Siirille!

Oletko uusperheen äiti, ydinperheen äiti, yksinhuoltaja vai mikä?
En jaksa nyt käydä läpi kaikkia ketjuja, joten kysyn näin suoraan.
Sun kommentit on vähintäänkin lapsellisen ja typerän tietämättömiä \|O
Sinä varmasti rakastat ihan kaikkia maailman lapsia samalla tavalla ja miehissä ei koskaan ole mitään vikaa, tai ehkä vähän kuitenkin, mutta; NE KAMALAT UUDET VAIMOT :eek: :eek: :eek:
Kaikkia katkeria ex-vaimoja nyppii uusissa vaimoissa just se että ukko ei enää hypi exän pillin mukaan niinku usein eron jälkeen, vaan nykyinen vaimo ja hänen mielipiteensä tulee ennen exää :kieh: :kieh: :kieh:
Voi voi ja lämmin leipä ja ELÄMÄ ON!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.09.2006 klo 14:10 äippä kirjoitti:
Kaikkia katkeria ex-vaimoja nyppii uusissa vaimoissa just se että ukko ei enää hypi exän pillin mukaan niinku usein eron jälkeen, vaan nykyinen vaimo ja hänen mielipiteensä tulee ennen exää :kieh: :kieh: :kieh:
Niinpä. Minun mieheni ex oikein syytti miestäni siitä, että mies tanssii minun pillini mukaan, kun ei tehnytkään niinkuin ex tahtoi!! Eikä silloin ollut kyse edes minun mielipiteistäni, mies ihan omasta aloitteestaan kieltäytyi exän vaatimista älyttömyyksistä.

joo nää exät ei tajua että ero on todellakin ero!! :kieh: :kieh:
meillä samaa mä olin ihan hullu mielupuoli ämmä kun olin mieheni elämässä se ykkös nainen eikä hän!! säälittävää!! eikä oltu edes tavattu kun jo tälläisiä huuteli !!

Säälittävää, kuinka alas ihminen voi vaipua epätoivossaan. Mistä kumpuaan tuollainen epätoivo, kun erotaan? Exät (tarkoitan näitä menneisyydessä roikkuvia exiä) eivä ymmärrä että ero tarkoittaa EROA. Ei haluta enää olla yhdessä entisen kumppanin kanssa. Entistä kumppania kohtaan ei tunneta rakkautta eikä mitään muutakaan. Pahimmassa tapauksesa entinen kummpani oksettaa ja ahdistaa olla saman katon alla. Tai ruikutukset "tule takaisin, haluan jatkaa elämää sinun kanssasi". missä on näihen naisten itsetunto?????
Kun ero tulee, se täytyy käsittää erona. Jos toinen ei halua elää teidän kanssanne, niin miten te luulette että hän haluaisi vielä teitä osaksi hänen elämäänsä.
Minä olen nähnyt myös näitä ruikuttavia exiä ja en jaksa edes sääliä ihmisiä jotka ovat noin vailla omanarvontuntoa. Minua oksettaisi jos mieheni ruikuttaisi ja itkisi perääni "älä jätä minua, en halua olla ilman sinua, teen kaikki vuoksesi ihan mitä pyydät. Saat kaikki anteeksi." Näitähän ne viestit katkerilta exiltä on. Minua ahdistaisi tuollainen kumppani. Siinä vaiheessa kun ero tulee, niin on aika katsoa tulevaisuuteen. Jos entinen miehenne ei ymmärrä teidän hyvyttänne ja menee onnensa ohi jättämällä teidät, niin se on sen miehen "tyhmyyttä".
Haluatteko te parisuhteen, jossa toinen osapuoli ei kunnioita teitä jenin vertaa. Olette vain siivooja, lastenhoitaja, kodinhoitaja, panopuu kun tekee mieli. Herätkää ruikuttavat exät ja alkakaa elää omaa elämäänne. ei ex-miehenne ole kiinnostunut teistä pätkääkään eivätkä he halua teitä riesakseen. Oppikaa käyttäytymään toisia kohtaan fiksusti, ihan kuin exät olisivat teidän ystäviä. Eivät ystävätkään vaadi toisilta rahaa ja elatusta.

Olen ollut viime vuodet juuri sellaisessa "parisuhteessa" jossa mies ei kunnioita minua penninjenin vertaa,olen ollut kodinhoitaja,lastenhoitaja,panopuu kun on tehnyt mieli...ja nyt olen laittamassa pistettä sille,kun vaan olisin tajunnut jo aiemmin lähteä...ja minä olen ollut siis nyxä,en exä tälle miehelle.(tosin nyt olen ex-vaimo,2.8 lähtien)

vastasinkin sulle jo toisessa aiheessa.
Näin siinä käy, kun kunnioitus puuttu. Tai mielestäni tuo on enemmänkin syy ja seuras -suhde siitä kun miehesi pelkää exää henkisesti. Ei varmaankaan ajatellut, että pian joutuu "pelkäämään " kahta exää. On se kumma kuinka äidit, (tarkoitan tällä mieheni exää) voivat käyttää lapsiaa riidan välikappaleena. Kuinka muutoin miehet pelkäävät exiään? Sellaiset äidit, jotka käyttävät lapsiaan riitojen välikappaleina pitäisi lapset ottaa pois jo aivan lastensuojeluun vedoten. hyi h.elvetti
Tämän takia usein miehet antavat periksi exilleen, ja muut kärsivät. Valitettavasti joskus käy näin että ero tulee myös siinä uudessa suhteessa ja tämän jälkeen asiat ovat vielä hankalammassa jamassa miehen ja suhde nro1:n kanssa.

Löydät varmasti fiksumman miehen, joka arvostaa sinua. Itse tekisin saman ratkaisun, jos minun vaimona-oloani yhtään poljettaisi lyttyyn. Mieheni perhe on meidän perhe, joka onnistuu kun kunnioitamme toinen toistamme emmekä kumartele exille. Exät tulevat vasta viimeisenä meidän ajatusmaailmassamme ja sen olemme tehneet selväksi myös exälle. Alussa miehelläni oli huono omatunto kun hän lähti läpsimään edellistä suhteesta vaikkakin heillä oli pieniä lapsia. Exä käänteli veistä haavassa ja ruikutti kuinka kauheaa heillä nyt on, kaikki kärsii. lapset kärsii jne. Mieheni jätti talon heille irtaimistoineen, jotta kaikki olisivat jääneet ennelleen. Aluksi se olikin sellaista kumartamista-pyllistämistä ja sovittelua, mutta kun laitoin miehelleni selvät sävelet kuinka nykyistä kumppania käsitellään muuttui meilläkin systeemit. Jos ja kun parisuhde halutaan säilyttää siihen on satsattava koko energia. Se menee kaikkien edelle, mutta jos pelätään exää, (huh, huh) voi mies elää pelkoinensa mielummin yksin. Siihen ei tarvitse vetää muita mukaan.
Ompa tasan typerä exä, -> tulevaisuus on vielä k.usisempaa hänellä!!!!!! Ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu

korjaus edelliseen viestiini:
ymmärsin sanonnalla " miehesi pelkää henkisesti exää" että exä kiristää miestäsi lapsilla tai käyttää heitä riitojen välikappaleena.
Toki olen yhä samaa mieltä, jos näin on, mutta teidän tapauksessanne näyttää sun nykyiselle ex-miehellesi olevan vaikea ymmärtää puolison asema perheessä.

Äityli:
Itselläni on ollut aina todella hyvät välit isompien lasten isään ja toivon että kaikki sujuisi nytkin yhteisymmärryksessä.Olen nyt aitiopaikalta seurannut millaista se on kun vanhemmat raastavat ja repivät toisiaan henkisesti ja lapsiaan siinä mukana,vielä monta vuotta eron jälkeenkin,siis tämän uusperhemieheni ja hänen exänsä välisiä valtataisteluita. Itse yritän kaikintavoin välttää samaa tilannetta,koska yhteinen on niin pieni,että minun ja hänen isänsä täytyy vielä vuosien ajan kyetä tekemään yhteistyötä.
Ehkä olen liiankin kiltti,kun yritän järjestää kaiken ns. nätisti.Esim. tämä yhdessä asuminen tuntuu vain pitkittyvän,koska mies ei tee mitään sen eteen että saisi asunnon,vaikka tämä nykyinen on vain minun nimissäni.Asumme kaupungin vuokratalossa,ja voin vuokrasopimusta purkaessani,anoa vuokraoikeuden siirtoa miehelle ja sitä hän vain odottelee.
Isännöitisijä ja aika moni muukin on sanonut,ettei minulla ole velvollisuutta lähteä kodistani miehen hyväksi,vaan kun emme ole enää aviopari,voin lmoittaa hänet ja hänen lapsensa poismuuttaviksi,en ole vastuussa hänestä ja hänen ed.liiton lapsistaan.
Vaan kun mies ei saa ainakaan kaupungilta omalla nimellä asuntoa,koska jätti sinne missä asui ennen minun luo muuttoa,vuokrat maksamatta.Siis jos en halua ajaa nuorimmaiseni isää kadulle,on minun itse lähdettävä,minulla ei onneksi vuokravelkoja ole.
Tyhmää ehkä minulta pedata asiat valmiiksi miehelle,mutta jos nostatan hänet pihalle,minun on varmaankin täysin turha toivoa että koskaan pääsisimme mistään yhteisen lapsemme asioista yksimielisyyteen,enkä millään kestäisi samanlaista tappelua,kuin hänelle ja 1. vaimolla on ollut.
Olen varma,että hän kostaisi minulle,jos en jätä kotiani hänelle ja parhaitenhan se käy lapsen avulla.
:\|

hupsista.....
eikö olekin ihmeellistä huomata, miten jotkut aikuiset eivät voi käsitellä asioita fiksusti. Miksi pitää tehdä hallaa toiselle. Ehkäpä siitä saa jotain kiksejä. Hienoa että olet pystynyt sopimaan exäsi nro 1 kanssa asioita jouhevasti. Toden totta tähän tarvitaan molemminpuolista asiallista asioiden käsittelyä.
En tiedä, että kilttiyttäsikö jätät asunnon miehellesi. Itse sain kuvan, että toimit fiksusti siinä suhteessa että todellakin haluat päästä eroon miehestäsi ja muuta keinoa siihen ei ole kuin itse vaihtaa asuntoa. eipä ainakaan exä nro 2 voi syyttää sinua heitteillejätöstä =)
Itse toimisin samalla tavalla, jos muuta keinoa ei olisi saada miestä tajuamaan, että yhteiselo samassa taloudessa loppui nyt. Suottapa huolehdit exästäsi enää sen jälkeen, kun et hänen holhoojansa ole. Toivon mukaan hänestä on sentään isä yhteiselle lapsellenne vaikkakin asutte eri osoitteissa.

Aika näyttää miten käy isän ja tyttären suhteen,itse kyllä olen päättänyt omalta osaltani myötävaikuttaa siihen että isä olisi osa tyttönsä elämää eri osoitteista huolimatta...eihän se avioero sitä tarkoita,että vanhemmuus loppuisi,vaikka valitettavan moni niin ajatteleekin.

Nellinora
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.09.2006 klo 14:10 äippä kirjoitti:
Oletko uusperheen äiti, ydinperheen äiti, yksinhuoltaja vai mikä?
En jaksa nyt käydä läpi kaikkia ketjuja, joten kysyn näin suoraan.
Sun kommentit on vähintäänkin lapsellisen ja typerän tietämättömiä \|O
Sinä varmasti rakastat ihan kaikkia maailman lapsia samalla tavalla ja miehissä ei koskaan ole mitään vikaa, tai ehkä vähän kuitenkin, mutta; NE KAMALAT UUDET VAIMOT :eek: :eek: :eek:

Kolahtiko Siirin teksti suoraan äipän nilkkaan? Mielestäni kaikilla on oikeus mielipiteeseensä ilman, että heti nimitellään lapselliseksi tms.

Hyvä Nellinoora! En viitsinyt edes vastata näihin mutta veit sanat suusta. Itseasiassa jotkut hermostuivat niin paljon yhdestä kysymyksestä että sain hyvin selville mikä uusperheiden ongelma on ainakin jossain perheissä. Minulla EI ollut mitään tekemistä exien jna.. asioiden kanssa, eihän miehelläni ole edes puolisoa joten koko tämän ketjun kirjoitukset eivät edes millään koske minua. Kysyin alunperin yhteishuoltajuudesta mitä se velvoittaa enkä mitään muuta. Voisinkin tehdä tästä gallupin kysyisin saman kysymyksen yksinhuoltajien ja ydinperheiden "listalla" kuinkakohan erillaisia vastauksia sieltä tulisi tai kuinka eri asenteella vastattuja. Miten te jotkut otatte nämä niin henkilökohtaisesti? täällähän kysytään neuvoja ei me kysyjät olla niitä teidän ongelma miesten exiä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 14:00 Siiri kirjoitti:
Hyvä Nellinoora! En viitsinyt edes vastata näihin mutta veit sanat suusta. Itseasiassa jotkut hermostuivat niin paljon yhdestä kysymyksestä että sain hyvin selville mikä uusperheiden ongelma on ainakin jossain perheissä. Minulla EI ollut mitään tekemistä exien jna.. asioiden kanssa, eihän miehelläni ole edes puolisoa joten koko tämän ketjun kirjoitukset eivät edes millään koske minua. Kysyin alunperin yhteishuoltajuudesta mitä se velvoittaa enkä mitään muuta. Voisinkin tehdä tästä gallupin kysyisin saman kysymyksen yksinhuoltajien ja ydinperheiden "listalla" kuinkakohan erillaisia vastauksia sieltä tulisi tai kuinka eri asenteella vastattuja. Miten te jotkut otatte nämä niin henkilökohtaisesti? täällähän kysytään neuvoja ei me kysyjät olla niitä teidän ongelma miesten exiä.
en nyt oikeen ymmärrä tät siirin pointtia tässä mutta...
enkä sen enempää mitä hän kirjoittanut tai kysynyt!! ihmettelen vaan jos hänellä ei ole tietoa uusperheistä niin kuinka voi ottaa kantaa jos ei tiedä!?? mutta kukin tavallaan!! mutta ehkä sen on siinä ongelmana yleisesti että jos et tiedä et voi tajuta toisten vastauksia tässä ymmärän monia jotka ovat ottaneet rajusti kantaa, sillä tiedän miltä tuntuuex puoliso hel..vetti,, elän sitä itsekkin, nyt onneksi jo hiukan rauhoittunut!! se pistää kyllä vihaksi!! uskokaa pois!! ei ole herkkua!!

alkuperäinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 14:00 Siiri kirjoitti:
Siinäpä se!! Sulla on ollut kovasti paljon kärkkäitä mielipiteitä asioista, joista ET todellakaan tidä yhtään mitään! \|O

siiri tai siiri
Siiri ja siiri, kuka on ottanut siirin nimimerkin. Vastaus: ihan kuka vaan, jos harmaana kirjotellaan. Kirjautuneena ei ole mahdollisuutta kahteen samaan nimimerkkiin.
Täällä on nimim. vieras, eräs, vieraampi, minä, äippä, uusioäiti, uusäiti jne jne jotka pyörii eri ihmisten nimimerkkeinä koska ne on harmaita anonyymeja.

Siiri -62
En viitsi rekisteröityä koska käyn täällä välillä työkoneeni kautta. Minulla ei ole lapsia enkä taida kauheasti halutakaan. Mitä enemmän näitä juttuja lukee, sitä rakkaammalta itsekäs elämäni tuntuu. :whistle: Katselen täältä vain erilaisia tilanteita lapsiperheissä, samoin täällä uusiopuolella - sekään ei ole enää ongelma kun en ole nähnyt uusiolapsia pariin kuukauteen.

Yhteistyössä