siili....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyjä

Vieras
mitä niille saa syöttää? takapihalla taapertaa aina silloin tällöin siili ja sille on heitelty jotain mitä on löytyny kaapista. Mut maitohan ei ole annettavien listoilla, tiietään!! entäs levittääkö ne joitain tauteja ja onko ne vaarallisia? (sylissäkin pidetty)
Sit vielä, onko siileistä joitain lastenlauluja?? Ku tuntuis ett ois mutku ei muistu mieleen...

Siilit syövät tarjottuina myös silakoita (miel. keitettynä) ja murskattuja maapähkinöitä. Pihalla käyvälle siilille voi antaa myös vaikkapa kissanruokaa. Valmis einesruoka (maksalaatikko, makkarat yms) ei siilille sovi niiden sisältämän suolan vuoksi. Juotavaksi siilille annetaan vettä. Siilin vatsa ei yleisestä väärästä luulosta huolimatta kestä maitoa.

kaverilla "lemmikkinä" siili takapihalla :) alko syöttään sitä ni nyt oottaa sit joka päivä siellä ateriaansa :) sille laitetaan kaikkia ruuan tähteitä, jos ei kovin paljoo mausteita, kurkku on sen herkkua, sitte leipää, makkaraa..mitä milloinki..ja vettä saatavilla koko ajan.

Meidän pihalla kans oli siili jokunen viikko sitten. Muistelin silloin, että siilille sai antaa hapanmaitotuotteita. Vein siis siilille maustamatonta jogurttia ja leipää. Ja kyllä innolla ötökkä nuoleskelikin sen jogurtin. Pari päivää myöhemmin poikani löysi kuolleen siilin ojastamme. Sittemmin oon miettinyt, tapoinko mä sen sillä jogurtilla...

Oi, sanoi siili
olen tunteellinen siili,
olen hyvä, kiltti, hellä.
Ja kenelläpä, kellä
on vastaansanomista?
Se vain on surullista,
että piikkikuoren alla
siilin hellyys piili.

Oi, sanoi siili,
olen surullinen siili
niin yksinäinen jotta!
Ja se on aivan totta: