sf- mitta rv 26+3 18cm!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EeKo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

EeKo

Vieras
Hei, mulla oli tänään aamulla neuvola rv 26+3 ja sf-mitta oli 18cm. Noin kolme viikkoa sitten oli neuvola viimeksi ja sillon oli sama 18cm eli mitta ei ollut kasvanut. Pitäisiköhän tästä huolestua? Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia?

Eri mittaaja oli. lääkäri oli tänään. Kyllä tunnen liikkeetä päivittäin eikä muuten tunnu, että mitää olisi "vialla". Tuo mitta suhteessa käyrään vain vähän mietityttää..

Eikö laittaneet sua jatkotutkimuksiin? Mulla monesti lääkärit saa tosi alhasia mittoja verrattuna terveydenhoitajiin. En tiedä miksi. Opetetaanko niitä mittaamaan eri kohdista? Vaadi seuraavassa neuvolassa lähete äitipolille, jos mitta edelleen jätättää alakäyrästä pahasti.

Lääkäreillä on "kiva" tapa vetää mitta todella tiukalle. Mut kyllä asiansa osaava th laittaa lähetteen jos vielä seuraava mitta on sama tai noussut liian vähän. Saitko seuraavaa aikaa aikaisemmaksi? Mulla kun sf-mitta näytti liian pientä lukemaa niin kävin kontrollissa suunniteltua aiemmin.

Joo sain seuraavan ajan parin viikon päähän. Sittenhän sen näkee onko kasvanut. jotenkin vaan aina pistää pelkäämään tällaisissa tilanteissa onkohan kaikki hyvin..