sf-mitta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peppilotta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eikö se ole jotain 20-26 cm tossa vaiheessa ja voi vielä noistakin vaihdella kumpaankin suuntaan? Mutta tuohan riippuu vauvan asennosta, mittaajasta yms., joten ei hirveän tarkkaa.

Tuli mieleen, että olikos siinä Vau-kirjan raskauskirjassa (ite ainaki sain neuvolasta sellaisen kun odotin tokaa ja pyysin vielä kaksosia oottaessanikin) noita keskiarvoja?

neuvolakortin takana on mulla ainaki se taulukko missä näkee menevän yhden tumman viivan ja kaksi katkoviivaa. kun sf-mitta menee niitten kahden katkoviivan välissä on se normaali, eli vaihtelu voi olla isokin.

(mulla oli noilla viikoilla varmaan noin 25cm, mikä on iso mutta normaali mitta)

Mä en oikein usko koko sf-mitan järkevyyteen. Mulla se ei ollu koskaan käyrillä, mutta ihan normaali vauva tuli. Taitaa olla koko mittaaminen niiltä ajoilta kun ei vielä ultrattu. Sf-mittaan vaikuttaa kuitenkin niin paljon läskin määrä, raskausajan painonnousu/pudotus, kohdun asento, vauvan asento, mittaajan tyyli ottaa se yms. yms.

katoppa vaan en ollut huomannutkaan tuota taulukkoa neuvolakortissa :) Huomenna rv 24 ja neuvola ja ekan kerran vasta mitataan tuo,ainakin uskoisin niin. Kiitos vastauksistanne :)

Yhteistyössä