Sievät siemenet!

  • Viestiketjun aloittaja Deleted member 149094
  • Ensimmäinen viesti
Mä en ole ihan varma, malttaisinko olla kokeilematta mitä niistä itää. :S
Sama täällä - taatusti kokeilisin. Meillä ennestään esiintymättömien kasvitautien leviäminen kuivien siementen mukana on kovin epätodennäköistä vaikkakin mahdollista. Vielä mielikuvituksellisempaa pelottelua oli tämä: "Esimerkiksi Tanskassa tällaisia siemeniä tutkittiin ja osasta pystyttiin löytämään jälkiä geenimuunnellusta materiaalista.”


Miksi samankaltaista valppautta ei esiinny silloin, kun siementen sijasta maahan pyytämättä saapuu siementäjiä?
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Sama täällä - taatusti kokeilisin. Meillä ennestään esiintymättömien kasvitautien leviäminen kuivien siementen mukana on kovin epätodennäköistä vaikkakin mahdollista. Vielä mielikuvituksellisempaa pelottelua oli tämä: "Esimerkiksi Tanskassa tällaisia siemeniä tutkittiin ja osasta pystyttiin löytämään jälkiä geenimuunnellusta materiaalista.”


Miksi samankaltaista valppautta ei esiinny silloin, kun siementen sijasta maahan pyytämättä saapuu siementäjiä?

Mä olen hieman epäluuloisempi. Kylväisin ne vinyylihankat käsissäni, käyttäisin hengityssuojainta ja kylvös asustaisi pannuhuoneessa kasvilampun alla kunnes olisi selvää, mikä se on ja ettei se ole vaarallinen.
 
Deleted member 149094
Sama täällä - taatusti kokeilisin. Meillä ennestään esiintymättömien kasvitautien leviäminen kuivien siementen mukana on kovin epätodennäköistä vaikkakin mahdollista. Vielä mielikuvituksellisempaa pelottelua oli tämä: "Esimerkiksi Tanskassa tällaisia siemeniä tutkittiin ja osasta pystyttiin löytämään jälkiä geenimuunnellusta materiaalista.”


Miksi samankaltaista valppautta ei esiinny silloin, kun siementen sijasta maahan pyytämättä saapuu siementäjiä?
Kuinkakohan epätodennäköistä moinen olisi.. Varmasti epätodennäköisempää kuin jossain Espanjassa, mutta tuollaiset jotkin taudithan saatta säilyä siemenissä pitkän aikaa?

Me voitaisiin joskus testata sun setämieskierous, että missä vaiheessa tule raja vastaan, etkä keksi enää mitään pervouksia. Siemenhän nyt on ihan liian helppo aihe!
 
Deleted member 149094
Mä olen hieman epäluuloisempi. Kylväisin ne vinyylihankat käsissäni, käyttäisin hengityssuojainta ja kylvös asustaisi pannuhuoneessa kasvilampun alla kunnes olisi selvää, mikä se on ja ettei se ole vaarallinen.
Mut taudit leviäis kenkien ja vaatteiden matkassa? Tarvitset myös sellaisen tieteiselokuvan desinfiointikäytävän siihen! Mä tulen auttaan rakentamisessa!:geek:
 
  • Haha
Reactions: -roosaruusa-

Yhteistyössä