siirretty laskettuaikaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masu87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masu87

Vieras
Sellaista olisin udellut, että onko muilla siirretty laskettua aikaa ultrassa. kumpi laskettu aika on pitänyt paikkaansa, kuukautisten vai ultran mukaan annettu?

Meillä siirsivät pari viikkoa edemmäs rakenne ultrassa. nyt viikkoja 37 ja kuukautisten mukaan 39.
Meinasivat neuvolassa että masussa on jo iso vauva. mua epäilyttää tuo laskettuaika, koska kohtu menny nyt kokoajan yläkäyrillä (sf 38 viikolla36)ja liikkeitä rupesin tuntemaan näitten viikkojen mukaan jo viikolla 16 ja ensisynnyttäjä olen.
kertokaahan kokemuksia ja mielipiteitä..

Hei!
Minulla siirrettiin ultrassa aikaa viikolla aikaisemmaksi, iso vauva kuulemma.
Syntyi sitten 8 päivää yli tämän lasketun ajan, joten se kuukautisten mukaan laskettuaika piti paikkansa. Ja pojun syntymäpaino oli 3750, ihan normi meidän vauvoista. ( kaksi yli nelikiloista ja kaksi alle nelikiloista)

Mulla kävi esikoisesta niin, että kuukautisten mukaan La olisi olut 9.6, mutta ultrassa muuttui La 13.6. Tyttö kuitenkin syntyi sitten 4.6, eli lähemmäksi kuukautisten mukaista mentiin. Kuitenkin koko loppuraskaus katsottiin toi ultranmukaisen lasketunajan mukaan.

Tuota sf mittaa ei varsinaisesti kannata kytätä ja verrata la:n. Sillä sf mitta kertoo vaan sen että lapsi kasvaa tasaisesti eikä hänen kasvuun tule yhtäkkiä nousuja tai laskuja. Parasta on kun sf mitta kasvaa koko ajan tasaisesti. Oma pituutesi/kokosi vaikuttavat myös sf-mittaan. Oletko lyhyt/pitkä, lyhytselkä, kohdunasento yms.

Tuon lasketunajan siirtäminen ultran jälkeen on aika normaalia. Jos heitto menkkoihin on yli 7pv yleensä la muutetaan. Sinulla la on siirretty kaksi viikkoa joten se on silloin se minkä mukaan mennään loppuraskaus, koska sikiön koko mahassa on vastannut niitä viikkoja eikä menkkojen mukaan laskettuja.

Ensimmäinen, eli np-ultra on hyvin tarkka. Minä luottaisin enemmän siihen, kuin menkoista laskemiseen. Meillä tyttö syntyi rv 40 ja painoi 2500g. Moni ihmetteli, että oltiinkohan laskettu oikein, kun oli niin pieni. me ollaan mieheni kanssa molemmat oltu syntyessämme aika pieniä. Ihmiset ovat erikokoisia ja näköisiä, myös äidin liikunnalliset ja ruokailutottumukset vaikuttaa lapsen kokoon ihan yhtä paljon kuin geenitkin. Sf- mitan mukaan tytön olisi pitänyt olla 3500g, mutta aika kauaksi jäi..

Moi!

Meillä tiedettiin hedelmöitysajankohta eli sen mukaan laskettuaika oli 26.7 (kuukautisten mukaan olisi ollut 25.7.) np-ultran mukaan oli 21.7 ja vauva syntyi 3.8. Eli ei noi ultrat välttämättä sitä osaa oikeammin kertoa,kuin mikään muukaan, vauva tulee sitten kun on valmis.

Yhteistyössä