli erilailla. Varmaan se aloitettu adoptioneuvonta ja "hermoilemattomuus" sitten (huom, mustaa huumoria). :p
 

Yhteistyössä