Sietämätön hammassärky paikkauksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuskissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuskissaan

Vieras
Säteilee korvaan, korvan taakse, poskionteloon ja ohimolle. Otin 800mg buranaa 4h sitten ja ei mitään vaikutusta. Hammas siis paikattiin eilen iltapäivällä. En tiedä miten hyvin paikkaus onnistui, koska kun tulin hammaslääkäristä löysin suustani ison palan hammasta. Muutenkin ronklasi sen puolen hampaita kun mulla on viisuri jatkuvasti kiusannut. Laittoi fluoripastaa ja puudutti pariin otteeseen kun puudute ei tuntunut toimivan. Luultavasti vielä tulehdusta edellisen antibioottikuurin jäljiltä (joka loppui 2vkk sitten). Kipu niin kamalaa, että silmissä pimenee välillä, mihinkään ei pysty keskittymään ja koko siltä puolelta naama on kosketus arka. En myöskään saa suuta kunnolla auki. Liekö sitten viisurikin ärtyi tuosta paikkaamisesta. Ihan helvetillistä on tämä särky. Kauan särky yleensä näin paikkauksen jälkeen kestää?

paikkauksen jälkeen tuli vielä karmeammat kivut, jota ei siis särkylääkekään vienyt. Kärsein tosin n. viikon (oisko ollu hiukan alle viikon, en ihan tarkalleen muista) jonka jälkeen en saanut enää oltua. Menin päivystykseen ja siellä todettiin "ei ihme että sattuu, paikka liian syvällä eli estää jo verenkiertoa oikealla puolella"

Ainoa mikä kipuun auttaa muutamaksi minuutiksi on haalean veden purskuttelu suussa. Viimeksi tämmöiset kivut oli kun viisuri oli pahasti tulehtunut. Täytyy huomenna soitella johonkin.

No ihan turhaan soittelet, ei ne sille mitään tee.Se johtuu paikatun hampaan ärtyneistä hermoista. Mulla paikkauksen jälkeen meni yli viikko 800:lla buranalla. naama oli ulkopuoleltakin niin kipeä ettei koskea voinut. pehmeitä ruokia pystyin pureskelemaan 3 päivän päästä. Sitten kun se alkaa helpottaa, se paraneekin sitte nopsaan, että ei muuta kun sinniä vaan!

Mulle sanottii että kun hammasta joutuu poraamaan ym ja sitte ku paikka laitetaa nii kyl se hammasta ärsyttää. Paikka ainehan on "vierasta ainetta" hammaskudokselle. Särkyä saattaa kestää jopa 3 viikkoa riippuen paikatun reiän suuruudesta. Särky on ihan normaalia.. Ellei reikä ole sitten juureen asti ja silloinhan tehdään juurihoito.

Paikkauksen jälkeen voi siintyä kipua (varsinki jos oli iso reikä) sillä paikka-aineet "turpoo" paikkauksen jälkeen ja aiheuttaa painetta hampaaseen.

Mutta JOS reikä oli edenny juureen asti (kuvattiinko?) niin sit ei paikkauksella olis ees selvinny.

Viisuri voi aiheuttaa puskiessaan läpi juuri tuota, ettei suu aukee. Mutta alaviisurissa, jos on osittain pujennut, on lähes 60% tulehdusvaara-->kolmoishermo vaarassa.

Ett jos ei iso paikka/epäilys ett olis juurihoidon tarvetta, niin mars hampitohtorille.

Reikä oli kuulemma suht pieni ja ei ollut edennyt juureen asti. Silti kuitenkin tuossa hampaassa (ylähammas) tuntuu olevan kovemmat kivut kun alemmassa hampaassa jossa oli huomattavasti suurempi reikä. Olo on välillä niin sietämätön, etten pysty mitenkään olemaan. Kävin lauantaina hammaslääkärissä ja sain viisuriin antibiootit. Kuitenkin nyt kun pari päivää olen niitä syönyton viisurissa kipu helpoittanut, mutta nyt tuntuu kun puraisee, että paikka työntyisi hampaan sisään/ikeneen ja hankaa vastakkaista hammasta. Syömisen/hampaiden harjauksen/jos kielellä osuu jälkeen niin tulee ihan järkyttävä kipu joksikin aikaa ja sitten se lievenee pikku hiljaa. Nyt on kolme päivää paikkauksesta. Torstaina siis paikattiin ja edelleen tuskissani olen. Mitään en ole kunnolla syönyt. Olihan hieno äitienpäivä kun kakkua yritin natustaa ja sitten taas itkettiin kun hammasta särkee niin julmetusti.

Pitääköhän sitä huomenna taas soitella hammaslääkäriin josko kattoisivat sen paikan onko siinä mitään vialla.

Itsellä paikattiin hammas varmaan joku 3 vk sitten ja hammas särkee vieläkin (ei tosin aina) kipu ei ole mitään järkyttävän kovaa mutta häiritsevää silti toivottavasti ei kauan jatku...

Minulla paikka oli jäänyt kerran paikka liian korkeaksi ja olin yöllä narskautttanut hampaita jotenkin. Tästä aiheutui järkyttävä kipu. Kävin päivystyksessä, hammaslääkäri hioi paikkaa ja siitä Se pikkuhiljaa helpotti

Kävinpä viisaudenhampaan paikkauksessa eilen. Reikä oli iso ja ienrajassa ja lääkäri teki töitä hiki hatussa laaserilla, poralla, karieksen liuotushoidolla jne. Reikä ei oireillut mitenkään olemassaolostaan. Kun puudutus sitten illan mittaan haihtui, alkoi se helvetillinen kipu joka äityi pahemmaksi hampaan pienestäkin koskemisesta, lämpötilanvaihdoksesta tms. Buranaa nassuun eikä siitä ollut mitään apua. Luinpa sitten tuskissani englantilaisia kotikonsteja hammassäryn helpotuksesksi; sivelin poskeen (ihoon ulkopuolelle) kipeän hampaan kohdalle reilusti Tiikeribalsamia. 20 minuutin päästä kipu oli lieventynyt 80 prossaa :)). Yöksi laitoin lisää. Lisäksi huuhtelin kipeää hammasta (sattuu) reilusti laimennetulla Carmolis-tippa vedellä ja laitoin ienrajaan vesi+propolis tupon joksikin aikaa. Toimii :)) Ihana kun ei satu. Ilmeisesti veri alkoi taas kiertää hampaassa, turvotus laski tms. Suosittelen. Hammassärkyyn, siis reikään löytyi hyviä kikkoja täältä: http://www.myhomeremedies.com/topic.cgi?topicid=205

Mulla oli kerran kans ihan älytön särky paikkauksen jälkeen pari päivää. Jouduin päivystyksestä hakee tujuja särkylääkkeitä kun en voinut nukkua enkä syödä.
Menin sit päivystävälle hammaslääkärille ja se poras siihen paikkaan reiän. Kuulu semmoinen sihahdus ja särky lakkasi samantien. Oli jääny sinne reiän ja paikan väliin ilmaan ja se toi painetta hampaaseen.
Paikka poistettiin ja laitettiin uusi ja sen jälkeen ei oo särkenyt.

Säteilee korvaan, korvan taakse, poskionteloon ja ohimolle. Otin 800mg buranaa 4h sitten ja ei mitään vaikutusta. Hammas siis paikattiin eilen iltapäivällä. En tiedä miten hyvin paikkaus onnistui, koska kun tulin hammaslääkäristä löysin suustani ison palan hammasta. Muutenkin ronklasi sen puolen hampaita kun mulla on viisuri jatkuvasti kiusannut. Laittoi fluoripastaa ja puudutti pariin otteeseen kun puudute ei tuntunut toimivan. Luultavasti vielä tulehdusta edellisen antibioottikuurin jäljiltä (joka loppui 2vkk sitten). Kipu niin kamalaa, että silmissä pimenee välillä, mihinkään ei pysty keskittymään ja koko siltä puolelta naama on kosketus arka. En myöskään saa suuta kunnolla auki. Liekö sitten viisurikin ärtyi tuosta paikkaamisesta. Ihan helvetillistä on tämä särky. Kauan särky yleensä näin paikkauksen jälkeen kestää?

jos ihan perus paikkaus, ei pitäisi särkeä kauaa. jos juurihoito niin sitten ihan normia. jos kipu jatkuu soita päivvystykseen ja pyydä siellä röntgen-kuva hampaasta niin näkee pitääkö juurihoitaa!! mulla ollut ihan paskoja hamppilekureita jotka paikanneet hampaan myöhemmin paikat pitäny juurihoidattaa....

Yhteistyössä