Siellä se norppa köllii... :)

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Saimaannorppa etsii kiveä


Julkaistu 21.5.2018
WWF:n Norppaliven kivi on ollut tyhjänä viime päivät. Saimaannorppa kävi viikonloppuna kiertelemässä kiven lähellä ja nousikin kivelle useaan otteeseen. Kivi ei kuitenkaan tuntunut houkuttelevalta paikalta, sillä norppa poistui paikalta nopeasti.

https://www.youtube.com/watch?v=GzRauOjqhds

Norppia ei ole enää näkynyt, joskus nähnyt liito-oravan, kerran metsäpeuroja ja parina iltana on näkynyt siinä joutsenparinkunta uiskentelemassa.
Kaippa norppalive kohta laitetaan kiinni, ei kai ne viitsi tyhjää kiveä kauaa kuvata. Lintuja kyllä joskus siinäkin uiskennellut.
 
Olen ollut jopa hiukan huolissani, kun tuo norppakivi on aina vaan tyhjänä o_O
Onneksi merikotkan poikasen kasvu- ja kehitystahti on viihdyttänyt odotellessa. Tosin, nyt tuo poikanen keikkuu pelottavasti pesän reunalla. On ollut mukavaa seurata, kun se on harjoitellut siipien käyttöä.
 
vierailija
Minäpä näin ensimmäisenä lähetyspäivänä kuinka siellä köllötteli kaksi norppaa. Siinä ns. Pullervon kivellä oli yksi ja heti sen takana olevalla toinen.

Sittemmin olen, jos nyt en päivittäin, niin joka toinen päivä, käynyt kurkkimassa, näkyykö norppaa. Rankan työpäivän jälkeen on jotenkin rauhoittavan rentouttavaa katsella sitä maisemaa ja kuunnella pikkuaaltoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Kokardi65
Minäpä näin ensimmäisenä lähetyspäivänä kuinka siellä köllötteli kaksi norppaa. Siinä ns. Pullervon kivellä oli yksi ja heti sen takana olevalla toinen.

Sittemmin olen, jos nyt en päivittäin, niin joka toinen päivä, käynyt kurkkimassa, näkyykö norppaa. Rankan työpäivän jälkeen on jotenkin rauhoittavan rentouttavaa katsella sitä maisemaa ja kuunnella pikkuaaltoja.
kahden näkeminen yhtäaikaa onkin jo hyvä saavutus.Kiva lisä tuo äänen lisääminen videoon mukaan.Itse tänään katsoin ekaa kertaa,ja eikös sieltä heti könynnyt norppa kivelle ihmeteltäväksi. :)
 

Yhteistyössä