siideri rv 6 :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Hei!
Join eilen illalla yhden siiderin ja ihmettelin kun ei tee yhtään mieli lisää (normaalisti juon joka viikonloppu pari). Tänään tein raskaustestin ja se olikin positiivinen!!
Mulla on tosi epäsäännöllinen kierto niin en ollut ajatellut sen kummemmin vaikka menkat oli tavallaan myöhässä..
onkohan voinut aiheutua jotain haittaa sikiölle? edellisistä menkoista laskettuna eilen olis ollut 5+5

Onko joku muu täällä juonut vielä raskaana ollessaan jos ei oo tehnyt kovin aikasin testiä?

kauheen huono omatunto vaikka toisaalta luulen ettei yhdestä ole haittaa.. eihän siitä tule humalaan tms.
Muistan että mulla oli joskus työkaveri joka oli saanut tietää raskaudestaan vasta jollain 10 viikolla ja oli sitä ennen elänyt ihan tavallista nuorten elämää mihin kuului myös alkoholi ja tupakka ja silti syntyi terve vauva

On erittäin epätodennäköistä, että kertaluontoisella runsaallakaan alkoholin tai lääkkeiden käytöllä olisi merkittäviä vaikutuksia sikiön kehitykseen. Kyllä vaurioiden syntymiseen yleensäkin tarvitaan pitkäaikaista käyttöä... Parempi tietysti aina olla kokonaan ilman, mutta huoli pois yhdesta siideristä!

Minä join reilu vuosi sitten kunnon kännin tietämättä sitä, että olin raskaana. Maaliskuun lopussa syntyi terve vauva ja raskaus sujui hyvin. Luulisinpa, että on aika yleistä elää melko normaalia elämää raskauden alettua, vaikka siitä ei itse vielä tiedä. Et varmasti ole ainut ja kuitenkin huomasit asian tosiaan jo näinkin ajoissa.

Onnea, nauti raskaudestasi, äläkä murehdi turhia!

Mulla oli yli 20 v sitten myöskin kovin epäsäännöllinen kierto. Kävimme lomamatkalla ulkomailla, ja join siellä runsaasti, päivittäin. Poltin myös. Ei tullut mieleenkään, että voisin olla raskaana. Mutta niinpä vaan kotiuduttua selvisi, että olinkin raskaana viikolla 7. Sen jälkeen en enää juonut tippaakaan, mutta eihän tehtyä tekemättömäksi saanut. Ihan terve, normaali poika syntyi. On terve, raamikas, ja opiskelee nyt kolmatta vuotta yliopistossa ;) Joten Ap, älä jää tuota miettimään. Tärkeintä on nyt pitää itsestäsi huoli ja elää terveellisesti nyt, kun tiedät olevasi raskaana. Tsemppiä!

Ole huoleti! Mulla oli lista "syntejä" lueteltavana ekassa ultrassa (viinilasi, hauki, maksalaatikko tms). Lääkäri käski unohtaa ne ja totesi sen olevan normaalia nuoren naisen elämää. :)
Nauti odotuksestasi äläkä sitä siideriä murehdi.

[QUOTE="kätilö";28958668]On erittäin epätodennäköistä, että kertaluontoisella runsaallakaan alkoholin tai lääkkeiden käytöllä olisi merkittäviä vaikutuksia sikiön kehitykseen. Kyllä vaurioiden syntymiseen yleensäkin tarvitaan pitkäaikaista käyttöä... Parempi tietysti aina olla kokonaan ilman, mutta huoli pois yhdesta siideristä![/QUOTE]

Ei lienee kyse kertaluontoisesta,sillä ap kertoi juovansa joka vkl pari,raskaana on ollut jo 5viikkoa.

Onpa ollut tosi runsasta alkoholinkäyttöä, jos Ap on viikonloppuisin juonut 2 siideriä :D Nyt jotain rajaa tähänkin hysteriaan, eikö ne tuolla muualla Euroopassa juone viiniä ihan ruokajuomana, ja varmaan raskausaikanakin. Tuo eilinen siideri ja ne muutkaan eivät taatusti ole mitään aiheuttaneet. Ei syytä hysteriaan, pääasia ettei nyt jatkossa enää juo.

Sain itse tietää olevani raskaana kun olin viikolla 7, ja näin olen olin siis viikolla rv3 ollut todella kovassa humalassa. Mutta kylllä tyo lapsonen on ainakin normaalisti kehittynyt.:) Nyt rv24 <3

[QUOTE="tiitu";28958745]Sain itse tietää olevani raskaana kun olin viikolla 7, ja näin olen olin siis viikolla rv3 ollut todella kovassa humalassa. Mutta kylllä tyo lapsonen on ainakin normaalisti kehittynyt.:) Nyt rv24 <3[/QUOTE]

ootko varma jos ei ole vielä syntynyt?

[QUOTE="tiitu";28958745]Sain itse tietää olevani raskaana kun olin viikolla 7, ja näin olen olin siis viikolla rv3 ollut todella kovassa humalassa. Mutta kylllä tyo lapsonen on ainakin normaalisti kehittynyt.:) Nyt rv24 <3[/QUOTE]

kehityksenviivästymät,vammat,adhd,autismi yms. ei näy ultrassa...

Minä tein tästä toisesta r-testin krapulassa edellisen päivän biletyksen jälkeen :D

Alkion ja äidin "suoja" on ekat pari viikkoa se, ettei ole vielä yhteistä verenkiertoa. Eikä tuo yksi siideri haittais kyllä sittenkään kun se yhteinen verenkierto on, ei tee juuta eikä jaata. Notta ole ap huoleti ja ala nauttia raskaudestasi. Äläkä kuuntele jos jotkut hullut yrittää sua syyllistää virheellisellä tiedolla :)

Mentiin tässä kesällä eräänä lauantaina naimisiin ja juhlittiin sitten kavereiden kanssa oikein pitkän kaavan mukaan koko viikonloppu. Seuraavalla viikolla tein positiivisen testin. Kaikki ok. Enkä edes ollut huolissani. Eihän sitä nyt sillai voi elää että mistä jos olenkin raskaana.

"Viidennellä raskausviikolla aletaan puhua alkiosta, joka alkaa jo saada ihmisen ominaispiirteitä.

Kahden millimetrin pituisesta alkiosta kehittyvät aivot, selkäydin, hermoradat, iho, karvat sekä luu-, lihas- ja sidekudokset, verenkiertoelimistö, sukurauhaset ja munuaiset sekä ruoansulatuselimistö ja keuhkot."

Mä vedin kauheet perseet ja kävin nielurisaleikkauksessa ja vedin kaksi viikkoa panacodia ja buranaa järkyttävät määrät päivässä, kun en tiennyt olevani raskaana. Terve lapsi tuli.

Kauheita valistusviestejä täällä. Mitä ne Ap:tä hyödyttää? Hän ei varmaan enää juo, ja ne tähänastiset 2 sidukkaa/vkl ja eilinen yksi sidukka eivät tee sikiölle yhtään mitään. Lopettakaa jo kauhutarinanne. Haloo!

Tanita, lopeta jo mokomat tyhmät viestit. Miten se liittyy myöhempään lapsettomuuteen, jos Ap on tietämättään juonut eilen sidukan tai tuo lainaamasi, joka otti tietämättään perskännit ja lääkkeitä. Se EI vaikuta tuleviin raskauksiin mitenkään. Ja kun kerran tunnut olevan niin tietäväinen, niin mitä Ap:n sun mielestä pitäisi tehdä - aborttiako suosittelet?

Tanita, lopeta jo mokomat tyhmät viestit. Miten se liittyy myöhempään lapsettomuuteen, jos Ap on tietämättään juonut eilen sidukan tai tuo lainaamasi, joka otti tietämättään perskännit ja lääkkeitä. Se EI vaikuta tuleviin raskauksiin mitenkään. Ja kun kerran tunnut olevan niin tietäväinen, niin mitä Ap:n sun mielestä pitäisi tehdä - aborttiako suosittelet?

Alkoholi ja raskaus

lue tämä

Olet sen siiderin jo juonut, joten ei kannata asiaa sen enempää miettiä. Todennäköisesti mitään ei ole tapahtunut vauvallesi.

Asiantuntijat kuitenkin suosittelevat jättämään alkoholin kokonaan pois, kun aloittaa raskauden yrittämisen. Turvallista alkoholimäärää raskauden aikana ei ole. Kukaan ei voi sanoa mistä määrästä voi olla haittaa.

Yhteistyössä